تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808201627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر صنعت، معدن و تجارت، عباس علی‌آبادی، اعلام کرده است که واردات خودروهای جانبازان زمان‌بر است.


واضح آرشیو وب فارسی::

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد که واردات خودروهای جانبازان یک فرآیند زمان‌بر است و تأکید کرد که تحویل خودروها به جانبازان بر اساس اولویت و لیستی که بنیاد شهید اعلام می‌کند، انجام خواهد شد.



در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، دولت سیزدهم برای جانبازان با درصد معلولیت بالای ۷۰ درصد، واردات یک دستگاه خودرو مناسب با وضعیت جانبازی را در نظر گرفت. همچنین، برای سایر جانبازان نیز تصمیم گرفته شد که از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه، امکان خرید خودرو داخلی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم شود.

با توجه به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران، به جانبازان با معلولیت بالای ۷۰ درصد که در سال‌های گذشته از تسهیلات ماده ۴۵ قانون جامع ایثارگران استفاده نکرده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو مناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر را ارائه کند و در عین حال قوانین و مقررات را رعایت کند.

بعد از تصویب لایحه بودجه سال جاری، در ماه مرداد، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که بعد از یک ماه از ابلاغ آیین‌نامه، بنیاد شهید اسامی جانبازان واجد شرایط برای دریافت خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد کرد. وزارتخانه مذکور مکلف است مجوز واردات خودرو به این جانبازان را صادر کند و اعلام کرد که ارزش خودروی وارداتی برای جانبازان با معلولیت ۷۰ درصد (شامل قطع دو پا یا دو دست از مچ یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، برای سایر جانبازان با معلولیت ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان با معلولیت ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو است.

به علاوه، طبق آیین‌نامه واردات خودرو برای جانبازان، سود بازرگانی برای واردات خودروی جانبازان صفر خواهد بود. همچنین، دولت بانک مرکزی را مکلف به تأمین ارز مورد نیاز جانبازان کرده است، بنابراین نگرانی درباره تامین ارز برای واردات خودرو برای جانبازان وجود ندارد.

از زمان تصویب آیین‌نامه واردات خودرو برای جانبازان در ماه مرداد، تاکنون هیچ خبری در این زمینه منتشر نشده است. ایسنا نیز در چند هفته اخیر این موضوع را از وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری کرده است.

در اواخر ماه آبان، پس از سه ماه از تصویب آیین‌نامه واردات خودرو برایجانبازان، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که ثبت‌نام جانبازان برای دریافت خودرو از طریق وبسایت شرکت‌های واردکننده امکان پذیر است. او بیان کرد که تنها خودروهایی که خدمات پس از فروش آنها در کشور تضمین شده باشد و شرایط دیگری را نیز دارا باشند، می‌توانند وارد شوند.

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات خودروهای جانبازان زمان‌بر است. براساس این اطلاعات، تحویل خودرو به جانبازان بر اساس فهرست اعلامی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.

جانبازان به دو دسته تقسیم می‌شوند: جانبازان با درصد معلولیت ۲۵ تا ۵۰ درصد و جانبازان با درصد معلولیت بالای ۵۰ درصد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرده است که برای جانبازان با درصد معلولیت پایین‌تر (۲۵ تا ۵۰ درصد)، با توجه به سهم ٢۰ تا ٢۵ درصدی از خودروهای داخلی که به آن‌ها اختصاص داده شده است، تحویل خودرو بهتر و سریعتر انجام می‌شود. اما برای جانبازان با درصد معلولیت بالای ۵۰ درصد که خودروی وارداتی در نظر گرفته شده است، تحویل خودرو زمان‌برتر خواهد بود.

در حال حاضر، جانبازان با درصد معلولیت ۲۵ تا ۵۰ درصد می‌توانند از خودروهای داخلی که توسط خودروسازان داخلی عرضه می‌شوند و در سایت موجود هستند، به ترتیب اولویت انتخاب کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 843]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن