تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798284266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌بینی بارش‌های ناگهانی و شدید در برخی مناطق کشور در دو هفته آتی


واضح آرشیو وب فارسی::

با توجه به اعلام پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در روزهای آینده بارش‌های بیش از حد معمول در برخی مناطق کشور و هوای سرد در طول دو هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.



پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور را براساس نقشه‌های احتمالاتی از تاریخ ۷ اسفند تا ۱۹ فروردین منتشر کرده است.

براساس این پیش‌بینی، در هفته اول (۷ تا ۱۳ اسفند) بیشتر بارش‌ها در شرق و جنوب‌شرق کشور، شرقی کوه‌های زاگرس میانی و دو سوی دامنه‌های البرز مرکزی و غربی خواهد بود. بارش‌های فراوان در جنوب‌شرق کشور با احتمال تقریباً ۷۵ درصد و میزان بارش بین ۳۰ تا ۸۰ میلیمتر بیشتر از حد معمول خواهد بود.

اما بارش در شمال‌شرق، شمال‌غرب و غربی کوه‌های زاگرس کمتر از حد معمول و برای سایر مناطق در محدوده معمول پیش‌بینی شده است.

با توجه به اعلام پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش هفته دوم (۱۴ تا ۲۰ اسفند) در نوار شمالی کشور در محدوده نرمال یا کمتر از آن خواهد بود. در مرکز و نیمه جنوبی کشور، بارش ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر بیشتر از حد معمول خواهد بود و در سایر مناطق به میزان نرمال پیش‌بینی می‌شود. همچنین، بارش انباشته در جنوب‌شرق کشور با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد در محدوده ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر بیشتر از حد معمول پیش‌بینی شده است.

در هفته سوم (۲۱ تا ۲۷ اسفند)، بارش انباشته با احتمال حدود ۵۰ درصد در دو سوی کوه‌های زاگرس، ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر بیشتر از حد معمول خواهد بود. در نوار شمالی کشور، بارش در محدوده نرمال و در سایر مناطق بین حدود نرمال تا بیش از آن پیش‌بینی می‌شود.

بارش هفته چهارم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳) در برخی مناطق کوه‌های زاگرس در محدوده نرمال تا بیشتر از آن و در سایر مناطق به میزان نرمال پیش‌بینی می‌شود. در هفته‌های پنجم و ششم (۶ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۳)، انتظار می‌رود بارش کشور در محدوده نرمال باشد.

پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در ادامه به تحلیل پیش‌بینی هفتگی دمای هوا در کشور بر اساس نقشه‌های احتمالاتی از ۳۰ بهمن ماه تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ خواهد پرداخت.

بر اساس اعلامات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در هفته اول (۷ تا ۱۳ اسفند) دمای هوا در نوار ساحلی شمال، جنوب، شمال غرب و دامنه‌های غربی کوه‌های زاگرس از ۱ تا ۵ درجه سلسیوس و در سایر مناطق از ۵ تا ۱۰ درجه کمتر از حد معمول خواهد بود. همچنین، در هفته دوم (۱۴ تا ۲۰ اسفند)، نابهنجاری دما در نوار شمالی، شمال غرب و استان‌های غربی کشور ۱- تا ۳- درجه و در سایر مناطق ۳- تا ۱۰- درجه خواهد بود.

در هفته سوم (۲۱ تا ۲۷ اسفند)، دمای هوا نسبت به هفته‌های قبل متعادل شده است. در مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور، دما حدود ۱ تا ۲ درجه کمتر از حد معمول خواهد بود و برای سایر مناطق تا یک درجه بیشتر از حد معمول پیش‌بینی می‌شود.

در هفته‌های چهارم و پنجم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳)، دمای هوا ۱ تا ۲ درجه بیشتر از حد معمول خواهد بود و در هفته ششم، در نوار شمالی کشور ۱ تا ۲ درجه بیشتر از حد معمول و برای سایر مناطق در محدوده نرمال مورد انتظار است.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 451]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن