تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799099456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحویل کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌ها .در این زمینه، ۲۰ دستگاه مختلف نقش و مسئولیت خود را دارند.


واضح آرشیو وب فارسی::


وزیر دادگستری درباره اهمیت سپردن کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست به خانواده‌ها، به شرح زیر اظهار نظر کرد: "بعضی خانواده‌ها علاقه‌ای به قبول کودکان معلول و بیمار به عنوان فرزند ندارند، اما آماده‌اند به عنوان سرپرست آن کودکان عمل کنند."



وی در مراسم افتتاح اولین مجتمع شوق زندگی استان تهران، به گزارش ایسنا، افزود: "در حال حاضر، رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر حدود ۷۰۰ کودک را کشته است. ما این جنایت را محکوم می‌کنیم و از کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک انتظار داریم که این جنایت را محکوم کرده و هر چیزی که برای توقف آن ممکن است انجام دهد."

وزیر دادگستری با اشاره به قوانین مربوط به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، توضیح داد: طبق این قوانین، حدود ۲۰ دستگاه اجرایی به طور مستقیم مسئولیت در این زمینه را بر عهده دارند و برای انجام این امر نیاز به هماهنگی بین این دستگاه‌ها است.

وی از روش نوینی که در مجتمع شوق زندگی در تهران به کار گرفته شده است، سخن گفت و اظهار داشت: "این روش، روشی نوین برای هماهنگی بین دستگاه‌های متولی در این زمینه است. تمام دستگاه‌های مربوطه جمع شده و مجتمع شوق زندگی را راه‌اندازی کرده‌اند. این مجتمع نماد همکاری جدی بین قوه قضاییه، دولت و مردم است. تشکل‌های مردم نیز یک ضلع این همکاری هستند و بنابراین ما می‌توانیم بهترین بهره را از آن ببریم."

وی ادامه داد: "وزارت دادگستری از سال گذشته پیگیر این موضوع بوده است و با همکاری دوستان در سراسر کشور، تلاش کرده است تا این مجتمع‌ها تشکیل شوند. پیشتر نمونه‌ای از این مجتمع‌ها در مشهد ایجاد شده بود. این مجتمع‌ها علاوه بر کار با کودکان، به مسائل مربوط به سرپرستی نیز پرداخت می‌کنندبا توجه به متن ارائه شده، بنظر می‌رسد وزیر دادگستری در مراسم افتتاح مجتمع شوق زندگی در تهران درباره اهمیت سپردن کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست به خانواده‌ها صحبت کرده است. وی بیان کرده که بعضی خانواده‌ها علاقه‌ای به قبول کودکان معلول و بیمار به عنوان فرزند ندارند، اما آماده‌اند به عنوان سرپرست آن کودکان عمل کنند. همچنین وزیر دادگستری به قتل کودکان توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرده و این جنایت را محکوم کرده است. وی نیز از کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک انتظار دارد که اقدامات لازم را برای توقف این جنایت انجام دهد.

وزیر دادگستری همچنین درباره قوانین مربوط به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان توضیح داده است. بر اساس این قوانین، حدود ۲۰ دستگاه اجرایی مسئولیت مستقیم در این زمینه را بر عهده دارند و برای انجام این امر، نیاز به هماهنگی بین این دستگاه‌ها وجود دارد.

وی درباره مجتمع شوق زندگی در تهران نیز اشاره کرده است و این روش را یک روش نوین برای هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه در این زمینه توصیف کرده است. او اظهار داشته که مجتمع شوق زندگی نماد همکاری جدی بین قوه قضاییه، دولت و مردم است و تشکل‌های مردم نیز جزء این همکاری هستند. همچنین وزیر دادگستری از تلاش‌های وزارت دادگستری برای تشکیل اینگونه مجتمع‌ها در سراسر کشور اطلاع داده است و اشاره کرده است که نمونه‌ای از اینگونه مجتمع در مشهد قبلاً ایجاد شده بود. این مجتمع‌ها علاوه بر کار با کودکان، به مسائل مربوط به سرپرستی نیز پرداخت می‌کنند.


مراسم افتتاح مجتمع شوق زندگی گامی در جهت رفع آسیب اجتماعی کودکان رها شده، با حضور علی القاصی‌مهر، رییس کل دادگستری استان تهران، برگزار شد. او در این مراسم، به تعاون، دوستی، خداجویی و حفظ کرامت انسان، که در مجتمع شوق زندگی تهران به نمایش گذاشته شده است، اشاره کرد و بیان کرد که تا به حال، در مراکز دولتی و سازمان بهزیستی، این سطح از تعاون و کیفیت وجود نداشته است.

وی ادامه داد: افتتاح این مجتمع و گردهمایی همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در جهت رفع آسیب اجتماعی کودکان رها شده و کمک به افراد نیازمند، بر پایه اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رییس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: این کار بزرگی که امروز اتفاق افتاد، به علاوه از وظیفه انسانی و دینی، وظیفه‌ای است که قانونگذار بر عهده ما گذاشته است.

وی افزود: طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، این وظیفه مهم بر عهده نهادهایی است که علاوه بر سازمان بهزیستی، شامل نیروهای انتظامی، سازمان زندان‌ها، وزارت کشور، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و صدا و سیما نیز هستند. همه این نهادها مسئولیت دارند که در این زمینه فعالیت کنند، اما سازمان بهزیستی از جمله مهمترین آنهاست.

القاصی با بیان اینکه این مجتمع به عنوان نویدی مهم برای حمایت کامل و جانبه از افراد آسیب دیده و رها شده محسوب می‌شود، اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی این مجتمع، ایجاد محیطی محبت‌آمیز و پرانرژی برای کودکان و افراد آسیب دیده است، همچنین باید به عنوان یک پل ارتباطی عمل کند تا این افراد بتوانند به جامعه پیوسته و در محیط خانواده ثابت قدم شوند.

 



 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 375]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن