تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798346472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری فروزن شولدر یا شانه یخ زده و روشهای درمان آن


واضح آرشیو وب فارسی::

فروزن شولدر یا شانه یخ زده چیست و چه علائمی دارد؟



شانه یخ زده یا کپسولیت چسبنده یک بیماری شایع است که مفصل شانه ناشی از التهاب یا آسیب را تحت تاثیر قرار می دهد.

بافت اطراف مفصل شانه که کپسول نامیده می شود، ضخیم و سفت می شود و دامنه حرکت را کاهش می دهد و باعث سفتی و درد می شود.

2 تا 5 درصد از جمعیت جهان به شانه یخ زده مبتلا هستند .

بعد از یک دوره شدید شدن علائم، شانه یخ زده بهتر می شود، اگرچه بهبودی کامل ممکن است تا 3 سال طول بکشد. فیزیوتراپی، با تمرکز بر انعطاف پذیری شانه، توصیه درمانی اولیه برای شانه منجمد است.

شانه یخ زده بیشتر افراد بین 40 تا 60 سال را تحت تاثیر قرار می دهد و در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد. علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت و افرادی که پس از جراحی بهبود می یابند یا از شرایطی مانند سکته مغزی بهبود می یابند در معرض افزایش خطر ابتلا به شانه یخ زده هستند. 

برای افرادی که با شانه یخ زده زندگی می کنند، شاک ویو تراپی یک درمان موثر است که می تواند تحرک را بازگرداند و درد را کاهش دهد.

 

چگونه شاک ویو تراپی شانه یخ زده را درمان می کند؟


شاک ویو تراپی با دستگاه فیزیوتراپی مایکروتکنولوژی

 

دستگاه شاک ویو از فشار امواج صوتی برای هدف قرار دادن کپسول مفصل شانه و کاهش درد و تسریع روند بهبودی استفاده می کند. بسته به شدت شانه یخ زده، درمان با شاک ویو می تواند به دو صورت انجام شود:

  • شعاعی (radial) : برای درمان ناحیه وسیع تری از بافت در نزدیکی سطح
  • متمرکز  (Focused):  برای درمان حجم کوچکتر از بافت در عمق بیشتر

شاک‌ویو تراپی بافت‌های فیبری را مختل می‌کند تا جریان خون در آن ناحیه را تقویت کند. همچنین رسوبات کلسیفیه شده در شانه را می شکند و ساختارهای مفصلی را شل می کند تا جذب کلسیم را تشویق کند، درد را کاهش دهد و عملکرد شانه را بهبود بخشد.

تکار  تراپی در کمک به درمان فروزن شولدر  


تکارتراپی دستگاه فیزیوتراپی مایکروتکنولوژی

یکی دیگر از دستگاه های فیزیوتراپی برای درمان بیماری کپسولیت چسبنده(شانه منجمد) دستگاه تکار است، تکار یک روش تولید گرمای عمیق است که انرژی رادیوفرکانسی را در محدوده ۳۰۰ کیلوهرتز تا ۱ مگاهرتز به بافت ها میرساند.حالت های درمان خازنی و مقاومتی انتقال انرژی در تکار تراپی با انتقال انرژی و افزایش حرکات الکترولیتی درون بافت‌ها، متابولیسم فیزیولوژیکی بافت را افزایش می‌دهد و باعث افزایش دمای عمقی، میکروسیرکولاسیون، رگ‌فراخش و انعطاف پذیری عضلات.

تکار تراپی دارای ۲ گزینه درمانی با استفاده از الکترودهای خازنی یا مقاومتی است که بر بافت های مختلف تأثیر می گذارد. الکترود خازنی گرما را در بافت‌های الکترولیتی بالا مانند ماهیچه‌ها متمرکز می‌کند و از سوی دیگر، الکترود مقاومتی در بافت‌هایی با مقاومت بالاتر مانند تاندون‌ها و کپسول‌های مفصلی گرما تولید می‌کند وهمچنین قابلیت ترکیب تکنیک‌ها و تمرینات دستی همزمان با این روش در حین انجام درمان برای ایجاد نتایج رضایت‌بخش‌تر هم برای درمانگر و هم برای بیمار فراهم است.

 

اولتراسوند  تراپی در کمک به درمان فروزن شولدر  

اثرات درمانی اولتراسوند به دو دسته حرارتی و غیر حرارتی طبقه بندی می شود. انرژی مافوق صوت حرکت مولکولی را افزایش می دهد که به نوبه خود دمای بافت را افزایش می دهد و بافت را به روش های مختلف تحت تاثیر قرار می دهد. مانند تغییر سرعت هدایت عصبی و افزایش آستانه درد، افزایش انبساط پذیری کلاژن، افزایش جریان خون موضعی و کاهش اسپاسم عضلانی. اثرات غیر حرارتی یا مکانیکی اولتراسوند نتیجه کاویتاسیون و میکرواستریمینگ  است که می تواند نفوذپذیری غشای سلولی را تغییر دهد و در نتیجه بهبود بافت نرم را تسهیل کند.



استفاده از لیزر پرتوان در درمان شانه یخ زده

بروز شانه یخ زده باعث درد شدید و محدودیت در دامنه حرکتی مفصل می شود، زمانی که درد شدید باشد، بیماری باعث اختلالات خواب می شود و بر زندگی روزمره تاثیر منفی می گذارد. درمان فیزیکی شانه یخ زده شامل سرمادرمانی، گرمادرمانی است. الکتروتراپی، ورزش درمانی، درمان دستی، نوار درمانی و برنامه های ورزشی خانگی علاوه بر این، لیزر تراپی در رابطه با درد شانه در حال مطالعه است، اما نظرات مختلفی در رابطه با تاثیر بسته به شدت خروجی ارائه می شود.گروهی از پزشکان طی یک تحقیق گزارش کردند که درمان با لیزر کم توان درد شانه را کاهش می دهد و تحرک فعال مفصل را افزایش می دهد. با این حال، در میان بیماری‌های اسکلتی عضلانی، لیزر درمانی با شدت بالا (HILT) در کاهش درد در بیماران مبتلا به کمردرد مزمن، آرتریت دژنراتیو زانو و سندرم گیرافتادگی شانه موثر است. لیزردرمانی با دستگاه فیزیوتراپی لیزر پرتوان از قدرت بالا استفاده می‌کند. لیزر تراپی با دستگاه لیزر پرتوان در طول زمان تابش، انرژی خروجی بالا بدون آسیب رساندن به پوست به بافت تحویل می‌شود و انرژی نوری یک ارتعاش مکانیکی در بافت ایجاد می‌کند و متابولیسم و گردش خون را از طریق اثر فتوشیمی افزایش می‌دهد که باعث افزایش واکنش اکسیداسیون میتوکندری و تولید ATP می‌شود. بنابراین، در این مطالعه، لیزر درمانی با شدت بالا بر روی بیماران مبتلا به شانه یخ‌زده انجام شد تا مقدار زیادی انرژی لیزر به بافت‌های عمقی مفصل شانه منتقل شود. هدف از این کار، تسکین درد در ناحیه مفصل شانه و بهبود عملکرد آن بود.

لیزر پرتوان با افزایش جریان خون و تحریک سلول‌ها، به کاهش درد و التهاب در ناحیه شانه کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به افزایش دامنه حرکتی شانه و بهبود عملکرد آن کمک کند.

نتایج این مطالعه نشان داد که لیزر تراپی در کاهش درد و بهبود عملکرد شانه در افراد مبتلا به شانه یخ‌زده موثر است.

 

شانه یخ زده یک بیماری شایع است که باعث درد، سفتی و محدود شدن دامنه حرکتی شانه می شود. این بیماری معمولاً در افراد بین 40 تا 60 سال رخ می دهد و در زنان بیشتر از مردان دیده می شود.

درمان شانه یخ زده معمولاً شامل فیزیوتراپی است، اما در برخی موارد ممکن است نیاز به درمان های دیگری مانند شاک ویو تراپی، تکار تراپی، اولتراسوند تراپی یا لیزر تراپی باشد.

شاک ویو، تکار، اولتراسوند تراپی و لیزر تراپی همگی می توانند به کاهش درد و بهبود عملکرد شانه در افراد مبتلا به شانه یخ زده کمک کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 584]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن