تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816088084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون علمی رئیس‌جمهوری از ایجاد مراکز نوآوری شرکتی توسط شرکت‌های بزرگ و دانش‌بنیان حمایت ویژه می‌کند، زیرا او اعتقاد دارد که هویت اصیل این مراکز نوآوری درون سازمان است.


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با تأکید بر ضرورت پیشرو شدن شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان در جریان‌سازی حوزه دانش‌بنیان‌ها و صادرات، اظهار کرد: ماموریت معاونت علمی جریان‌سازی است و با پیشرو شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی آنها به جامعه، می‌توان از این فعالیت‌ها حمایت کرد.



دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در یک نشست با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه الکترونیک در خراسان رضوی، دانش‌بنیان‌ها را به‌عنوان یک مسأله مهم شناخت و افزود: خوشبختانه، در کشور، جریان شرکت‌های دانش‌بنیان از سال ۸۹ آغاز و با تلاش‌های انجام‌شده، شرکت‌ها شناسایی و اعتباردهی شدند. در آن زمان، عمدتاً شرکت‌هایی وجود داشتند که به تحقیق و توسعه می‌پرداختند و با گذراندن این جریان، به تبدیل به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوستند.

در سال‌های ۹۴ و ۹۵، که جریان استارت‌آپی در اثر موج 4G و گسترش تلفن‌های همراه در جهان به وجود آمد، این موج به ایران نیز رسید و جریان جدیدی به نام استارت‌آپی در کشور آغاز شد. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری تأکید کرد که ماموریت این معاونت جریان‌سازی است و با پیشرو شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی آنها به جامعه، از این فعالیت‌ها حمایت می‌شود.

وی به برگزاری رویدادهایی چون استارت‌آپ ویکند اشاره کرد که به جریان استارت‌آپی در کشور کمک کرد. با این حال، دهقانی فیروزآبادی به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر جذب جریان استارت‌آپی در کشور کاهش یافته است و دلیل آن این است که بازار این جریان به تعادل رسیده و مواردی که متعدد نبودند، مشخص شده است. این واقعیت باعث کاهش جذابیت جریان استارت‌آپی در کشور شده است.

در مورد سوءتفاهماتی که درباره دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها ایجاد شده است، وی اظهار کرد که بسیاری از افراد به اشتباه این دو اصطلاح را به یکدیگر اشتباه می‌گیرند. او توضیح داد که شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه فناوری ساخته شده‌اند، در حالی که استارت‌آپ‌ها بیشتر تمرکز خود را بر روی کارآفرینی دارند. این تفاوت باید در نظر گرفته شود تا هر کدام از این دو جریان به درستی ارزیابی شود و توسعه پیدا کند.

در راستای توضیح تفاوت بین دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، اظهار کرد که یکی از اقداماتی که انجام می‌دهد، این است که به دولتمردان توضیح می‌دهد دانش‌بنیان‌ها چگونه با استارت‌آپ‌ها متفاوتند. وی افزود که برخی از ویژگی‌های خاص استارت‌آپ‌ها به عنوان حرکت‌های جوگیرانه در جریان‌های دانش‌بنیان کشور اعمال شده و این نیز جزء رویکردهای این معاونت به شمار می‌رود.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: مجموعه‌های استارت‌آپی مبتنی بر فناوری در حال حاضر به بلوغی رسیده‌اند که می‌توانند زمینه خوبی برای ترویج، مستندسازی، و همچنین لیدرشیپ شدن این شرکت‌ها در این زمینه باشند. او بیان کرد که معاونت علمی در حال تلاش است تا مسیر را برای رونق این شرکت‌ها ایجاد کند و افزود: اگر قرار باشد حرکت‌ها از ما شروع شود و سایرین از آن تبعیت کنند، هم‌جریانی خراب می‌شود و هم اجرایی نمی‌شود؛ ولی وقتی که شرکت‌ها می‌پذیرند که ایده‌ای جذاب است و چند کارگزار بر اساس مکانیسم مناسب، در قالب شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان کار کند، می‌توان از آن حمایت کرد و تبلیغ کرد.

درخواست شده از شرکت دانش‌بنیان مستقر در مشهد که در حوزه انرژی فعالیت می‌کند، تا موضوع لیدرشیپ در این زمینه را پیگیری کند. به علاوه، اشاره شد که این حرکت می‌تواند زمینه زیست انرژی و بازار ذخیره انرژی را نیز شکل دهد. به علاوه، دهقانی فیروزآبادی بر اهمیت مسائل صادراتی این شرکت به ویژه در حوزه EMC (مدیریت صادرات) اشاره کرد و اظهار کرد که تلاش می‌شود چندین شرکت دیگر نیز در حوزه صادرات ایجاد شوند و این شرکت‌ها به عنوان مجموعه‌های توانمند با تجربه صادراتی، به سمت بین‌المللی شدن در حرکت باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری درباره راه‌اندازی مراکز نوآوری شرکتی توسط شرکت‌های بزرگ یا Big TEC اظهاراتی داشته است. او اعلام کرده که این مسئله ۸ ماه قبل مطرح شده و چند مجموعه پایلوت تحت عنوان "آی هیک" آغاز به کار کرده‌اند. او با تأکید بر این نکته که مرکز نوآوری آزاد معنایی ندارد، اظهار کرده که مرکز نوآوری در اقتصاد باید درون سازمان باشد، در غیر این صورت می‌تواند در قالب کارخانه نوآوری و جایی برای ارائه ایده‌ها مشغول به فعالیت شود.

وی با اشاره به یک شرکت دانش‌بنیان که به نظر می‌رسد دارای تمامی اجزای لازم برای تبدیل شدن به یک مرکز نوآوری شرکتی است، تأکید کرده که حمایت‌های لازم باید انجام شود تا این مجموعه به لحاظ لیدرشیپ در جریان قرار گیرد و بتواند شرکت‌ها و استارتاپ‌های مبتنی بر فناوری را جذب کند.

دهقانی فیروزآبادی توضیح داده که مدل حمایتی این معاونت به این صورت است که برخی از شرکت‌های استارتاپی مبتنی بر فناوری با مشارکت شرکت‌های بزرگ، تحت عنوان "آی هیک"، حمایت می‌شوند. این حمایت به صورت سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌شود و پروژه‌های بزرگتر و کمک به توسعه این شرکت‌ها را به دنبال دارد. او امیدوار است تا سال ۱۴۱۰، این مجموعه دانش‌بنیان به یک "بیگ تک" با ارزش یک میلیارد دلار تبدیل شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن