تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798630797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با انحلال بانک‌های ناتراز، هنوز تغییری اتفاق نیافتاده است؛ نیازمند اصلاحات عمیق در قوانین پولی بانکی هستیم


واضح آرشیو وب فارسی::

یک کارشناس اقتصادی درباره تصمیمات حکومت در انحلال موسسه‌های مالی ناتراز اظهار داشت: این تصمیمات خوب هستند، اما انجام آنها به‌طور کند صورت گرفته و بدون اصلاح قانون بانکداری، پیشرفت چشمگیری حاصل نخواهد شد. او تأکید کرد که برای حل مشکلات ناترازی بانک‌ها، لازم است قانون پولی بانکی نیز تغییر کند. این کارشناس اقتصادی به نکته‌ای اشاره کرد که ناترازی بانک‌ها به ساختار نادرست سیستم بانکی بازمی‌گردد و این ساختار نادرست به قانون پولی بانکی مرتبط است. او توضیح داد که دو نوع بانک در کشور وجود دارد؛ بانک‌های دولتی و شبه‌دولتی که مدیریت بانک‌های دولتی با خود دولت است و در بانک‌های شبه‌دولتی، مالکیت بانک‌ها به مردم تعلق دارد ولی مدیریت با دولت است.



وی افزود: این بانک‌ها به دلیل کسری بودجه دولت و نیاز به منابع مالی بیشتر، به دنبال تسهیلات از بانک مرکزی می‌روند. اما در دهه‌های اخیر، اقتصاددانان و صاحب‌نظران اجماع دارند که دولت‌ها باید از دسترسی آسان به منابع بانک مرکزی پرهیز کنند و به جای آن، منابع مالی خود را از طریق تنظیم درست بودجه و جلوگیری از افزایش ناترازی تامین کنند. این اتفاق باعث شده است که نظام بانکی کمتر به بانک مرکزی روی آورد و به سمت تنظیم منابع داخلی حرکت کند.

افزایش منابع منجمد بانک‌ها به‌دنبال بنگاه‌داری

وحید شقاقی، یک کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد افزایش منابع منجمد بانک‌ها به‌دلیل بنگاه‌داری صحبت کرد. او اظهار کرد: در اقتصاد ایران، چون نرخ بهره حقیقی منفی است و بانک‌ها مجاز به سرمایه‌گذاری هستند، بسیاری از بانک‌ها به جذب سپرده‌ها و انجام بنگاه‌داری پرداخته‌اند. این موضوع باعث افزایش منابع منجمد بانک‌ها شده و ناترازی بانکی، به‌ویژه در بانک‌های خصوصی، افزایش یافته است.

وی بیان کرد: بانک‌های دولتی و شبه‌دولتی نیز به دلیل ناترازی بودجه و نیاز به منابع مالی بیشتر، به جذب سپرده‌ها و انجام بنگاه‌داری روی آورده‌اند. این عمل باعث افزایش منابع منجمد و بلوکه‌شده بانک‌ها شده و ناترازی نظام بانکی، به‌ویژه در بانک‌های خصوصی، افزایش یافته است.

شقاقی تأکید کرد: برای حل این مشکلات، لازم است قانون پولی بانکی اصلاح شده و نظارت بیشتری از سوی بانک مرکزی اعمال شود. او اظهار داشت: دولت نیز باید از دسترسی آسان به منابع بانک مرکزی پرهیز کند و به جای آن، با تنظیم درست بودجه و جلوگیری از افزایش ناترازی، منابع مالی خود را تأمین کند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تا زمان اصلاح قانون پولی بانکی، ناترازی در بانک‌ها ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: از زمان اجماع میان صاحب‌نظران و اقتصاددانان بر اینکه دولت‌ها باید از دسترسی آسان به منابع بانک مرکزی پرهیز کنند، دهه‌ها می‌گذرد، اما هنوز قانون پولی بانکی به‌صورت کامل اصلاح نشده است.

وحید شقاقی، کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با ایسنا، تأکید کرد که مشکلات ناترازی بانکی و بنگاه‌داری به نظرات اقتصاددانان و اصلاح قانون پولی بانکی نیاز دارد. او اظهار کرد که نظارت بانک مرکزی به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید به اصلاحات ریشه‌ای در ساختار بانک‌ها و قوانین مالی پرداخته شود.

شقاقی با اشاره به شرایط اقتصادی با نرخ تورم بالا و نرخ بهره منفی، بیان کرد که بانک‌ها نیز سعی در جذب سرمایه دارند؛ اما به جای وام‌دهی به افراد، به بنگاه‌داری می‌پردازند که منجر به ناترازی بانکی شده است.

او تأکید کرد که قانون پولی بانکی نیاز به اصلاح دارد تا بتوان از ریشه مشکلات موجود در بانک‌ها جلوگیری کرد. اصلاحات در ساختار بانک‌ها و قوانین مالی می‌تواند به مسائل ناترازی بانکی و بنگاه‌داری جلوگیری کند و این اصولاً نیازمند تغییر در قوانین بانکداری و پولی است.

در ادامه، شقاقی به اهمیت اصلاحات در قوانین بانکی اشاره کرد و اظهار کرد که انحلال موسسات مالی ناتراز به تنهایی کافی نیست و باید به‌صورت جدی به اصلاحات قانونی در حوزه بانکداری پرداخته شود. او ابراز کرد که موضوع اصلاح قانون پولی بانکی در برنامه دولت قرار بگیرد تا مشکلات اقتصادی به‌طور کامل حل شوند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن