تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808206809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید پوکه معدنی و بررسی ویژگی های آن


واضح آرشیو وب فارسی::

پوکه معدنی به یک نوع سنگ معدنی گفته می شود که در طی فعالیت سنگ های آتش فشانی به وجود می آید. برخی این ماده را با نام پوکه قروه نیز‌‌ می شناسند چراکه، از کوه های آتش فشانی واقع در شهرستان قروه استخراج می شود. این ماده به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، در مکان های مختلفی از آن استفاده می شود. پوکه معدنی قروه در صنعت ساختمان سازی، شهر سازی و حتی کشاورزی کاربرد زیادی دارد. خرید پوکه قروه باید از بهترین فروشگاه های آنلاین انجام گیرد تا از کیفیت آن‌ اطمینان حاصل شود. در این مطلب از سایت پوکه معدنی معظمی، به بررسی ویژگی های این ماده و کاربردهای آن اشاره کرده ایم که دانستن آن می تواند برای شما جالب باشد. اگر تمایل دارید درمورد این ماده ارزشمند اطلاعات کامل تری کسب نمایید، از مطالعه ادامه این مقاله غافل نشوید.

 

پوکه معدنی چیست؟

همانطور که اشاره شد، پوکه معدنی از سرد شدن مواد مذاب آتش فشانی به دست می آید. زمانی که مواد مذاب از اعماق کوه های آتش فشان به سمت سطح زمین حرکت می کنند، گاز های آتش فشانی به مواد مذاب در زیر زمین جذب می شوند. با جریان یافتن مواد مذاب بر روی سطح زمین و در اثر تماس با رطوبت موجود در سطح زمین، سرد و منجمد می شوند. این فرایند باعث حبس شدن گاز های آتش فشانی در مواد مذاب می شود و در پی آن، سنگی سبک به نام پوکه معدنی قروه تولید می شود. علت نامگذاری این سنگ به پوکه معدنی این است که زمانی که مواد مذاب به سمت سطح زمین جریان می یابند، املاح معدنی زیادی را در خود حل می کنند. بعد از سرد شدن مواد مذاب و تشکیل پوکه قروه، این املاح معدنی در درون سنگ باقی می ماند به همین خاطر، به آن پوکه معدنی گفته می شود. 

جالب است بدانید این پوکه در اندازه و رنگ های مختلفی تولید می شود و وزن بسیار سبکی دارد. البته علی رغم سبک وزن بودن این پوکه، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. امروزه خرید پوکه معدنی به دلیل ویژگی هایی که دارد، بیشتر از گذشته شده است. اما نکته ای که در این خصوص بسیار اهمیت دارد، خرید از بهترین فروشگاه می باشد تا از میزان کیفیت پوکه قروه اطمینان حاصل شود.

 

مشخصات پوکه قروه و مزایای آن

پوکه قروه به دلیل ویژگی های خوبی که دارد در بسیاری از موارد از آن استفاده می شود. یکی از بهترین ویژگی های پوکه معدنی قروه، سبک وزن بودن آن می باشد. به گونه ای که به آسانی بر روی سطح آب شناور‌ می‌ ماند. جالب است بدانید از این پوکه می‌ توان به عنوان یک نوع عایق حرارتی و صوتی‌ نیز استفاده کرد. نقطه ذوب بالای این ماده موجب شده است عایق خوبی در برابر گرما و حرارت به شمار رود. درست است که پوکه قروه تخلخل بالایی دارد، اما در برابر ضربه مقاومت خوبی دارد به همین خاطر، اغلب در صنعت ساختمان سازی نیز از آن استفاده می شود. 

پوکه معدنی در برابر نفوذ هرگونه حشرات موذی مثل موریانه ها مقاوم بوده و مانع از ورود آن ها به داخل ساختمان ها می گردد. مقاومت بالا در برابر انقباض و انبساط های شدید و طولانی، موجب شده این ماده به عنوان بهترین مصالح ساختمانی به کار گرفته شود. اگر تمایل به ساخت و ساز در مناطق مرطوب مثل شمال کشور را دارید، باید از مصالحی استفاده کنید که مانع از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان شود. پوکه معدنی قروه کاملا ضد رطوبت است و بهترین پیشنهاد برای ساخت و ساز در مناطق مرطوب به ویژه شمال کشور به شمار می رود.




                                                    بهترین پوکه معدنی قروه

انواع پوکه قروه

پوکه معدنی قروه در انواع مختلفی تولید می شود که هر کدام کاربردهای گوناگونی دارند. این ماده از لحاظ نحوه شکل گیری، در دو نوع پوکه ساختمانی و صنعتی تقسیم می شود. از نظر ابعاد و اندازه نیز به پوکه عدسی، بادامی، فندقی، نخودی و ماسه ای دسته بندی می شود. پوکه ساختمانی به طور کاملا طبیعی و از منجمد شدن مواد مذاب بیرون آمده از زیر زمین تشکیل می شود. پوکه صنعتی به طور مصنوعی و در کارخانه ها تولید می گردد. این پوکه از ترکیب شدن دو ماده خاک رس و آب و ورز دادن این دو ماده با یکدیگر به دست می آید. البته بعد از ورز دادن این دو ماده، باید در کوره ها و با دمای مناسب خشک شوند تا پوکه صنعتی تولید شود.

 از آنجایی که برای تولید پوکه صنعتی نیازی به استخراج مواد معدنی از کوه های آتش فشانی وجود ندارد، باعث می شود تولید پوکه صنعتی نسبت به پوکه ساختمانی ارزان تر تمام شود. از دیگر انواع پوکه معدنی، پوکه فندقی است. این پوکه در اندازه های ۱۶ الی ۲۰ میلیمتری تولید می شود به همین خاطر، به آن پوکه فندقی گفته می شود. از سبک ترین و در عین حال محکم ترین پوکه معدنی قروه، پوکه عدسی است. این پوکه به دلیل استحکامی که دارد در فعالیت هایی نظیر جاده سازی، ساخت و ساز، سنگ تراشی و غیره استفاده می شود.

 

نحوه تشخیص پوکه مرغوب از تقلبی

بهتر است بدانید پوکه قروه در کیفیت های مختلفی تولید می شود از این رو، باید در هنگام خرید پوکه معدنی به اصل یا تقلبی بودن آن دقت کرد. برای اینکار ابتدا بهتر است حتما این محصول را از معتبر ترین فروشگاه های موجود در سطح کشور تهیه نمایید تا محصول مورد نظر خود را، همراه با ضمانت کیفیت و قیمت تهیه نمایید. اصلی ترین شناسه پوکه مرغوب، وزن آن می باشد.  پوکه هایی که وزن کمی دارند از بهترین پوکه معدنی به شمار می روند. پوکه های مرغوب و اصل اسفنجی شکل و دارای تخلخل بالا هستند. پوکه های مرغوب در برابر آتش و حرارت مقاومت بالایی دارند. توجه داشته باشید سطح صاف و نداشتن حفره بر روی پوکه های معدنی، بیانگر عدم مرغوب بودن آن ها می باشد. پوکه قروه خالص با هیچ ماده دیگری مثل خاک یا ماسه ترکیب نشده و تنها از مواد معدنی تشکیل شده است.

 برخی فکر می کنند که می توان از رنگ پوکه اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص داد. در حالی که رنگ پوکه هیچ نقشی در تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن ندارد.‌ از دیگر مشخصه های مرغوب بودن پوکه قروه، عدم فاسد شدن آن می باشد. این پوکه به دلیل املاح معدنی که درون آن وجود دارد، غیر قابل شکسته شدن نیز است. پوکه مرغوب در صورتی که با سایر مواد و مصالح ساختمانی ترکیب شود، نتیجه مطلوبی می دهد و با هر نوع ملاتی سازگار می باشد. خاصیت آنتی باکتریال بودن پوکه های درجه یک، از دیگر نشانه های اصل بودن پوکه معدنی قروه به شمار می رود. توجه به این نکات قبل از خرید انواع پوکه، به شما در انتخاب پوکه اصل و مرغوب کمک زیادی خواهد کرد.

 

چه عواملی بر قیمت پوکه معدنی اثر گذار است؟

قیمت پوکه معدنی را نمی توان به طور مشخصی تعیین نمود. چراکه عوامل مختلفی در تعیین قیمت آن دخیل هستند و باعث تفاوت قیمت آن می شوند. به عنوان مثال هرچه متراژ محیطی که قرار است برای آن از پوکه قروه استفاده شود بیشتر باشد، مقدار مصرف پوکه معدنی قروه بالا تر می رود. این عامل موجب بالا رفتن قیمت پوکه می گردد. میزان کیفیت ساخت و تولید پوکه قروه از دیگر عوامل موثر بر قیمت پوکه معدنی به شمار می رود.

 معمولا پوکه های درجه ۳ با قیمت ارزان تری در بازار خرید و فروش می شوند. از آنجایی که یکی از نشانه های اصل بودن پوکه میزان تخلخل بالای آن می باشد، پوکه هایی که حباب های بیشتری بر روی آن دیده می شود از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با قیمت گران تری نیز به فروش می رسند. به طور کل این محصول همانند سایر محصولات موجود در بازار، قیمت ثابتی ندارد و عواملی مثل تغییرات نرخ ارز مانع از ثابت ماندن قیمت آن می گردد.

 

کاربرد پوکه قروه در صنعت

پوکه قروه علاوه بر اینکه در صنعت ساختمان سازی کاربرد های فراوانی دارد، در صنعت تولید شیشه و صیقل دادن آن نیز استفاده می شود. این ماده در صنعت شهرسازی و برای کف سازی خیابان ها و اتوبان ها به کار گرفته می شود. از آنجایی که پوکه معدنی در رنگ های متنوع و زیبایی تولید می شود، برای تزیین آکواریوم و باغچه ها گزینه بسیار مناسبی می باشد. این پوکه حتی در مصارف خانگی نیز کاربردهای فراوانی دارد به عنوان مثال، سنگ پا از پوکه معدنی قروه ساخته می شود. از دیگر کاربرد های پوکه قروه می توان به صنعت پزشکی، مصالح ساختمانی و بتونی، در ساخت و سازهای تونلی و سدها، صنعت کشاورزی و غیره اشاره کرد.

یکی از مهم ترین کاربرد های پوکه قروه در صنعت کشاورزی، افزایش میزان کیفیت محصولات کشاورزی می باشد. ویژگی های مثبت این پوکه مثل داشتن مواد طبیعی و معدنی، سبک بودن و مقاوم بودن در برابر نفوذ حشرات، باعث رشد بهتر گیاهان می گردد. با استفاده از این پوکه ها در کشاورزی، می توان از رشد علف های هرز نیز جلوگیری کرد. پوکه معدنی قروه بهترین عایق در برابر حرارت و صدا می باشد به همین خاطر، برای جلوگیری از اتلاف انرژی بسیار مناسب است. با استفاده از این پوکه در ساختمان ها به عنوان عایق صوتی، باعث ایجاد فضایی آرام در میان افراد حاضر در ساختمان می گردد. 

 

مزایای استفاده از پوکه معدنی برای کف سازی ساختمان

میزان استحکام و کیفیت پوکه معدنی قروه باعث شده است، که مهندسان در ساخت و ساز های جاده ای جهت بهبود سازه از آن استفاده کنند. از این پوکه ها اغلب در کف سازی در بین طبقات ساختمان ها نیز استفاده می شود. این پوکه ها به دلیل ماندگاری بالایی که دارند، در برابر ضربه و فشار از مقاومت خوبی برخوردار هستند. از آنجایی که قابلیت تحمل دما و حرارت را نیز دارند، غیر قابل اشتعال نیز هستند و در مقابل آتش سوزی مقاومت بالایی دارند. این ماده در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی دیگر، قیمت مناسب تری دارد به همین منظور، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. این دلایل موجب شده از این ماده در کف سازی ساختمان ها از آن استفاده گردد.

معمولا کف سازی ساختمان در انتهای ساخت و ساز ساختمان ها انجام می گیرد و به منظور ایجاد شیب مناسب در کف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی، اجرا می شود. برای اینکار ابتدا باید کف طبقات اندازه گیری شود تا متراژ و جهت شیب ها مشخص گردد. سپس در مرحله دوم در دو روش پوکه ریزی انجام می گیرد. روش اول، ریختن پوکه معدنی خام بر روی سطح و کوبیدن و صاف کردن آن و سپس ریختن ملات سیمان بر روی آن می باشد. در روش دوم، پوکه معدنی قروه با دو ماده سیمان و آب ترکیب می شود و برای کف سازی طبقات از آن استفاده می گردد. در مرحله آخر شمشه کشی انجام می گیرد تا سطح کار کاملا صاف و محکم گردد. اغلب مهندسان به دلیل محکم بودن روش اول، معمولا از این روش برای اجرای کف سازی ساختمان ها استفاده می کنند.

 

بهترین فروشگاه برای خرید پوکه معدنی

در این مطلب تلاش نمودیم، هر آنچه که لازم است در خصوص پوکه معدنی و ویژگی های آن‌ بدانید در اختیار شما قرار دهیم. شما با دانستن این نکات قادر خواهید بود راحت تر محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. اگر تمایل به خرید انواع پوکه های معدنی قروه را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه معظمی می باشد. شرکت پوکه معدنی معظمی، بیش از چندین دهه است که در زمینه خرید و فروش انواع پوکه قروه فعالیت می کند. تمامی‌ محصولات این فروشگاه همراه با ضمانت قیمت و کیفیت به دست مشتریان گرامی خواهد رسید.

 شرکت معظمی با بیش از نیم قرن سابقه در خدمت پیمانکاران و مهندسان جهت همکاری می باشد. یکی از مزایای خرید از این فروشگاه اینترنتی، تخفیفات هیجان انگیز و شرایط پرداخت عالی نیز می باشد. شما مشتریان گرامی می‌ توانید جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر به سایت پوکه معدنی معظمی به نشانی pokeh-madani.com مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید. در صورت هرگونه ابهام درباره نحوه خرید از سایت، می توانید با کارشناسان سایت در میان بگذارید. کلیه مشاورین مجموعه ما همراه با پشتیبانی ۲۴ ساعته در خدمت شما عزیزان هستند. منتظر صدای گرم شما مشتریان گرامی در مجموعه پوکه معدنی معظمی هستیم.




                                                        انواع پوکه معدنی

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1060]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن