تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798635388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهم‌ترین نکات درباره مراقبت‌های بعد از تزریق ژل و فیلر


واضح آرشیو وب فارسی::

در واقع پرکننده‌‌های پوستی و یا همان فیلرها، موادی مصنوعی یا طبیعی بشمار می‌رود که به داخل خطوط، چین و چروک‌ ها و بافت‌های صورت تزریق می‌شوند. افرادی که در پی تزریق ژل هستند دوره نقاهت کوتاه مدتی را تجربه نموده و عوارض جانبی احتمالی در آن‌ها بسیار کم خواهد بود، گرچه این مسئله در صورتی صادق است که بیماران همه نکات مراقبتی لازم و توصیه‌ شده را رعایت نماید. هدف از مراقبت‌های پس از تزريق فيلر، بدست آوردن نتایج مطلوب از آن و همچنین به حداقل رساندن کبودی و دیگر عوارض ناشی از تزریق است.

 

چگونگی تزریق فیلر

نخست پزشک، ناحیه مورد نظر را با محلول های ضدعفونی تمیز و سپس از بیحسی های موضعی استفاده می کند. به علاوه اغلب ژل‌ها در ترکیبات سازنده خود دارای مواد بی‌حسی هستند تا شخص در زمان تزریق دردی نداشته باشد. در مرحله تزریق، پزشک متخصص بوسیله سرنگ‌های مخصوص، ژل را بر زیر پوست قسمت مشخص شده تزریق می‌نماید که این کار نزدیک به نیم ساعت به طول می‌انجامد.

 

بررسی مزایای تزریق فیلر

پرکننده یا فیلرها در جوانسازی صورت و پر کردن صورت ‌نقش بسیاری دارند:

 

  • برای همه افراد بالای 18 سال مناسب است.
  • متدی مدرن و غیر تهاجمی و غیر جراحی بشمار می‌رود.
  • جهت تزریق آن نیازی به بیمارستان و اتاق عمل نخواهد بود.
  • فیلر‌ها ماندگاری نسبتاً بالایی دارند اما باید توجه داشت که دائمی نیستند.
  • پس از تزریق، خطر بسیار کمی ناشی از عوارض جدی یا عفونت‌ها متوجه افراد خواهد بود.
  • این روش نیاز به بیهوشی ندارد و تنها بیحسی موضعی و موقتی حداکثر 2 ساعته لازم است.
  • میزان زمان بهبودی جهت تزریق فیلر، بسیار سریع است و اغلب افراد می‌توانند بلافاصله به فعالیت خود ادامه دهند.
  • فیلرهای تزریقی را می‌توان دوباره تجدید نمود. همچنین می‌توان حجم بیشتری را به نواحی مورد نظر افزود تا هنگامی که به نتیجه دلخواه برسید.
  • انتخاب فیلرها جهت جوانسازی، حجم دهی و یا زاویه سازی نسبت به جراحی پلاستیک تهاجمی کم‌هزینه‌تر است، در نتیجه از نظر اقتصادی به صرفه است.




 

نکات پس از تزریق ژل

 

بلافاصله پس از درمان با فیلرهای پوستی، ممکن است با این علائم موقت روبه رو شوید:

  • تورم
  • کبودی
  • عدم تقارن
  • حساس شدن
  • احساس خارش در ناحیه درمان
  • آثار قرمزی ناشی از فرو بردن سوزن در نواحی درمان


موارد ذکر شده در مراقبت های بعد از تزریق ژل، عمومیت داشته و میبایست در طول چند روز تا هفته‌های بعد از تزریق ژل، از بین رود. نتیجه نهایی تقریبا 4 هفته بعد از درمان نمایان می‌شود. شما نباید صورت خود را به مدت 6 ساعت لمس نمایید و یا ماساژ دهید. بعد از آن می‌توانید پوست صورت خود را با آب و یک تمیز کننده ملایم، پاک نمایید. در صورتی که بعد از گذشت 6 ساعت، به آرایش کردن نیاز داشتید، از برند‌های لوازم آرایشی استفاده نمایید که برای این هدف تولید شده‌اند. در بهترین حالت، بهتر است از آرایش کردن در طول روز پس از تزریق ژل خودداری نمایید.



مراقبت‌های پس از تزریق ژل

 

در ادامه به بررسی مراقبت‌های پس از تزریق ژل خواهیم پرداخت:

 

انجام‌ ماساژ

 

گاهی پس از تزریق ژل اعم از تزریق ژل به باسن، لب یا سینه، جهت توزیع یکنواخت ژل در ناحیه تزریق، پیشگیری از تجمع خون مردگی و گلوله گلوله شدن ژل، پزشک انجام ماساژهای خاصی را توصیه می‌نمایسد. لازم است نسبت به انجام این ماساژها توجه داشته و آن ها را طبق 

دستورالعمل پزشک انجام دهید.

 

تغذیه پس از تزریق ژل

 

تاثیرات بی حسی پس از تزریق ژل به لب، برای حدود ۴۵ دقیقه باقی می‌ماند و سپس از بین می‌رود. با توجه به اینکه در این مدت لب بی‌حس است، بهتر است از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید؛ چرا که در این موقعیت امکان گاز گرفتگی وجود دارد و گاز گرفتگی لب، اثرات نامطلوبی بر جای خواهد گذاشت.

به طور معمول پیشنهاد می‌شود که افراد پس از تزریق ژل از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا شامل جو دوسر، لوبیا و سیب زمینی استفاده کنند. در تزریق ژل به لب، حدود ۱ الی ۲ هفته پس از تزریق ژل از خوردن غذاهای داغ و نوشیدن مایعات داغ دوری نمایید. نوشیدن غذاهای داغ ماندگاری اثرات ژل را به حداقل خواهد رساند.

یلر دمور اولترا

نوشیدن مقدار کافی آب

 

پس از تزریق ژل، بودن آب به میزان کافی در بدن جهت دستیابی به بهترین نتایج الزامی است. امروزه ترکیب اغلب ژل ها، از اسید هیالورونیک است. در حقیقت هیالورونیک اسید‌ یک ماده قندی محسوب می‌شود که در بسیاری از بافت‌های بدن اعم از غضروف ها و پوست وجود دارد. این ماده پس از جذب آب حجیم می‌شود و به حالت ژله‌ای در می‌آید. فقدان آب در بدن بر عملکرد ژل‌ها و فیلرهای پوستی اثرگذار خواهد بود.

 

استفاده از کمپرس آب سرد 

 

به طور معمول تزریق ژل یک درمان کم عارضه بشمار می‌رود؛ اما مانند دیگر درمان‌های زیبایی در این درمان نیز برخی عوارض را مشاهده خواهید نمود. کبودی یکی از این عوارض محسوب می‌شود. استفاده از کمپرس سرد به کاهش کبودی کمک چشمگیری می‌نماید. همچنین، به طور معمول کرم‌ها و پمادهای حاوی عصاره گیاه آرنیکا یا مکمل بروملائین نیز در کاهش کبودی تاثیر گذار هستند. استفاده از عصاره آرنیکا جهت از بین بردن کبودی در سراسر دنیا رایج است و بدون نسخه نیز در داروخانه‌ها می‌توان آن را دریافت نمود. پزشک با مشاهده شرایط شما، ممکن است دارو یا پمادهایی را جهت بهبود سریع تر عوارض تجویز نماید.

خرید ژل دنبی اچ

 

استفاده از الکل و استعمال دخانیات

 

اغلب این نکته از متذکر‌ می‌شوند که حداقل به مدت ۱ هفته پس از تزریق ژل از دخانیات و نوشیدنی های استفاده ننمایید. مصرف این مواد احتمال تورم و التهاب را بالا می‌برد. همچنین چند روز پیش از انجام تزریق استفاده از الکل و دخانیات را متوقف کنید.

 

تزریق فیلر لب و مراقبت های پس از آن

 

مراقبت‌های پس از تزریق فیلرهای پوستی لب‌، به توجه مضاعف و خاصی نیازمند خواهد بود. هنگامی که تزریق در لب‌ها صورت می‌گیرد‌، لب بالایی نسبت به لب پایینی، متورم تر شده و اغلب شخص زیباجو این چنین تصور می کند که فیلر بیشتری در لب بالایی شان تزریق شده است.‌ وقتی تورم از بین می‌رود، شخص در میابد که این تصور او غلط بوده است. نسبت رایجی که بیماران جهت تزریق در این ناحیه انتخاب می کنند ، 40 درصد در لب بالا و 60 درصد در لب پایین می‌باشد، در نتیجه احتمال کوچکتر شدن لب بالایی نسبت به لب پایین پس از فروکش کردن تورم بسیار بالا خواهد بود.



 

تبخال و فیلرهای پوستی در مراقبت های بعد از تزریق ژل

 

احتمال بسیار کمی وجود دارد که این تزریق موجب تحریک و ایجاد تبخال‌های صورت در بیمارانی که پیش‌تر سابقه زدن تبخال را داشته اند شود. برخی بیماران برای کاهش خطر بروز تبخال از آنتی ویروس‌ها یا لیزین استفاده می‌نمایند. در صورتی که پس از درمان‌، تبخال زدید میبایست به پزشک خود مراجعه نمایید.

ژل اودری 10 سی سی

 

سخن پایانی

 

دردنیای امروزی پیشرفت‌های بسیاری در زمینه پزشکی شامل امکانات و تجهیزات، تکنیک های درمانی و مواد مورد استفاده حتی در حوزه خدمات زیبایی، انجام شده است. با توجه به این تغییرات، نتیجه درمان بسیار باکیفیت تر و طبیعی تر از پیش است. به همین علت نسبت به پیش استقبال بیشتری از روش‌های درمان زیبایی می‌شود و این متدها طرفداران بسیاری دارند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1581]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن