تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799371216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو با ۵ درصد تخفیف تا پایان سال


واضح آرشیو وب فارسی::

انجمن سازندگان قطعات، وزارت صمت و خودروسازان در یک جلسه در وزارت صنعت، معدن و تجارت گرد هم آمدند و سه تصمیم اصلی را برای تقویت نقدینگی، افزایش تولید و کاهش قیمت در بازار آزاد، و همچنین جلوگیری از زیان‌دهی در صنعت خودروسازی اعلام کردند.



در تاریخ چهارم آبان ماه امسال، این اجتماع برگزار شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست برگزاری جلسه دیگری با حضور خودروسازان بزرگ را کرد. در جلسه اول، موضوعاتی مانند پرداخت مطالبات قطعه‌سازان مورد بحث و هماهنگی قرار گرفت.

پس از جلسه گذشته، در تاریخ ۱۰ آذر ۱۴۰۲، یک جلسه دیگر با حضور معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، و مدیر عامل ساپکو نماینده مدیر عامل سایپا، دبیر انجمن قطعه‌سازان، و مدیران برخی از شرکت‌های قطعه‌سازی در محل وزارت صمت برگزار شد. در این جلسه، به منظور افزایش توان نقدینگی، افزایش تولید، و کاهش قیمت خودروهای این خودروسازان در بازار آزاد، سه تصمیم اساسی اتخاذ شد.

صورتجلسه اعلام کرد که در راستای تقویت نقدینگی، افزایش تولید، و کاهش قیمت خودروها و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، سه تصمیم اصلی اتخاذ شده به شرح زیر است:

به منظور بهبود نقدینگی و تقویت وضعیت اقتصادی، در جلسه مورد بحث تصمیمات مهمی اتخاذ شدند:

1. مقرر شد که از محل تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارت صمت، وزارت امور اقتصاد و دارایی، و بانک مرکزی، مبلغ ۲.۵ همت اوراق گام در اختیار هر یک از خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا قرار گیرد. این مبلغ ظرف دو هفته به خودروسازان پرداخت خواهد شد.

2. برای افزایش تأثیربخشی اوراق گام، هماهنگی با فولاد مبارکه اصفهان و تأمین‌کنندگان آلومینیوم، مس، و محصولات پتروشیمی برای پذیرش اوراق گام در ازای واگذاری محصول به قطعه‌سازان از طریق وزارت صمت صورت خواهد گرفت.

3. به منظور جبران کمبود نقدینگی قطعه‌سازان، هماهنگی با بانک‌های عامل جهت واگذاری پنج همت اوراق خرید دین به قطعه‌سازان بدون دریافت هر گونه سپرده انجام می‌شود.

4. برای کاهش کسری نقدینگی قطعه‌سازان و امکان تولید قطعات مورد نیاز برای افزایش تولید خودروسازان، مبلغ پنج همت قراردادهای مرابحه یا SCF میان بانک‌های عامل و قطعه‌سازان از طریق هماهنگی وزارت صمت با وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی منعقد خواهد شد. انعقاد این قراردادها از دو هفته آینده آغاز می‌شود.

در بند "ب" این جلسه با عنوان "تنظیم بازار خودرو و کاهش قیمت در بازار آزاد"، تصمیمات زیر اعلام شدند:

۵- شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا ملزم به ارائه خودروهای خود به مشتریان در چارچوب سامانه یکپارچه نوبت‌دهی هستند تا قیمت‌ها در بازار آزاد کاهش یابد.

۶- زمینه قانونی برای فروش محصولات مازاد به تعهدات سامانه یکپارچه نوبت‌دهی خودرو ایجاد خواهد شد. شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا ملزم به فروش خودروهای تولید اضافی با حداقل ۶۰ هزار دستگاه و با کاهش حداقل پنج درصدی از قیمت بازار به مشتریان در حاشیه بازار می‌شوند. این تدابیر با هدف کاهش فاصله قیمتی با محصولات بازار آزاد و مصوب، تا پایان سال جاری اعمال خواهند شد.

در بند "ج" این جلسه با موضوع "توقف زیان‌دهی خودروسازان"، تصمیمات زیر اعلام شدند:

۷- شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو ملزم به توقف زیان‌دهی خود هستند. برای این منظور، وزارت صمت مسئولیت اقدامات قانونی لازم را برای افزایش قیمت محصولات زیان‌ده این دو خودروساز تا حد مقبولی بر عهده خواهد گرفت. همچنین، این شرکت‌ها ترجیحاً موظف به اعمال سود حداقل ۲.۵ درصد بر روی این محصولات خودروسازی خواهند بود و این اقدامات باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود.

۸- به منظور کاهش قیمت نهایی خودروها، وزارت صمت به اقدامات قانونی برای مدیریت قیمت مواد اولیه که از طریق بورس کالا در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، خواهد پرداخت. این اقدامات به نحوی خواهند بود که قیمت این مواد اولیه از قیمت آن در بازار لندن (LME) کاهش یابد.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن