تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798560967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آینده ای خاموش با مصرف مواد مخدر!(سال2023)


واضح آرشیو وب فارسی::

مواد مخدر چه تاثیری در زندگی افراد دارد ؟ بهترین مرکز ترک اعتیاد در اصفهان چه ویژگی هایی دارد ؟افراد با قرار گرفتن در جمع دوستان ناباب و حس اشتیاق و هیجانی که در رابطه با آشنایی و امتحان کردن چیزهای جدید دارند با مواد مخدر آشنا می شوند و دست به امتحان کردن آن می زنند. گاهی افراد فقط برای یک بار استفاده و امتحان کردن از این مواد استفاده می کنند؛ اما متاسفانه به دام آن می افتند و نمی توانند دست از آن بکشند و آن را به طور مداوم استفاده می کنند. مصرف مواد مخدر در هر فردی متفاوت بوده و بستگی به وضعیت جسمی و یا روحی افراد دارد. ممکن است، فردی به صورت تفننی به مصرف مواد مخدر بپردازد و همین روش را نیز ادامه دهد. اگر شما هم می خواهید بهترین مرکز ترک اعتیاد در شیراز را پیدا کنید می توانید به سایت های روانشناستو ،پزشکا ، پزشک24 و ... مراجعه کنید.

اما برخی افراد نیز هستند که بعد از استفاده مواد مخدر، مواد بیشتری مصرف کرده و به مرور زمان، زمان مصرف مواد کوتاه‌ تر شده و معتاد می‌ شوند. در این مواقع سخت، تنها راهکار ممکن ترک هر چه سریع تر این مواد است. با پیدا کردن بهترین مرکز ترک اعتیاد در مشهد می توانید خودتان را از شر این مواد راحت کنید و به زندگی قبلی و سالم خود بازگردید.



اعتیاد چیست؟

زمانی که فرد وابستگی های شدید به داروهایی با مواد مجاز و یا غیر مجاز دارد، اعتیاد به مواد مخدر رخ داده است که این موضوع اختلال مصرف مواد نیز نامیده می شود. اعتیاد به مواد مخدر می تواند منجر به یک میل شدید به مصرف دارو شود. ممکن است فرد بخواهد ترک کنید، ولی در این مواقع بیشتر افراد نمی توانند به خودی خود ترک کنند. اعتیاد به مواد مخدر می تواند باعث عواقب جدی و دراز مدتی، از جمله مشکلاتی با سلامت جسمی و روانی، روابط، اشتغال و قانون شود. زمانی که فرد معتاد می شود، قادر به کنترل خود در استفاده از مواد مخدر نخواهد بود و ممکن است با وجود آسیب های ناشی از آن به مصرف مواد ادامه دهد.

در واقع اعتیاد را می توان نوعی بیماری دانست و تمام مواد اعتیاد آور دارای یک فرآیند مشترک هستند که این فرآیند، همان جست‌ و جوی بی‌ هدف تمامیت، خوشبختی و صلح از ورای یک رابطه یا یک واقعه است. افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند، ایم مواد را بیشتر برای تغییر خلق و یا ایجاد خلسه استفاده می کنند. اعتیاد به مواد مخدر، در واقع یک واکنش و پاسخ بدن به مصرف این گونه مواد روان گردان است که منجر به آرامش شادی و حال خوب گذرا و موقت برای فرد می شود و پس از پایان تاثیر مواد مخدر، جستجوی فرد برای تامین دوباره ماده مخدر آغاز می شود در این شرایط به مرور فرد مصرف کننده هم از نظر جسمانی و هم از نظر روانی به مخدر وابسته می شود.

مراحل اعتیاد پیدا کردن چیست؟

شناخت و آشنایی با مواد مخدر

در این مرحله شخص از راه‌ های مختلف مثل روابط دوستانه، رفتن به مهمانی های مختلف و … با مواد اعتیاد آور آشنا می‌ شود و به دلایل متفاوتی مانند انجام کار مفرحانه، کسب لذت، کنجکاوی با نوع مصرف آن آشنا می شود و شروع به استفاده از آن مواد می کند.



شک و دودلی در استفاده مواد

در این مرحله بدن مصرف کننده بعد از مدت ها استفاده نا منظم به مواد بیشتری نیاز پیدا می کند، مصرف کننده دچار شک و دودلی می‌شود و برای رهایی با میل روز افزون خود مبارزه می کند، ولی به هر روشی هم که شده مواد را برای خود فراهم می کند تا دوباره از آن استفاده کند.

اعتیاد یا وابستگی کامل به مواد مخدر

بعد از داشتن مدتی شک و تردید در استفاده یا عدم استفاده از مواد و حتی مدتی ترک مواد، نهایتا فرد مصرف کننده به مرحله وابستگی و اعتیاد واقعی می رسد و برای رسیدن به حالت نئشگی هر بار مقدار مصرف خود را افزایش می‌ دهد.

مواد شیمیایی و طبیعی اعتیاد آور

با انجام تحقیقات و بررسی های لازم، 10 دسته بندی کلی از مواد مخدر ذکر شده اند که این موارد عبارت اند از:

الکل

کافئین

کانابیس (مواد مشتق شده از شاه دانه مانند حشیش و گراس)

مواد افیونی (تریاک و هروئین)

مواد آرام بخش (دارو های ضد اضطراب)

مواد محرک (همچون آمفتامین، شیشه و کوکائین)

تنباکو

مواد دیگر که اعتیاد آور هستند.

چگونه به یک فرد دارای اعتیاد به مواد مخدر کمک کنیم؟

معمولا افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند، مشکل و بیماری خود را انکار می کنند و در رابطه با آن با هیچ کس حتی پزشک هم صحبت نمی کنند زیرا تمایلی به درمان ندارند. در این مواقع، مداخله یکی از آشنایان یا دوستان می تواند فرصتی برای ایجاد تغییرات قبل از سخت تر و حادتر شدن شرایط، فراهم آورد و فرد را برای درمان و پذیرش کمک توسط پزشک، با انگیزه سازد. این مداخله و صحبت با فرد بیمار، باید به دقت و برنامه ریزی شده انجام شود. در طول مداخله، این افراد با یکدیگر جمع می شوند تا یک گفت و گوی مستقیم با فرد در مورد عواقب ناشی از اعتیاد داشته باشند و از او بخواهند تا شرایط درمان را بپذیرد.



کلام آخر

اعتیاد نوعی اختلال در سیستم عصبی انسان است که عوامل زیادی از فیزیولوژیک تا مسائل اجتماعی در آن دخیل هستند. همچنین می توان گفت که مخدرها قسمتی از مغز که مسئول ترشح مواد طبیعی و مسئول احساسات فرد است را به مرور زمان از کار می اندازد و به همین دلیل، شخص برای تسکین یا دست یافتن به شادی و لذت مجبور به مصرف دوباره مواد خواهد شد و به مرور به این مواد اعتیاد پیدا می کند.

ما در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما بسیار سپاس گزاریم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا داشتن هر گونه پیشنهاد یا انتقادی می توانید نظرات خود را از طریق سایت روانشناستو یا ravanshenaseto.com با ما در میان بگذارید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 767]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن