تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798250688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلاگرها و اینفلوئنسرها در فضای مجازی: عدم تمایل به پرداخت مالیات


واضح آرشیو وب فارسی::

یک جمعیت نیم میلیونی از افراد مشهور در فضای مجازی که به عنوان "اینفلوئنسرها" و "بلاگرها" شناخته می‌شوند، وجود دارد. از این تعداد، تنها ۱۳۱ نفر درآمدی بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد تومان دارند. با این حال، این ۱۳۱ نفر تنها موظف به پرداخت ۱۷ میلیارد تومان مالیات شده‌اند. بسیاری از این افراد از پرداخت این مبلغ ناچیز مالیات امتناع کرده‌اند.



به گزارش ایسنا، تعداد بیش از ۵۰۰ هزار بلاگر و اینفلوئنسر در فضای مجازی فعالیت دارند. از این تعداد، تنها ۵۵۱ نفر شناسایی شده‌اند و فقط ۱۳۱ نفر در سال ۱۴۰۰ درآمدی بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان داشته‌اند. با این حال، تنها ۱۷ میلیارد تومان به عنوان مالیات برای همه این افراد تعیین شده است، که به طور متوسط ۱۳۰ میلیون تومان برای هر نفر است. اکثر این افراد از پرداخت این مبلغ مالیات امتناع کرده‌اند و تنها ۲۳ نفر از آن را پرداخت کرده‌اند.

یک گروه افراد در فضای مجازی وبسایتها، شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دیگر وجود دارند که درآمدهای بسیار زیادی را از این فعالیت‌ها به دست می‌آورند، اما آنها تمایلی به پرداخت مالیات ندارند. این امر به خصوص برخی از ورزشکاران نیز قابل مشاهده است، که اکنون به عنوان بلاگرها فعالیت می‌کنند و از طریق تبلیغات درآمد زیادی به دست می‌آورند. آنها به بهانه‌ای می‌گویند که زمانی برای کشور افتخار کسب کرده‌اند و از این رو باید از پرداخت مالیات معاف شوند.

اما سوال این است که آیا ورزشکاران در سایر کشورها نیز از پرداخت مالیات بر درآمدهای تبلیغی خود معاف هستند؟ پاسخ روشن است: خیر. ورزشکاران معروفی مانند دیوید بکهام، لیونل مسی، پال جرج، کریستیانو رونالدو، کیلیان امباپه و سایر ورزشکارانی که از طریق تبلیغات درآمد زیادی به دست می‌آورند، موظف به پرداخت مالیات هستند. به عنوان مثال، دیوید بکهام در گذشته به اتهام فرار مالیاتی محرومیت از دریافت نشان شوالیه شد.

در قانون بودجه سال ۱۳۹۹، مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرد تا مالیات کاربران رسانه‌های مبتنی بر اینترنت که بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند و از طریق تبلیغات درآمد کسب می‌کنند، محاسبه و اجرا کند. اما هنوز این قانون به شکلی کامل و به عملیاتی شدنده اجرا نشده است.

یکی از بهانه‌هایی که بلاگرها و اینفلوئنسرها برای عدم پرداخت مالیات استفاده می‌کنند، فیلتر شدن برخی اپلیکیشن‌ها است. آنها مدعی می‌شوند که به علت فیلتر شدن این اپلیکیشن‌ها در کشور، درآمدهایشان کاهش یافته و به همین دلیل نمی‌توانند مالیات پرداخت کنند. اما در واقعیت، بیشتر درآمدهای این افراد از طریق همان بسترها و در داخل کشور به دست می‌آید، بنابراین این موضوع نمی‌تواند دلیلی برای عدم پرداخت مالیات باشد.

به طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، از کل منابع به جمع ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومانی، ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان یا ۴۵ درصد از کل بودجه به عنوان مالیات تعیین شده است. این رقم نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در مقابل سهم نفت که ۱۱ درصد بودجه را تشکیل می‌دهد، کاهش یافته است. با اجرای سامانه مودیان از دی ماه سال گذشته، بسیاری از کسب و کارها موظف به ثبت خرید و فروش خود در این سامانه شده‌اند، تا مالیات آنها به صورت دقیق محاسبه شود. اما علت دلخوری بلاگرها و اینفلوئنسرها از پرداخت مالیات هنوز مشخص نشده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن