تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798580473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروها، به ویژه خودروهای سنگین و گازوئیلی، عامل اصلی آلودگی هوا در شهرها هستند.


واضح آرشیو وب فارسی::

کارشناس حوزه انرژی در مورد منابع ثابت و متحرک در ایجاد آلودگی شهری اظهار کرد: اتومبیل‌ها، به خصوص خودروهای سنگین و دارای موتور گازوئیل، بیشتر از منابع ثابت مانند کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها در ایجاد آلودگی شهرها نقش دارند.



احمد رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: صنایع و نیروگاه‌ها جزو منابع ثابت هستند و خودروها به عنوان منابع متحرک نیز در ایجاد آلودگی شهرها شریک می‌شوند. اما در واقعیت، در داخل کلان‌شهرهای کشور، مشاهده می‌شود که آلودگی قابل مشاهده‌تری توسط خودروها وجود دارد.

این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به طبقه‌بندی آلودگی شهرها اظهار کرد: آلودگی هوا دو نوع دارد؛ یک نوع که نمی‌توان آن را با چشم دید و بیشتر در کلان‌شهرها بروی آب و هوا تأثیر می‌گذارد، مانند گازهای گلخانه‌ای و غیره. و دیگر نوع آلودگی که قابل مشاهده است، مانند ذرات میکرونی که فضای شهرها را تغییر رنگ می‌دهد و به راحتی مشاهده می‌شود.

این کارشناس حوزه انرژی افزود: همچنین، آلودگی هوا ناشی از ذرات میکرونی ممکن است به عوامل مختلفی درون و برون از شهر وابسته باشد، از جمله خوردگی‌های سبک و سنگین، صنایع و نیروگاه‌ها که هرکدام ممکن است در انتشار آلودگی هوا نقش داشته باشند. اما به نظر می‌آید که بیشترین و بارزترین عامل متحرک مرتبط با خودروهای سنگین و گاهاً فرسوده است که در داخل شهرها بسیاری از گازوئیل را می‌سوزانند و به دوده تبدیل می‌شوند.

احمد رمضانی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از خودروهای سنگین در کشور قدیمی هستند و از دهه‌ها پیش در حال استفاده هستند. متأسفانه این خودروها، به عنوان وسیله حمل و نقل تجاری در شهرها عمل می‌کنند و باعث آلودگی هوا می‌شوند. یک نکته مهم این است که مجوز برخی از این خودروها به دلیل کهنگی آنها لغو شده است، اما این خودروها همچنان در داخل شهرها به عنوان سرویس یا خدمات شهری تردد می‌کنند و باعث افزایش آلودگی شهری می‌شوند. اگر این خودروها در بین شهرها می‌ماندند، احتمالاً مشکل آلایندگی اینچنین بزرگ نبود.

رمضانی بیان کرد: در سال‌های اخیر، واردات خودروهای سنگین که بخش عظیمی از حمل و نقل کشور را تشکیل می‌دهند، با مشکلاتی روبرو شده است و این باعث شده است که ما از خودروهای سنگین و قدیمی برای حمل و نقل تجاری و مسافری در داخل شهرها و بین شهرها استفاده کنیم.

این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به راه‌حل‌ها، گفت: برای حل مشکل آلایندگی، نیاز به برنامه‌ریزی دولت برای الکتریفیکیشن (برقی کردن) خودروها در داخل شهرها است. اگر شهرداری‌ها هر ساله ۱۰ درصد از خودروهای سنگین را الکتریفیکی می‌کردند، احتمالاً ما به مشکلات آلایندگی هوای شهری این‌چنین مواجه نمی‌شدیم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 513]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن