تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798269995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی آسیب های ورزشی زانو و راه حل‌های درمان آن


واضح آرشیو وب فارسی::

5 مورد از شایع‌ترین آسیب های ورزشی زانو

مفاصل زانو ازجمله پیچیده‌ترین و مهم‌ترین مفاصل بدن هستند که به علت پیچیدگی خود می‌توانند زمینه بروز بسیاری از بیماری‌های مختلف پا را فراهم کنند. اگرچه ورزش نقش مؤثری در بهبود روحیه، تقویت سیستم ایمنی بدن و... دارد، اما انجام برخی از ورزش‌ها به طور حرفه‌ای و مداوم می‌تواند زمینه بروز آسیب را برای فرد فراهم کند. متأسفانه آسیب‌های ورزشی زانو متنوع هستند و نخستین اقدام برای درمان، شناخت آن‌ها است. دررفتگی، شکستگی، پارگی رباط و... ازجمله مهم‌ترین آسیب‌ های زانو در ورزشکاران محسوب می‌شوند که در ادامه آن‌ها را به طور مختصر و مفید بررسی خواهیم کرد.

برای آشنایی با فوق تخصص ارتوپد پیشنهاد می‌کنیم به سایت دکتر عطار مراجعه کرده و پس از بیان مشکل خود توسط بهترین پزشک جراح مفصل درمان شوید.

عوامل موثر بر آسیب دیدگی زانو حین ورزش چیست؟

 اگرچه سهل‌انگاری مهم‌ترین عامل مؤثر آسیب‌های ورزشی زانو شناخته می‌شود؛ اما عوامل دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند باعث تشدید و افزایش آسیب به‌زانو در حین ورزش شوند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • عدم استفاده از کفش مناسب ورزش
  • گرم‌نکردن بدن قبل شروع ورزش
  • خم‌کردن مداوم زانو برای پریدن به جلو
  • چاقی و اضافه‌وزن

 
images_1707827437_65cb60ed8eb7e.png

 اگر به دنبال بهترین دکتر فوق تخصص زانو هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به سایت دکتر عطار مراجعه کنید و به‌صورت اینترنتی و کاملاً رایگان نوبت دریافت کنید.

۵ مورد از آسیب‌های ورزشی زانو

 آسیب‌های ورزشی زانو وابسته به‌شدت و نوع آسیب می‌توانند متفاوت باشند، اما پارگی تاندون، شکستگی، دررفتگی و... ازجمله شایع‌ترین آسیب‌های ورزشی شناخته می‌شوند که متأسفانه بروز آن‌ها ورزشکاران حرفه‌ای را برای مدتی از ورزش‌کردن بازمی‌دارد. برای آشنایی با روش درمان و نوع آسیب مفصل این بخش را دقت مطالعه کنید.

آسیب‌های مینسیک زانو

 مینسیک درواقع قطعه‌ای از غضروف بین مفصل زانو است که به جذب شوک ناشی از دویدن یا ورزش‌کردن کمک می‌کند. متأسفانه آسیب یا پارگی مینسیک در ورزشکاران حرفه‌ای در فوتبال، والیبال و... رایج است. چراکه در این ورزش‌ها تغییر مسیر ناگهانی در حین دویدن وجود دارد.

بررسی آسیب و روش درمان آن

 متأسفانه پارگی یا آسیب منیسیک می‌تواند موجب درد، تورم، التهاب و... شود. اغلب ورزشکاران درد مینسیک را به‌صورت کوبنده، مبهم و تیز توصیف می‌کنند. روش درمان آن نیز مراجعه به پزشک و مراقبت مداوم تا زمان بهبود کامل است.

 
images_1707827455_65cb60ff35387.png

پارگی رباط زانو

 رباط‌ها نوارهایی از بافت همبند سخت و الاستیک هستند که یک مفصل را احاطه کرده‌اند تا حرکت مفصل را محدود کنند. زمانی که رباط‌ها آسیب می‌بینند، مفصل زانو ناپایدار می‌شود. معمولاً آسیب رباط زانو منجر به ناتوانی در چرخش یا چرخاندن پا می‌شود.

بررسی آسیب و روش درمان آن

 کمپرس آب سرد تا هنگام رسیدن تیم پزشکی، بالابردن مفصل، برداشتن وزن از روی مفصل آسیب‌دیده، استفاده از مسکن‌هایی نظیر ناپروکسن و... ازجمله روش‌های درمانی پارگی رباط زانو شناخته می‌شود. در برخی موارد نیز ممکن است وابسته به نظر پزشک معالج، بیمار به کلینیک‌های فیزیوتراپی ارجاع داده شود.

شکستگی زانو

 کاسه زانو یا همان کشکک زانو درواقع همچون یک سپر برای مفصل زانو عمل می‌کند، به بیان ساده‌تر می‌توان گفت کاسه زانو از مفصل زانو در هنگام زمین‌خوردن یا سقوط شدید محافظت می‌کند. شکستگی زانو معمولاً یکی از شایع‌ترین آسیب‌های ورزشی زانو است. این بیماری اغلب در ورزشکاران حرفه‌ای در ورزش کشتی، فوتبال، جودو و... مشاهده می‌شود.


images_1707827469_65cb610d65c2e.png

بررسی آسیب و روش درمان آن

 برای درمان این آسیب جدی مراجعه به پزشک ضروری است. معمولاً پزشک برای درمان این بیماری وابسته به وضعیت بیمار جراحی، آتل‌بندی و... را در کنار استراحت طولانی‌مدت پیشنهاد می‌دهد.

دررفتگی کشکک زانو

 دررفتگی کشکک زانو زمانی اتفاق می‌افتد که استخوان‌های زانو از جای خود خارج شوند. علت این اختلال می‌تواند در اثر یک ضربه سنگین یا آسیب جدی به‌زانو باشد. پیچاندن زانو، سقوط و... نیز از دیگر عوامل دررفتگی کشکک زانو شناخته می‌شوند. معمولاً دررفتگی کشکک زانو در ورزشکاران حرفه‌ای در ورزش‌های رزمی، والیبال، بسکتبال و... بیشتر دیده می‌شود.

 

بررسی آسیب و روش درمان آن

 به‌طورکلی دررفتگی نیاز به جابه‌جایی دارد، در برخی موارد نیز ممکن است کاسه زانو به طور خودبه‌خود اصلاح می‌شود و به موقعیت مناسب بازمی‌گردد. معمولاً پزشک در چنین شرایطی سعی می‌کند با یک آرام‌بخش خفیف کشکک زانو را به‌جای خود بازگرداند. در پایان نیز بیمار باید به‌منظور بهبود کامل به مدت شش هفته استراحت کند.

پارگی تاندون زانو

 تاندون زانو نقش مؤثری را در صاف‌شدن ساق پا ایفا می‌کند. پارگی تاندون زانو ازجمله رایج‌ترین آسیب‌های ورزشی زانو محسوب می‌شود که معمولاً ورزشکاران حرفه‌ای در ورزش‌هایی نظیر پارکور، فوتبال، والیبال و... بیشتر مستعد آن هستند.

بررسی آسیب و روش درمان آن

 کمپرس آب یخ، استفاده از عصا، استراحت، فشرده‌سازی ناحیه با باند الاستیک، بالاتر قراردادن پا از قلب، استفاده از داروهای ضدالتهابی و... ازجمله مهم‌ترین روش‌های درمانی برای پارگی تاندون هستند. در پایان باید متذکر شد که تمامی این راه‌حل‌ها باید پس از مشورت با پزشک انجام شود.

ورزشکاران حرفه‌ای نباید این موضوع را فراموش کنند که اگرچه درد و تورم بسیاری از آسیب‌های ورزشی زانو می‌تواند در منزل و با استراحت التیام یابد، اما بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای درمان این آسیب‌ها مراجعه به پزشک و مشورت با او است. در بسیاری از موارد نیز بیمار باید هم‌زمان با مشاهده علائم زیر در کمترین زمان به درمانگاه یا بیمارستان مراجعه کند.

  • بروز دردی که در حرکت اختلال ایجاد می‌کند و باگذشت زمان بهتر نمی‌شود
  • تورم شدیدی که کاهش نمی‌یابد
  • بروز کبودی یا خونریزی شدید
  • ناتوانی در استفاده از ناحیه آسیب‌دیده
  • بدشکلی آشکار، مانند خم‌شدن پای شما در جهت اشتباه

 
images_1707827484_65cb611c9bfd5.png

تشخیص و درمان آسیب‌های ورزشی زانو در مطب دکتر بهامین عطار

 بیمارانی که برای جراحی تعویض مفصل زانو به دنبال پزشک خبره و موفق هستند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به کلینیک دکتر عطار مراجعه کنند. ایشان فوق تخصص جراحی استخوان ، مفاصل ، دیسک و ستون فقرات، آرتروسکوپی و درمان آسیب های ورزشی، تعویض مفصل لگن و زانو هستند و توانستند رتبه 1 بورد تخصصی کشور را بدست آورند. همچنین عضو آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا و اروپا هستند و شما می‌توانید با ورود به سایت دکتر بهامین عطار، در مورد آسیب‌های وارده به زانو، نحوه درمان و خدمات کلینیک، اطلاعات جامعی کسب کنید. راه‌های ارتباطی شما با دکتر عطار از طریق پل‌های ارتباطی درج شده در سایت است.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 483]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن