تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش و تکذیب حواشی مرتبط با سفر رئیس جمهور به پرند"


واضح آرشیو وب فارسی::

صبح امروز در منطقه سوم نبوت، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، دستاوردهای جدید نیروی دریایی را معرفی کرد. این دستاوردها شامل سامانه موشک کروز طلائیه، سامانه موشک کروز نصیر، بالگرد جنگالی اولین نوع، بالگرد اطلاعاتی اولین نوع، سامانه های موشکی سطح به سطح ۸ فروندی، پهپاد پرسه‌زن و انهدامی هوشمند سنجر ناوشکن جماران، سامانه پهپادی جنگالی و اطلاعاتی چند منظوره، سامانه غواص یاب، یدکش بندرگاهی و لنگرگاهی سیروان می‌شوند. این دستاوردها به ناوگان جنوب و منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش افزوده شدند.



امروز، امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، جزییاتی از آخرین افزایش‌ها به نیروی دریایی ارتش را اعلام کرد. این دستاوردها شامل سامانه‌های موشکی برد بلند و پهپادها در حوزه‌های مختلف شناسایی، انهدام و جنگالی است. به علاوه، امیر حاتمی، مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش، در جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) نیروی پدافند هوایی ارتش، هشدار داد که تهدیدات آینده ممکن است شامل هواپیماها، پهپادها، و موشک‌ها باشد و نیاز به آمادگی در برابر این فناوری‌ها و تهدیدات آینده را داریم.

امروز در سومین نمایشگاه ایران ژئو، کتب تخصصی انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شدند. سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در آیین رونمایی از این کتب، در مورد روابط با افغانستان اظهاراتی داشت. وی اشاره کرد که اگرچه هنوز حاکمان افغانستان را به رسمیت نشناخته‌ایم، اما روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با آن‌ها داریم. همچنین از اهمیت دانش جغرافیا و داده‌های جغرافیایی در شناخت مناطق و حل مسائل مرزی و حق‌آبه با افغانستان یاد کرد.

همچنین در این نمایشگاه، کتاب "بیگانه با ترس" نیز به چاپ رسید. این کتاب به زندگی و کارنامه سرهنگ ‌دوم محمود اسکندری، خلبان جنگنده نیروی هوایی ارتش ایران در جنگ ایران و عراق، اختصاص دارد. کتاب حاصل گفت‌وگوها، کاوش اسناد و خاطرات، و مصاحبه با دوستان و هم‌قطاران این خلبان دلیر است.

با توجه به برگزاری جلسات منظم محمدرضا عارف با استانداران در سال‌های گذشته، یک چهره رسانه‌ای نزدیک به او توضیح داد که این جلسات صرفا جنبه انتخاباتی ندارد. این فرد اظهار کرد که عارف به دلیل جایگاهی که در نظام داشته و دارد، ارتباط خود را با مدیران اجرایی کشور حفظ کرده است. این جلسات به صورت منظم برگزار شده و تلاش می‌شود در آنها تصمیماتی برای حل مشکلات کشور گرفته شود، تصمیماتی که توسط عارف یا اشخاص دیگر در اختیار مسئولان نظام قرار بگیرد.

در دنبال انتشار اخباری درباره سفر رئیس‌جمهور با ۵۰۰ محافظ به پرند و مدیریت اشرافی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی این اطلاعات را تکذیب کرد. وی اظهار کرد که چنین خبری صحت ندارد و تصریح کرد که گفته شده‌است رئیس‌جمهور با ۵۰۰ محافظ به پرند سفر کرده است، کاملا اشتباه است و این حتی که ۵۰۰ همراه نیز با رئیس‌جمهور بوده‌اند، اشتباه است. وی اعلام کرد که خبر اصلاح خواهد شد و اینگونه نیست که اظهارات مسئولان مدیریت اشرافی داشته باشد. بنابراین اصلاحیه مصاحبه منتشر خواهد شد.

همچنین در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر نفت و مسئولان شرکت پالایش و پخش، ابعاد اختلال در سامانه پمپ‌های بنزین بررسی شد. اطلاعاتی که تاکنون ناشناخته بوده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده که ظرف ۱۰ روز آینده وزارت نفت اطلاعاتی جمع آوری کند تا در جلسه بعدی کمیسیون انرژی بررسی شوند.

در مورد بررسی مصوبات مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز، سخنگوی کمیسیون تلفیق اطلاعاتی را ارائه داد. این کمیسیون تشخیص مصلحت نظام موارد ایرادات شورای نگهبان را بررسی کرده و اعلام کرد که احتمالاً ایرادات هفته اول بهمن ماه در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. ایرادات مطرح شده دولت در شورای نگهبان مربوط به مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی است، یعنی تحمیل بار مالی برای دولت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن