تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798412623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در لایحه بودجه سال آینده، پیشنهاد افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان مطرح شده است.


واضح آرشیو وب فارسی::

سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، رشد حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به سال جاری پیشنهاد شده است. هدف اصلی دولت در تدوین این لایحه، کنترل تورم است و برای این منظور تلاش شده است تا ارقام درآمدی بودجه به صورت واقع‌بینانه و قابل تحقق تنظیم شود. در مجموع، رشد منابع بودجه عمومی دولت نیز در این لایحه حدود ۱۸ درصد نسبت به سال جاری است.



در هدف دوم، دولت سعی کرده است سهم درآمدهای پایدار را افزایش داده و سهم فروش نفت در بودجه را کاهش دهد. همچنین، در بخش حقوق و دستمزد، رشد حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به سال جاری پیشنهاد شده است.

با افزایش درآمدهای پایدار و کاهش هزینه‌ها، کسری تراز عملیاتی بودجه پیشنهادی سال آینده نسبت به سال جاری نیز از ۴۵۷ هزار میلیارد تومان به ۳۰۷ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

در لایحه بودجه سال آینده، پیشنهاد نفت با قیمت ۶۵ یورویی مطرح شده است. وزیر اقتصاد اعلام کرده است که این پیشنهاد به منظور تأمین منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی ارائه شده است. طبق این لایحه بودجه، حدود ۱۳.۶۵ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی و مصارف ارزی در نظر گرفته شده است. محاسبات بودجه براساس روزانه صادرات یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات با قیمت ۶۵ یورو برای هر بشکه صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد تأکید کرده است که اصلاح و بهبود مدیریت اقتصادی کشور یکی از اولویت‌های جدی دولت است. همچنین، انضباط مالی در دولت و شرکت‌های دولتی نیز باید تقویت شود. وی اشاره کرده است که بسیاری از سوءمدیریت‌ها در دولت‌های قبل در زمینه شرکت‌های دولتی رخ داده است به دلیل عدم شفافیت و نبود انضباط لازم در این بخش‌ها.

سخنگوی اقتصادی دولت با تأکید بر اینکه انضباط مالی اولویت است، افزوده است که دولت باید سهم درآمدهای پایدار خود را افزایش دهد. در لایحه بودجه، سهم درآمدهای پایدار دولت به طور قابل توجهی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. همچنین، درآمدهای دولت از صادرات نفت خام و میعانات در سال آینده کمتر از عدد مصوب در بودجه سال قبل است.

وزیر اقتصاد بیان کرده است که تلاش شده است تا هزینه‌های جاری و عمرانی به نحوی مدیریت شوند که کمترین ناترازی رخ دهد. با افزایش ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان کشور، ناترازی‌ها، کسری‌ها و تورم‌های محتمل در سال آینده کاهش یابد. تراز عملیاتی منفی بودجه نیز در سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی همچنین به اقدامات دولت در جهت ایجاد شفافیت مالی اشاره کرده است. در خصوص بانک‌های دولتی، در سال ۱۳۹۷ تنها یک بانک سودآور بوده و بقیه بانک‌ها زیان تولید می‌کرده‌اند. اما دربا توجه به متن ارائه شده، به نظر می‌رسد که در لایحه بودجه سال آینده، پیشنهاد شده است که قیمت نفت با مبلغ ۶۵ یورو برای هر بشکه تعیین شود. این قیمت نفت برای تأمین منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی استفاده خواهد شد. همچنین، مجموعه‌ای از اقدامات اقتصادی و مدیریتی در نظر گرفته شده است که بهبود مدیریت اقتصادی کشور را هدف قرار می‌دهد و انضباط مالی در دولت و شرکت‌های دولتی را تقویت می‌کند.

همچنین، در بودجه سال آینده مبلغ حدود ۱۳.۶۵ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی و مصارف ارزی در نظر گرفته شده است. این مبلغ مبتنی بر روزانه صادرات یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات با قیمت ۶۵ یورو برای هر بشکه محاسبه شده است.

با توجه به متن، دولت تأکید کرده است که اصلاح و بهبود مدیریت اقتصادی کشور اولویت بالایی است. همچنین، افزایش انضباط مالی و افزایش سهم درآمدهای پایدار دولت از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد. تلاش برای مدیریت هزینه‌های جاری و عمرانی به نحوی که کمترین ناترازی رخ دهد نیز برنامه‌ریزی شده است. تراز عملیاتی منفی بودجه نیز در سال جاری به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

همچنین، برای ایجاد شفافیت مالی، اقداماتی در خصوص بانک‌های دولتی نیز انجام شده است. در سال ۱۳۹۷، تنها یک بانک سودآور بوده و بقیه بانک‌ها زیان تولید کرده‌اند. اما جزئیات بیشتری درباره اقدامات انجام شده در این زمینه در متن ارائه شده ذکر نشده است.

لازم به ذکر است که این اطلاعات مربوط به یک سند مجازی است و بررسی مستقیم لایحه بودجه و اطلاعات جدیدتر می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری را در این خصوص ارائه کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 824]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن