تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798959854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید گوشی‌های ایرانی و توجه دولت سیزدهم به این مسئله


واضح آرشیو وب فارسی::

یکی از نگرانی‌های مردان صنعت ایران از گذشته تا به امروز، تولید گوشی‌های تلفن همراه در این کشور بوده است. طبق آخرین اظهارات مسئولان این حوزه، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حداقل یک میلیون گوشی داخلی تولید شود.



تا قبل از این، تنها یک شرکت به عنوان تولیدکننده محدود گوشی‌ها شناخته می‌شد، اما برخی کارشناسان در این حوزه معتقدند که این شرکت بیشتر به عنوان مونتاژ کننده قطعات وارداتی گوشی‌ها بوده است تا تولیدکننده‌ای که تمام مراحل تولید را در داخل کشور انجام دهد.

در سال‌های گذشته، گوشی‌هایی که در داخل تولید می‌شدند، در بازار موجود بودند. اما از نیمهٔ سال ۱۳۹۸، تولید گوشی تلفن همراه داخلی به یکی از موضوعات حوزه فناوری اطلاعات تبدیل شد. هدف از این تولید، ساخت یک گوشی با کیفیت داخلی است که مشکلات مدل‌های قبلی را برطرف کند و قادر به رقابت با نسخه‌های خارجی باشد.

تولید گوشی داخلی دارای مزایایی است که اشاره شده است، مانند افزایش قدرت خرید مردم، تحول دیجیتال و ایجاد اشتغال. هرچند ویژگی‌ها و خدمات مرتبط با گوشی داخلی هنوز اعلام نشده‌اند، اما به نظر می‌رسد استفاده از سیستم عامل داخلی یکی از این ویژگی‌ها خواهد بود.

موضوع دیگری که اعلام شده، امکان باندل کردن گوشی‌های ایرانی توسط اپراتورها است. باندل کردن یعنی ارائه گوشی‌های همراه همراه با سیم‌کارت اپراتورهای معتبر در یک بسته به مشتریان. این خدمت در کشورهای پیشرفته مدت‌هاست ارائه می‌شود.

بعضی از اپراتورها از بسته‌های باندلینگ گوشی استفاده می‌کنند و گوشی‌های مختلف را به همراه خدمات اینترنتی و تماس خود در یک بسته به مشتریان ارائه می‌دهند. در زمان تحویل گوشی به مشتری، شرایطی تعیین می‌شود و هزینه به صورت اقساطی محاسبه می‌شود.

همراه با این گوشی، پکیجی همراه است که تا پایان اقساط، مشتریان می‌توانند از گوشی استفاده کنند. به عنوان مثال، گوشی را با سیم‌کارت اپراتور در اختیار کاربران قرار می‌دهند و مشتریان تا زمانی که اقساط گوشی را به‌صورت کامل و به موقع پرداخت کنند، نمی‌توانند سیم‌کارت را تغییر دهند و از خدمات تماس و اینترنت این سیم‌کارت استفاده کنند. در صورتی که به شرایط باندلینگ عمل نکنند، بعد از مدت زمان مشخصی، گوشی غیرفعال می‌شود و قابل استفاده نیست.

اگر اپراتورهای داخلی بتوانند گوشی‌های ایرانی را باندل کنند، به این معناست که هر اپراتور با ارائه گوشی ایرانی، مشترک را ملزم به استفاده از خدمات اپراتور خود می‌کند. به علاوه، می‌توان گوشی را با شرایطی مانند پرداخت اقساطی خریداری کرد. این اقدام می‌تواند منجر به افزایش سهم گوشی‌های ایرانی در بازار شود.

در شرایطی که در گذشته نیز تولید گوشی‌های ایرانی مورد توجه دولت‌های هم‌گذشته بود، با آغاز دولت سیزدهم، این موضوع نیز به توجه ویژه‌ای دست یافت. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روزهای نخستین فعالیت خود، اعلام کرد که از یک گوشی موبایل ایرانی استفاده می‌کند که دارای ظرفیت‌های مناسبی است و قابل رقابت با گوشی‌های خارجی می‌باشد.

وی در همان زمان به برنامه وزارت ارتباطات برای تولید گوشی موبایل داخلی اشاره کرد و اعلام کرد که سالانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون گوشی همراه به ایران وارد می‌شود که این واردات حدود ۳ تا ۵ میلیارد دلار ارزبری را به همراه دارد. او تاکید کرد که ظرفیت‌های مناسبی برای تولید گوشی موبایل در کشور وجود دارد، اما باید بازار محلی برای آن شکل گیری یابد و مردم به این محصولات اعتماد کنند. البته او اذعان کرد که ممکن است نواقصی در این محصولات وجود داشته باشد، اما باید توجه داشت که این گوشی‌ها تولید داخلی هستند و از ظرفیت جوانان برای ساخت آنها استفاده می‌شود. این تولید موجب اشتغال‌زایی خواهد شد، در مردم و جامعه اعتماد به نفس ایجاد می‌کند و قیمت آن نسبت به گوشی‌های خارجی ارزان‌تر است.

بعضی از فعالان بازار موبایل به مسئله‌ای اشاره کرده‌اند و می‌گویند در مرحله اول امکان تبدیل شدن به قطعه‌ساز تلفن همراه وجود ندارد و در واقع نیازی هم به آن نیست، بلکه تمرکز باید بر تحقیق و گسترش نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها قرار گیرد. آنها مثال‌هایی از کشورهایی مانند هند، ویتنام، اندونزی و چند کشور آمریکای جنوبی مانند برزیل را مطرح کردند که با ایجاد خطوط مونتاژ تلفن همراه، اشتغال‌زایی فراوانی را به همراه داشته‌اند و با توجه به تجربا توجه به اطلاعات کنونی من که تا سپتامبر ۲۰۲۱ به‌روز است، من نمی‌توانم در مورد وضعیت فعلی تولید گوشی‌های موبایل در ایران و تحولات بعد از آن صحبت کنم. لطفاً از منابع خبری معتبر و منابع دولتی یا صنعتی مربوطه برای به‌روزرسانی اطلاعات استفاده کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 940]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن