تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798501338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از اول آبان تا ۲۴ آبان ماه، بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیرخشک به کودکان زیر ۲ سال در سراسر کشور توزیع شده است.


واضح آرشیو وب فارسی::

تا اواخر مهرماه، فرآیندهای عرضه شیرخشک با هدف مقابله با کمبود این محصول مورد تغییرات و اصلاحاتی قرار گرفت. به همین ترتیب، اکنون خانواده‌ها می‌توانند با ارائه کد ملی یا شناسنامه نوزاد زیر دو سال، از داروخانه‌ها ماهانه ۱۲ قوطی شیرخشک با قیمت دولتی و یارانه‌ای خریداری کنند.



در حدود بهمن ماه سال گذشته، به دلیل تاخیر در تأمین و تخصیص ارز برای شیرخشک، کمبودهایی در بازار ایجاد شد. این کمبودها در مدت چند ماه گذشته ادامه داشت. اما پس از رفع مشکلات مربوط به تأمین و تخصیص ارز برای تولید داخلی و همچنین واردات فوریتی، تلاش‌هایی صورت گرفت تا بازار شیرخشک به آرامش نسبی برسد. برای رفع کمبودها و رونق بخشیدن به بازار، ظرفیت تولید و فعالیت تولیدکنندگان افزایش یافت.

وزیر بهداشت، دکتر بهرام عین‌اللهی، در این زمینه اظهار داشته است که قاچاق شیرخشک، به ویژه در استان‌های مرزی، به دلیل تفاوت شدید قیمت و همچنین استفاده نادرست از شیرخشک در برخی صنایع و مصارف عمومی، باعث کمبود این محصول در بازار می‌شود.

با هدف جلوگیری از قاچاق معکوس شیرخشک، تصمیم گرفته شده است که از تاریخ حدوداً ۲۰ مهرماه، شیرخشک با ارائه کد ملی نوزاد در داروخانه‌ها عرضه شود. همچنین، در اجتماع تدابیر دارویی تصمیم گرفته شده است که شیرخشک با تعرفه دولتی فقط برای کودکان زیر دو سال قابل تهیه باشد و سایر مصارف شیرخشک را باید با قیمت واقعی آن تهیه کنند.

سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که قیمت شیرخشک درج شده روی قوطی‌ها مطابق با قیمت مصوب سازمان غذا و دارو است و خانواده‌ها می‌توانند با ارائه کد ملی یا شناسنامه نوزاد، شیرخشک با قیمت دولتی (بدون افزایش قیمت) را تهیه کنند. داروخانه‌ها نیز با ثبت کد ملی کودک در سامانه "تی‌تک"، شیرخشک را به صورت یارانه‌ای عرضه می‌کنند.

علاوه بر این، اتباع مجاز می‌توانند بر اساس شناسه یکتای اتباع از یارانه شیرخشک بهره‌مند شوند.

سازمان غذا و دارو داروخانه‌ها را ملزم کرده است تا اطلاعات لازم را درباره بهره‌مندی مصرف‌کننده از یارانه شیرخشک به مردم ارائه دهند.

در این راستا، سازمان غذا و دارو تأکید کرده است که برای رسیدن شیرخشک به دست مصرف‌کننده واقعی، ضرورت استفاده از ثبت کد ملی یا شناسنامه نوزاد در داروخانه‌ها وجود دارد. در صورت تخلف هر داروخانه از این مقررات، سهمیه شیرخشک آن داروخانه قطع خواهد شد.

سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که مصرف‌کنندگان شیرخشک می‌توانند جهت مشاهده داروخانه‌های مجاز برای عرضه شیرخشک به سایت معاونت یا مدیریت غذا و داروی منطقه خود مراجعه کنند.

همچنین، سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه شیرخشک، می‌توانید با تماس به سامانه ۱۹۰ یا اطلاع دادن از تخلف به معاونت یا مدیریت غذا وداروی منطقه خود، اقدام لازم را انجام دهید.

با توجه به نیاز بازار و کمبود شیرخشک در چند ماه گذشته، تولیدکنندگان داخلی به صورت سه شیفت فعال شده‌اند و سازمان غذا و دارو در بازه زمانی از اول آبان تا ۲۴ آبان ماه بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیرخشک را در سراسر کشور توزیع کرده است. همچنین، برنامه‌ریزی شده است که تا پایان این ماه حدود هفت میلیون قوطی شیرخشک در کشور توزیع شود و در روزهای تعطیل نیز توزیع ادامه دارد.

به منظور رفع نیاز بازار، یک میلیون و ۱۰۰ هزار قوطی شیرخشک نیز وارد کشور شده است و پس از انجام آزمون‌های کیفیت و شناسه‌گذاری، توزیع اولین دسته از شیرخشک‌های خارجی در داروخانه‌ها در تاریخ ۲۵ آبان ماه آغاز شده است. سازمان غذا و دارو تأکید کرده است که تولید داخلی به طور روزانه مورد نظارت قرار می‌گیرد و در صورت تامین نیاز بازار توسط تولید داخلی، واردات متوقف می‌شود.

به علاوه، واردات نیز به صورت بخشی ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم، مجوز واردات بعدی صادر خواهد شد. در پنج ماه اول سال جاری، مجموعاً ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار ارز برای شیرخشک تأمین شده است و در سه ماه اخیر نیز ۴۱ میلیون دلار ارز برای این محصول تخصیص یافته است. این آمار نشان دهنده چالش‌هایی است که تولیدکنندگان در تأمین مواد اولیه در ابتدای سال با آن روبرو شده‌اند.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1457]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن