تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808206293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با تکنولوژی‌های جدید در لوازم آشپزخانه


واضح آرشیو وب فارسی::

همه می‌گویند آشپزخانه قلب خانه است؛ احتمالا به‌همین‌خاطر همیشه در پستوی خانه‌ها قرار داشته است! تا همین 10 سال پیش، آشپزخانه فقط جایی برای پخت غذا و تمیزکاری بود. اما این روزها، بیشتر وارد حریم خانه شده‌اند و بخشی از دکور محیط به‌حساب می‌آید. در نتیجه، دیگر حالت سنتی ندارند و نه‌تنها طراحی فضای آشپزخانه را تغییر داده‌اند، بلکه تک‌تک وسایل آن وارد مسیر جدیدی شده‌اند. 



تکنولوژی‌های جدید و لوازم آشپزخانه

آشپزخانه‌های امروزی، حاصل سال‌ها تغییر و دگرگونی هستند که تکنولوژی و لوازم هوشمند در قلب این تحولات قرار دارد. یک‌بار دیگر اینترنت پا به میدان گذاشته  است و کنترل آشپزخانه به این بزرگی را در یک تلفن همراه کوچک جای داده است. تاثیر لوازم هوشمند آشپزخانه تنها بر نحوه طبخ و آماده‌سازی غذا محدود نمی‌شود، بلکه بر نحوه مدیریت خانه نیز بسیار خواهد بود. مزایای مهم استفاده از آن‌ها شامل:

افزایش راحتی و کارایی

یکی از برجسته‌ترین جنبه‌های لوازم هوشمند، توانایی آن‌ها در افزایش راحتی و کارایی در آشپزخانه است. با استفاده از این وسایل، لازم نیست ساعت‌ها پای گاز بایستید، ظرف بشویید و موادغذایی را به‌صورت دستی خرد کنید. 

این روزها اجاق هوشمند از راه دور خاموش، روشن و کم‌وزیاد می‌شود، ماشین ظرف‌شویی ظرف‌ها را با دمای موردنظر می‌شوید و انواع خردکن‌ها به آماده‌سازی موادغذایی کمک می‌کنند. فقط کافی‌است یک گوشی هوشمند و اتصال اینترنت داشته باشید. 

در استفاده از انواع دستگاه‌های هوشمند، این امکان را دارید تا از دستیارهای صوتی هوش مصنوعی مانند الکسای آمازون یا دستیار گوگل استفاده کنید. مزیت استفاده از این دستیارها تعیین برنامه مشخص خواهد بود. در این‌صورت، حتی اگر خودتان یادتان برود زیر گاز را روشن کنید یا برای خانه چیزی بخرید، آن‌ها به شما یادآوری می‌کنند.

افزایش بهره‌وری انرژی 

بسیاری از این دستگاه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با حداقل مصرف انرژی کار کنند. آن‌ها را می‌توانید به‌صورتی تنظیم کنید که در ساعات اوج مصرف برق کمتری به مصرف برسانند. در نتیجه، نه‌تنها به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کنید؛ بلکه دیگر قبض برقتان سر به فلک نمی‌کشد. 

جلوگیری از اسراف

وسایلی مانند یخچال هوشمند قابلیت بررسی مواد داخل یخچال را دارند. جدا از سایر مزایای این دستگاه که در ادامه به آن می‌پردازیم، مهم‌ترین مزیت آن جلوگیری از اسراف است. دستیار هوشمند یخچال آمار دقیق تمام موادغذایی داخل یخچال و تاریخ انقضای آن‌ها را دارد.

بنابراین حتی اگر فراموش کنید که مثلا یک بسته پنیر خامه‌ای را در انتهای یکی از قفسه‌ها گذاشته‌اید، دستیار هوشمند حداقل دو هفته قبل از منقضی‌شدن تاریخ آن به شما خبر می‌دهد.

انواع تکنولوژی‌های جدید در لوازم آشپزخانه

وسایل و لوازم هوشمند زیادی برای آشپزخانه وجود دارند که بسیاری از آن‌ها ازطریق گروه اسنپ شاپ در دسترس شما خواهند بود. برخی از آنها شامل:

یخچال هوشمند

یخچال‌های هوشمند از اولین وسایل هوشمند محبوب هستند که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند؛ البته کار آن‌ها فراتر از سرد نگه‌داشتن موادغذایی شما است. مهم‌ترین مزیت آن‌ها، دوربین‌های داخل یخچال هستند. شما این امکان را دارید تا با استفاده از این دوربین‌ها، هر جا که باشید محتوای داخل یخچال را با استفاده از تلفن همراه خود تماشا کنید؛ بنابراین هرگز در زمان خرید مردد نمی‌شوید.

درصورتی‌که این دوربین‌ها با دستیارهای هوشمند ترکیب شوند، قابلیت مدیریت موجودی یخچال را به‌وجود خواهند آورد. با استفاده از این ویژگی، شما خواهید توانست به گزارشی از اقلام داخل یخچال، مقدار و تاریخ انقضای هر کدام دسترسی داشته باشید و از دستیار هوشمند بخواهید قبل از سررسیدن تاریخ انقضا به شما یادآوری کند. 

برخی از یخچال‌ها رویکرد جالبی برای استفاده از تمام موادغذایی و جلوگیری از هدررفت آن‌ها دارند. این یخچال‌ها با آنالیز موادغذایی موجود، دستورالعمل‌های آشپزی خاصی به شما ارائه می‌دهند تا دیگر بهانه‌ای برای دورریختن موادغذایی نداشته باشید! شما می‌توانید با استفاده از نمایشگر یخچال یا دستیارهای صوتی، لیست خریدی تعریف کنید و از آن‌ها بخواهید در ساعت و روز مشخص آن را به شما یادآوری کنند. 



اجاق‌گازهای هوشمند

مانند هر وسیله هوشمند دیگری، اصلی‌ترین مزیت اجاق‌گاز هوشمند قابلیت کنترل از راه دور آن با استفاده از یک دکمه است. با اتصال این دستگاه به تلفن همراهتان، این امکان را دارید تا فر و شعله گاز را روشن، خاموش و کم‌وزیاد کنید، برای دیگی که روی گاز گذاشته‌اید تایمر بگذارید و فرایند پخته‌شدن غذا را از هر فاصله‌ای ببینید.

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی این اجاق‌گازها، مناسب‌بودن آن برای آشپزهای مبتدی است. این اجاق‌ها دستورالعمل‌های پخت مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهند و درصورتی‌که یکی از آن‌ها را برگزینید با آن همگام می‌شوند.

بدین ترتیب، خود اجاق زیر غذا را کم‌وزیاد می‌کند و هر وقت نیاز به‌هم‌زدن یا بررسی غذا باشد به شما خبر می‌دهد. این اجاق‌گازها دارای ویژگی‌های کنترل دقیق دما و زمان پخت هستند و غذا را کامل می‌پزند و دمای دقیق آب یا شیر را اعلام می‌کنند. 

درصورتی‌که تایمر را تنظیم نکرده باشید و غذا در حال سوختن یا ته گرفتن باشد، برای شما پیامی می‌فرستد و به‌طور خودکار زیر غذا را خاموش می‌کند. این دستگاه آشپزخانه را به بهشت آشپزهای مبتدی تبدیل کرده است. 

ماشین‌های ظرفشویی هوشمند

در زمینه ماشین‌های ظرف‌شویی، کنترل از راه دور خیلی هم مهم نیست. ماشین‌های ظرف‌شویی در حالت عادی هم فقط با زدن یک دکمه کارشان را می‌کردند! نکته بسیار مهم ماشین‌های ظرف‌شویی هوشمند در تنظیم دستی چرخه شستشو و کنترل تمیزی ظروف است.

اگر از ماشین ظرف‌شویی استفاده می‌کنید، حتما برایتان پیش‌آمده که برخی ظرف‌ها لکه‌دار از ماشین بیرون بیایند یا در اثر دمای بیش‌ازحد ماشین، لعابشان آسیب ببیند و از شکل و قیافه بیفتند. این اتفاق هرگز در یک ماشین ظرف‌شویی هوشمند رخ نمی‌دهد.

ماشین ظرف‌شویی هوشمند باتوجه‌به نوع ظروف، اعم از جنس و مدل برنامه شستشو و ماده شستشوهای خاصی را پیشنهاد می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، نحوه شست‌وشوی بشقاب چینی با کاسه سفالی متفاوت خواهد بود. اگر مایل به استفاده از برنامه‌های اعلام‌شده نیستید، می‌توانید باتوجه‌به توضیحات سازنده ظروف، برنامه مختص خود را تعریف کنید. 

اکثر ماشین ظرف‌شویی‌های هوشمند دارای حسگرهایی برای تشخیص سطح کثیفی هستند که با استفاده از آن دو هدف را تکمیل می‌کنند:

  • تنظیم و پیشنهاد بهترین برنامه و ماده شستشو
  • تعیین میزان تمیزی ظروف بعد از شستشو و ارسال اعلان در صورت نیاز به شستشوی دوباره

توجه داشته باشید با این که قیمت این وسایل احتمال دارد بالا باشد، اما کارایی آن‌ها بسیار بالا در نظر گرفته می‌شود و زمان و برقی که صرف می‌کنند، کاملا به‌صرفه است. توصیه گروه اسنپ شاپ این خواهد بود که حداقل با خرید نسخه ایرانی و ارزان‌تر یکی از این اقلام، مانند هیتر پارس‌خزر، تجربه آشپزی و خانه‌داری خود را به شکل قابل‌توجهی بهبود ببخشید.

جمع‌بندی

در 10 سال اخیر آشپزخانه‌ها تغییر و تحول بسیاری را تجربه کردند؛ از پستوی خانه‌ها به مرکز منتقل شدند و زیبایی و هوشمندبودن آن‌ها اولویت هر صاحبخانه‌ای شد. کمپانی‌ها با پیشرفت تکنولوژی، لوازم آشپزخانه جدیدتری به بازار عرضه کرده‌اند که نه‌تنها طراحی زیبایی دارند؛ بلکه کار را نیز آسان‌تر ساخته‌اند. این روزها دیگر آشپزخانه به معنای واقعی کلمه قلب تپنده هر خانه محسوب می‌شود. شما میتوانید برای مطالعه سایر مقالات به مجله ی اینترنتی اسنپ پلاس مراجعه کنید.

منبع  : https://snappshop.ir

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1471]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن