تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار رسمی مقامات نظامی ایران و چین در پکن


واضح آرشیو وب فارسی::


در دیداری بین دستیار و مشاور فرمانده کل قوا و جانشین رئیس ستاد ارتش چین، تأکید شد که باید به درک واحدی از تهدیدات و منافع مشترک دست یافت. این دیدار در سفر سرلشکر یحیی صفوی به پکن برگزار شد.



در این دیدار، سرلشکر صفوی به جنرال جینگ جیانشین، جانشین ستاد ارتش چین، گفت: "نیروهای مسلح چین و ایران باید به صورت یکپارچه درکی از تهدیدات و منافع مشترک داشته باشند."

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به شعار اجلاس امنیتی "شیانگ شان پکن" با موضوع "امنیت مشترک و صلح پایدار"، پیشنهاد داد که ابتدا این اصول بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اجرا شود. وی تأکید کرد که انعقاد قرارداد عدم تعرض بین اعضای این سازمان می‌تواند یک الگوی موفق برای این تلاش باشد.

جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش چین در این دیدار، سخنان سرلشکر صفوی در اجلاس امنیتی را قدردانی کرد و اظهار داشت: "چین و ایران با وجود تحولات بین‌المللی، روابط خوب خود را حفظ کرده‌اند."

وی با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا و جهان، تأکید کرد که چین با نقش ایران در امور منطقه‌ای آشنا است و عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای و بریکس را مثبت ارزیابی می‌کند.

جانشین رئیس ستاد ارتش چین افزود: "نیروهای مسلح ایران از شرکای مهم ارتش چین هستند و رؤسای جمهوری دو کشور به ارتقای سطح همکاری‌ها در ابعاد مختلف اهمیت می‌دهند."

در ادامه، سرلشکر صفوی در یک دیدار با مدیر و مسئولان اندیشکده کیکر درباره تحولات ژئوپلیتیکی جهان به بحث و گفتگو پرداخت. این اندیشکده به عنوان برترین مرکز مطالعاتی چین شناخته می‌شود و نقش برجسته‌ای در تدوین استراتژی‌ها و سیاست‌های این کشور دارد.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به یکجانبه‌گرایی دولت امریکادر دیداری بین دستیار و مشاور فرمانده کل قوا و جانشین رئیس ستاد ارتش چین، تأکید شد که باید به درک واحدی از تهدیدات و منافع مشترک دست یافت. این دیدار در سفر سرلشکر یحیی صفوی به پکن برگزار شد.

در این دیدار، سرلشکر صفوی به ژنرال جینگ جیانشین، جانشین ستاد ارتش چین، گفت: "نیروهای مسلح چین و ایران باید به درک مشترکی از تهدیدات و منافع مشترک دست یابند."

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به شعار اجلاس امنیتی "شیانگ شان پکن" با عنوان "امنیت مشترک و صلح پایدار" گفت: "پیشنهاد می‌کنم که امنیت مشترک و صلح پایدار در ابتدا بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اجرا شود. انعقاد قرارداد عدم تعرض میان اعضای شانگهای می‌تواند الگویی برای این اقدام باشد."

جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش چین در این دیدار با تقدیر از حضور و سخنرانی سرلشکر صفوی در این اجلاس امنیتی، گفت: "چین و ایران با وجود تحولات بین‌المللی، روابط خوب خود را حفظ کرده‌اند."

وی با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا و جهان، یادآور شد: "چین با نقش ایران در امور منطقه‌ای آگاه است و عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای و بریکس را مثبت ارزیابی می‌کند."

این مقام ارشد نظامی چین افزود: "نیروهای مسلح ایران از شرکای مهم ارتش چین هستند و رؤسای جمهوری دو کشور به ارتقای سطح همکاری‌ها در ابعاد گوناگون اهمیت می‌دهند."

صفوی در ادامه با مدیر و مسئولان اندیشکده کیکر درباره تحولات ژئوپلیتیکی جهان گفت‌وگو کرد. این اندیشکده برترین مرکز مطالعاتی چین محسوب می‌شود و از سهم بالایی در تدوین استراتژی و سیاست‌های این کشور برخوردار است.


دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به یکجانبه‌گرایی دولت امریکا، گفت: نقش دولت چین برای مقابله با تلاش دولت امریکا برای کسب قدرت هژمون و همچنین یکجانبه‌گرایی این کشور مهم است.

صفوی در ادامه با حضور در اندیشکده CIIS با مدیر این اندیشکده که اصلی‌ترین مرکز مطالعاتی وزارت امور خارجه چین است و نیز مدیران سایر اندیشکده‌های چین درباه مسائل اسیا و جهان تبادل نظر کرد.


در این دیدار، مشاور فرمانده کل قوا اظهار کرد: "هم حقوق قانونی مردم فلسطین و هم مظلومیت آنان در طول تمام این سال‌ها به عملیات طوفان الاقصی منجر شده است. این عملیات، به عنوان یک دفاع مشروع در برابر بیش از ٧٥ سال اشغالگری رژیم صهیونیستی، انجام شده است."

وی با اشاره به حمایت دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی افزود: "فرماندهی اصلی این جنگ را دولت امریکا بر عهده دارد و رژیم صهیونیستی نقش اجرایی در آن دارد."

صفوی تاکید کرد: "جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باید متوقف شود و ارسال کمک‌های فوری از جمله دارو، غذا، سوخت و آب به این منطقه باید هرچه سریع‌تر آغاز شود."

 


 


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1049]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن