تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814440155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش بینی قیمت میلگرد در دولت رئیسی


واضح آرشیو وب فارسی::

سیاست‌ها و تغییرات سیاسی در یک کشور می‌توانند تأثیر مستقیمی بر اقتصاد و قیمت‌های محصولات مختلف داشته باشند. یکی از عوامل مهمی که تغییر قیمت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تورم است. تورم به افزایش عمومی قیمت‌ها و ارزش پول ملی کاهش می‌دهد و این امر معمولاً ناشی از تصمیمات و سیاست‌های اقتصادی دولت می‌شود. تورم همچنین به عنوان یکی از دلایل افزایش قیمت‌های مصالح فولادی مانند میلگرد نیز مطرح می‌شود. در کشور ما، تأثیرات سیاست‌های اقتصادی و تورم باعث افزایش قیمت‌های محصولات فولادی شده و ارزش پول ملی را کاهش داده‌اند.

به عبارت دیگر، مردم مجبور به پرداخت مبالغ زیادی برای خرید محصولاتی مانند میلگرد هستند. رئیس‌جمهور منتخب جناب آقای رئیسی نیز در طی دوره کاندیداتوری خود به نگرانی‌هایی در مورد وضعیت اقتصادی و قیمت‌های محصولات فولادی مانند میلگرد پرداخته و اعلام کرده‌اند که در دوران خدمت خود در این پست تلاش خواهند کرد تا این مشکلات را حل کنند. با این حال، تصمیمات و سیاست‌های ایشان می‌توانند تأثیر مهمی بر بازار فولاد و میلگرد داشته باشند و نقش مهمی در تعیین قیمت‌ها ایفا کنند.

این مسائل نشان‌دهنده اهمیت بالای مسائل اقتصادی و مصالح فولادی در کشور است و نیاز به بررسی دقیق‌تر و راهکارهای مناسب برای مقابله با چالش‌های مرتبط با آنها دارد. تغییرات در قیمت‌های جهانی مصالح فولادی، تحریم‌های اقتصادی، نوسانات قیمت ارز، قیمت سنگ‌آهن، و عوارض مرتبط با مصالح فولادی نیز تأثیرگذار هستند. این عوامل در کنار بودجه‌های عمرانی تعیین‌شده توسط دولت جدید، به پیش‌بینی قیمت میلگرد در دوره جدید کمک می‌کنند.

آیا قیمت میلگرد در این دولت کاهش خواهد یافت؟

وضعیت حاکم در تابستان امسال در بازار فولاد، شاید بی‌سابقه در طول ۲۰ سال گذشته باشد، یا حداقل دارای تفاوت‌های قابل توجهی با سال‌های گذشته باشد. این مسئله در فصلی که به طور طبیعی بازار ساخت و ساز و تمام زیرمجموعه‌های آن با فعالیت‌های فزاینده و نیاز به مصالح ساختمانی پر رنگ می‌شود، اتفاق افتاده است. اما در حال حاضر به نظر می‌آید که زمستان در بازار فولاد فرا رسیده است. این روزها، هوای کاسبی برای اکثر افراد و شرکت‌های فعال در حوزه ساخت و ساز، به یک اقتصاد سرد تبدیل شده است. در این مقاله، ما قصد داریم به بررسی رفتار بازار فولاد در طی هفته‌های اخیر و نگاهی به روند قیمت میلگرد بپردازیم.

مهم‌ترین سوالی که ممکن است در ذهن همه علاقه‌مندان به بازار فولاد وجود داشته باشد، این است که آیا قیمت مقاطع فولادی به خصوص میلگرد در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ (سال ۲۰۲۳ میلادی) کاهش خواهد یافت یا نه؟ برای پاسخ به این سوال، باید به چند عامل کلیدی توجه داشت.



  • تأثیر عوامل اقتصادی: وضعیت اقتصادی کشور و تورم در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تأثیر زیادی بر قیمت‌ها دارد. افزایش تورم معمولاً منجر به افزایش قیمت مواد اولیه و مصالح ساختمانی می‌شود.
  • عرضه و تقاضا: تغییر در نرخ ساخت و ساز، تعداد پروژه‌های ساختمانی، و تقاضا برای مصالح فولادی نیز تأثیرگذار است. افزایش تقاضا معمولاً به افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود.
  • سیاست‌های دولت: تصمیمات و سیاست‌های دولت در زمینه تجارت و صادرات فولاد نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند.
  • قیمت‌های جهانی میلگرد: قیمت‌های فولادی در بازار جهانی نیز می‌توانند بر قیمت‌های داخلی تأثیر بگذارند.

بنابراین، پیش‌بینی دقیق قیمت میلگرد در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به توجه به تمامی این عوامل و شرایط لازم است. تصمیم‌گیری‌ها و تغییرات در بازار فولاد به شدت پویایی دارند و نیاز به پایش مداوم دارند تا بتوان به پیش‌بینی‌های دقیق‌تری دست پیدا کرد.

کاهش قیمت مقاطع فولادی امروز

براساس شرایط فعلی بازار محصولات فولادی، به نظر می‌رسد که قیمت مقاطع فولادی به ثبات خود نزدیک شده است و می‌توان ادعا کرد که در برخی موارد، مانند میلگرد آجدار، قیمت‌ها با توجه به توزیع محصولات در انبارهای شهرها و شهرستان‌ها، در حال حاضر در حدود 21.000 تا 23.000 تومان درب کارخانه برای خریداران منصفانه به نظر می‌آید.

تاچان های ذوبی که به عنوان بازیگران اصلی بازار عمل می‌کنند، به نظر می‌آید که باید تعدیلی انجام دهند. در مورد ورق نیز، شنیده شده که برخی از مشغولان به مدیریت بازار در حال افزایش قیمت‌ها هستند، و این افزایش به وسیله‌ی فرمول‌های جدیدی در بازار کالا که در حال اجرا است، انجام می‌شود. با توجه به این فرمول‌های جدید، به نظر می‌آید که بازار فعلاً تا اواخر ماه مهر احتمالاً جایی برای افزایش قیمت‌ها به میزان قابل توجهی نداشته باشد.

احتمالاً بازار در مسیر قیمت‌های اخیر خود پیش برود مگر این‌که تولیدکنندگان تصمیم به ایجاد تغییراتی در فرمول‌های تعیین قیمت کنند که به نظر نمی‌رسد زودتر از فرا رسیدن فصل پاییز انجام شود. در این میان، باید به خبرهایی که تائید نشده اند نیز توجه کرد. به عنوان مثال، با بهبود وضعیت آب و هوایی، به ویژه در مناطق جنوبی کشور، احتمالاً از اواخر ماه مهر، تقاضای بیشتری از آن مناطق به بازار فولاد منعکس خواهد شد.

کاهش قیمت مقاطع فولادی در روزهای آینده

شرایط بازار فولاد در کشور به نظر می‌آید که هیچ تغییر خاصی نداشته و وضعیت به همان شکل قبلی ادامه دارد. در دسترس نیست هیچ اطلاعات یا تغییر جدیدی که بتوان به آن اشاره کرد؛ وضعیت بازار همچنان به ثبات نسبی ادامه دارد، با رکود و تقاضای مصرفی ضعیف و سکوت در بازارها.

بنابراین، هنوز اطلاع دقیقی در مورد کاهش قیمت مقاطع فولادی از جمله میلگرد در روزهای آینده نداریم. فعالان بازار و مشتریان در انتظار تغییراتی در شرایط بازار هستند، اما تا کنون هیچ نشانه‌ای برای تغییرات عمده در قیمت‌ها وجود ندارد. همچنین، گمانه‌های مرتبط با مسائل بین‌المللی مانند برجام و تأثیرات طولانی‌مدت آن بر بازار فولاد نیز افراد را متوجه کرده است. این عدم اطمینان و عدم وضوح به بازار افزوده و باعث کلافگی و عدم قطعیت برای فعالان بازار شده است.

بنابراین، با توجه به شرایط کنونی و عدم وجود تغییرات قابل توجه در آینده نزدیک، به نظر می‌رسد که بازار آهن و میلگرد همچنان در وضعیت ثبات قرار دارد و تا زمانی که عوامل مهمی مثل تغییرات در تقاضا و عرضه یا تغییرات سیاسی و اقتصادی ایجاد نشود، قیمت‌ها با ثبات خواهند بود.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد در سال 1402

تأثیرات متعددی بر قیمت میلگرد در سال 1402 خواهد داشت. درگیری‌ها و تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، تصمیمات دولتی، عملکرد بازار بورس، و تصمیمات وزارت صمت از جمله عوامل مؤثر در قیمت روز میلگرد در این سال خواهند بود. همچنین، تحلیلگران مالی و کارشناسان اقتصاد می‌توانند با استفاده از روش‌های تحلیلی مختلف به پیش‌بینی بازار فولاد در آینده کمک کنند.

 



آیا میلگرد در دوران رئیسی ارزان‌ می شود؟

خرید میلگرد در حال حاضر در دولت رئیسی به نظر می‌رسد که یک مسئله پیچیده و با تعداد زیادی عوامل تأثیرگذار باشد. ارزش‌های نرخ پیشنهادی میلگرد در بازار داخلی متفاوت است و با توجه به شرایط فعلی بازار و متغیرهای مختلف، این ارزش‌ها نوساناتی دارند. همچنین، مذاکرات هسته‌ای و تغییرات در نرخ ارز می‌توانند به تغییرات در قیمت میلگرد منجر شوند. بنابراین، تصمیم به خرید میلگرد باید با دقت و بررسی دقیق تر از شرایط بازار و نیازهای شخصی شما اتخاذ شود. ممکن است منتظر تغییرات در بازار باشید تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند یا از قدرت مذاکره در معاملات توافقی بهره‌برداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله، به تحلیل قیمت مقاطع فولادی به خصوص میلگرد در دولت رئیسی پرداختیم و احتمال تأثیر عوامل مختلفی از جمله تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، تصمیمات دولتی، و عملکرد بازار بورس بر قیمت میلگرد را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین، اشاره کردیم که تصمیمات حوزه فولاد ممکن است به صورت ناگهانی و خلق‌الساعه اعمال شوند و در تحلیل ما، این نوع تصمیمات به طور مستقیم مد نظر نگرفته شده‌اند.

همچنین، به اهمیت تحلیل و پیش‌بینی بازار فولاد در آینده اشاره کردیم و این نکته را بیان کردیم که در صورتی که تمامی عوامل مطرح شده تاثیر بگذارند، بازار قیمت‌های جدیدی را تجربه خواهد کرد. در این مورد، نمی‌توانیم یک تحلیل مشخص از کف قیمت ارائه دهیم و این مسئله به عهده بازار باقی می‌ماند. مطالب مطرح شده تحلیل احتمالی روند بازار را نشان می‌دهند و تصمیم‌گیری درباره قیمت‌های میلگرد و سایر فولادها به تاثیرات مختلفی از جمله قیمت دلار و عوامل داخلی و خارجی وابسته است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن