تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814445233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متروی پرند در ایستگاه پایانی آماده به بهره برداری است.


واضح آرشیو وب فارسی::

بیست و چهار سال از روزی که کلنگ احداث خط متروی پرند زده شد گذشته و اکنون پس از تلاش‌ها و زحمات فراوان، خط متروی پرند به پایان رسیده و به زودی مترو به این شهر اقماری خواهد رسید.



ایستگاه متروی پرند تقریباً آماده است تا بهره‌برداری شود. کارگران در حال تمیزکاری نهایی ایستگاه هستند و تعدادی نیز در حال نصب تابلوهای راهنما می‌باشند. اتاق‌های مختلف ایستگاه از جمله اتاق فنی، اتاق فروش بلیت، و اتاق استقرار پلیس آماده شده‌اند. طراحی و نصب دستگاه‌های کارت‌خوان روی دیوارها به پایان رسیده و همه چیز برای افتتاح آماده شده است.

تمامی مراحل اجرایی ایستگاه، از برق‌انداختن سنگفرش کف تا اجرای نورپردازی، به دقت انجام شده است. کارگران در زیر سایه کوتاهی نشسته و منتظر تکنسین‌های برق هستند. در حالی که ساعت هشت صبح روز ۱۱ مهرماه است، تعطیلی در اینجا معنا ندارد و همه در حال تکمیل کارهای دقیقه‌نودی هستند.

متروی پرند آماده بهره‌برداری است، این مترو پس از ۱۶ سال زحمت و تلاش بی‌وقفه، به خدمت رسیده و اکنون مثل کودکی قد کشیده منتظر افتتاح شدن است. بیشتر از مهندسان و کارگرانی که با تلاش‌های فراوان خط مترو را ساختند، مردم و ساکنان این منطقه خوشحال هستند. آن‌ها در انتظار افتتاح این خط متروی مهم برای بهره‌برداری هرچه زودتر قرار دارند.

متروی پرند برای رسیدن به ایستگاه پایانی خود مسافت طولانی و دشواری را طی کرده است. از مشکلات مالی تأمین منابع تا تعویق در ارائه برق و تحویل زمین معوض به پیمانکاران، این پروژه با چالش‌های فراوانی مواجه بود. تا زمانی که با حضور رئیس جمهور در این مسائل دخالت شد و مشکلات را حل کرد. او در حاشیه سفرهای استانی خود اقدام به بازدید از روند احداث خط متروی پرند کرد و با صدور سه دستور متوالی، تسریع در اجرای این پروژه را از مسئولان خواست. این دستورات به تسهیل اختصاص زمین، حل مشکلات نقدینگی، و پست برق متروی پرند اشاره داشت. حالا چند روزی است که این مشکلات به تدریج حل شده و برق نیروگاه مجاور به خط متروی پرند وصل شده است.

 

به گزارش ایسنا، پس از بازدید خبرنگاران از روند تکمیل متروی پرند، مقامات مرتبط که در این بازدید همراهی می‌کردند، جزئیاتی را در مورد تکمیل این پروژه مهم ارائه دادند.

با توجه به گزارش، تردد روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین تهران و پرند اتفاق می‌افتد. این افراد عمدتاً از وسایل نقلیه شخصی برای مسافرت به تهران استفاده می‌کنند.

ارزش این خط متروی پرند تخمیناً حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است.

محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، در مورد اهمیت احداث این خط مترو و تأثیر آن بر کاهش ترافیک در جاده‌های ورودی تهران توضیحاتی ارائه داد. وی اظهار داشت که شهر پرند در ۳۰ کیلومتری تهران واقع شده و مردم این شهر برای مشاغل روزمره و تحصیل به تهران می‌آیند. به گونه‌ای که روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از وسایل نقلیه شخصی برای مسافرت به تهران استفاده می‌کنند. به همین دلیل، مقامات استان تهران در سال‌های گذشته تصمیم به ایجاد خط متروی پرند گرفتند تا ورودی خودروهای شخصی به تهران را کاهش دهند.

هرمزی ادامه داد: پیش‌بینی شده بود که طول این خط مترو ۵۰ کیلومتر باشد و ۵ ایستگاه برای آن تعبیه شود، که خط متروی پرند از خط یک مترو و ایستگاه شاهد منشعب شود. این طرح توسط تمام مقامات حمایت شد و در عمل ۱۶ سال طول کشید. در حال حاضر، بیش از ۹۹٪ عملیات ساختمانی این پروژه انجام شده و تنها نصب برق برای خط متروی پرند باقی مانده است.

هرمزی اظهار کرد که ۴ کیلومتر ابتدای این خط مترو توسط شهرداری تهران انجام شده و در سال ۹۵ به همراه افتتاح نمایشگاه شهر آفتاب به بهره‌برداری رسید. فاز دوم این خط نیز به طول ۲۶ کیلومتر تا شهر فرودگاهی امام خمینی افتتاح شده است و حالا تنها تا تکمیل نصب برق به اتصال این خط مترو به پرند باقی مانده است.

 

در حالی که خط متروی پرند در مرحله آمادگی ۹۹ درصدی ایستگاه‌ها قرار دارد، فیدرهای برق این خط هنوز فعال نشده‌اند. محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، در این خصوص توضیحاتی ارائه داده و گفته است: "کلنگ احداث متروی پرند چندین سال قبل زده شد، اما در یک سال اخیر روند ساخت شدت گرفت و نهایتاً به مرحله‌ای رسیدیم که امروز شاهد پیشرفت ۹۹ درصدی پروژه هستیم. ارزش امروز کالا و خدمات پروژه متروی پرند حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است."

وی تأکید کرد که برای راه‌اندازی متروی پرند به نیروی برق به میزان ۱۵ مگاوات در قالب دو فیدر ۷.۵ مگاواتی نیاز دارند، و این موضوع با توجه به دستور رئیس جمهور جزء تعهدات وزارت نیرو است. هرمزی افزود: "یک مسیر دریافت برق از پست مسیر فرودگاه امام خمینی در نظر گرفته شده است، اما اگر این تأمین انجام نشود، از طریق پست‌های HVS که از مسیر برق تهران به مترو متصل هستند، این مسئله را عملی می‌کنیم، زیرا در حال حاضر دیوار بتنی شمالی اطراف مسیر خط، محوطه اطراف ایستگاه‌ها، و کابل‌کشی‌ها انجام شده‌اند."






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 598]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن