تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798716710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت و هزینه راه اندازی سیستم برق خورشیدی چقدر است؟


واضح آرشیو وب فارسی::


خورشید به عنوان منبع بی پایان انرژی می تواند راهگشای مشکلات کنونی در حوزه انرژی و محیط زیست باشد. متأسفانه انرژی ارزان و نرخ سود بانکی بالا باعث می‌شود هزینه‌های سیستم خورشیدی در کشور ما مقرون به صرقه نباشد، اگرچه این سیستم‌ها در بلندمدت بسیار سودآور هستند و تاثیر بسزایی در کم کردن آلودگی هوا نیز خواهند داشت. از سیستم برق خورشیدی براي تامين برق ويلاها، کمپ هاي تفریحی ، اتاق هاي نگهباني، گلخانه ها و هر جایی که به شبکه برق دسترسی ندارد می توان استفاده کرد. با فروشگاه برق خورشیدی تک اینورترهمراه باشید تا با عواملی که در هزینه راه اندازی یک سیستم خورشیدی دخیل هستند آشنا شویم.

قیمت تجهیزات برق خورشیدی

در خرید تجهیزات برق خورشیدی، یکی از مواردی که خریداران به آن بیشتر توجه می‌کنند، قیمت این تجهیزات است. قیمت یکی از فاکتورهای مهم در خرید هر وسیله‌ای به شمار می‌رود. اما در نظر داشته باشید که در خرید محصولات برق خورشیدی، توجه بیش از حد به قیمت، می‌تواند موجب غفلت شما از توجه به سایر ویژگی‌های مهم این محصولات شود؛ در این صورت شما هم از نظر زمانی و هم از نظر مالی دچار زیاد خواهید شد.

1.پنل خورشیدی

هزینه خرید پنل های خورشیدی بسته به میزان توانی است که تولید می کنند. پنل های خورشیدی صفحاتی از جنس نیمه رسانا هستند که با دریافت نور از خورشید دارای الکترون های آزاد شده و الکتریسیته تولید می نمایند. این پنل ها با دو نوع شناخته شده تر پلی کریستال و مونو کریستال موجودند که باید گفت نوع مونوکریستال به دلیل خلوص بیشتر گران قیمت تر و با بازدهی بیشتر می باشد. از عوامل تاثیر گذار در قیمت پنل خورشیدی میتوان به نام برند، نوع پنل (مونو یا پلی)، کیفیت، ضمانت و گارانتی فروش، توان نامی و… اشاره داشت.

2.اینورتر خورشیدی

قیمت اینورتر خورشیدی نیز یکی از دغدغه های اصلی افراد حین خرید و تجهیز سیستم های خورشیدی است. با توجه به این‌که این محصول در داخل کشور در سطح محدودی تولید می‌شود و بیشتر از خارج خریداری می گردد، نسبت‌به سایر تجهیزات خورشیدی از هزینه بیشتری برخوردار است.

3.باتری خورشیدی

برای این که بتوانید باتری خورشیدی یا solar battery مناسبی را برای سیستم خورشیدی خود انتخاب کنید، باید کاملا سیستم خورشیدی‌تان را بشناسید و به نیازها و ملزومات آن واقف باشید. برای خرید باتری خورشیدی مناسب، باید بدانید که پنل‌های خورشیدی که نصب کرده‌اید، چه وسعتی دارند و انرژی چه مساحتی را تامین می‌کنند.

هزینه‌ راه اندازی سیستم برق خورشیدی خانگی

هزینه راه اندازی و ساخت نیروگاه خورشیدی خانگی به عوامل متعددی بستگی دارد که هر کدام تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده نیروگاه خواهند داشت. ارائه یک رابطه ریاضی بر اساس ظرفیت نیروگاه به تنهایی برای تعیین کل هزینه ساخت آن بسیار دشوار است؛ اما می توان رابطه منطقی بین ظرفیت ساخت نیروگاه و هزینه آن بر اساس روابط موجود بازار و سایر شرایط موجود ارائه داد. به طور کلی، قیمت تمام شده یک نیروگاه خورشیدی خانگی تحت تأثیر عوامل زیر خواهد بود:

ظرفیت نیروگاه

با افزایش ظرفیت اسمی نیروگاه خورشیدی، هزینه های سرمایه گذاری هر واحد نیروگاه کاهش می یابد. این موضوع تحت تاثیر از کاهش قیمت فروش سازندگان و هزینه‎‌های حمل و نقل می‌باشد. 

استاندارد و الزامات فنی

بخشی از هزینه ساخت نیروگاه خورشیدی خانگی، رعایت استانداردها و الزامات فنی تایید شده توسط شرکت برق است که می تواند هزینه نهایی ساخت نیروگاه را به میزان قابل توجهی تغییر دهد.



برند تجهیزات

دامنه تغییرات قیمت تجهیزات برق خورشیدی با نوع برند تجهیزات انتخاب شده بسیار متغیر است. این امر می تواند باعث کاهش یا افزایش چندین برابری قیمت تمام شده نیروگاه ها شود.

وضعیت سازه

اینکه یک نیروگاه خورشیدی خانگی به سازه ای برای نصب پنل ها نیاز دارد یا خیر، برخی از هزینه های ساخت نیروگاه را تغییر می دهد. در برخی موارد ممکن است نصب پنل های خورشیدی بر روی سقف شیروانی شیبدار بدون نیاز به سازه امکان پذیر باشد.

مساحت نیروگاه

اگر چه مساحت یک نیروگاه به ظاهر در هزینه های نهایی آن تاثیرگذار نیست، اما در مواقعی که بین اینورتر و نقطه اتصال (PCC) فاصله قابل توجهی وجود داشته باشد، هزینه‌های کابل کشی برای اتصال نیروگاه به شبکه برق به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این مشکل به ویژه برای متقاضیان ساخت نیروگاه های خورشیدی متصل به شبکه در ساختمان های مسکونی ویلایی رخ می دهد.

نحوه اتصال به شبکه

طبق دستورالعمل SATBA، اتصال اکثر نیروگاه های خورشیدی متصل به شبکه کمتر از 100 کیلووات در سطح ولتاژ فشار ضعیف انجام می شود. روش اتصال به شبکه با توجه به ویژگی متقاضی و توپولوژی شبکه برق متفاوت است. 

قیمت برق خورشیدی برای باغ

احتمالاً در مورد قیمت برق خورشیدی برای باغ کنجکاو شده اید! به خیلی چیزها بستگی دارد، مثلا هدف شما از ایجاد برق خورشیدی در باغ چیست؟ اندازه باغ چقدر است؟ و قرار است از چه نوع پنل هایی استفاده کنید؟

هزینه و قیمت برق خورشیدی برای باغ به هزینه نصب بستگی دارد و پانل ها می توانند در کوتاه مدت به اندازه پانل های سقف گران باشند، اما در دراز مدت هزینه برق خورشیدی باغ بسیار مقرون به صرفه است و کاهش می یابد. بنابراین اگر هدف بلندمدتی در ذهن دارید، حتماً از پنل خورشیدی مناسب برای باغ خود استفاده کنید. البته، اگر در حال اجرای یک گلخانه یا مزرعه در مقیاس بزرگ هستید، بسته به اندازه منطقه تحت پوشش، به پنل های بیشتری برای تامین انرژی کل سیستم خود نیاز خواهید داشت.

پکیج‌های سیستم خورشیدی از نظر کاربرد و قیمت تنوع زیادی دارند. در زمان انتخاب سیستم تامین برق باید به متراژ باغ ویلا یا باغ‌تان توجه داشته باشید. زیرا توان انرژی تولید شده بطور مستقیم با مساحت زمین در ارتباط است.

در زمان انتخاب سامانه تولید انرژی به تعداد وسایل برقی مورد استفاده و نیز تعداد روزهایی که در طول هفته قصد دارید از باغ ویلای‌تان استفاده کنید نیز توجه داشته باشید. بعنوان مثال اگر فقط آخر هفته‌ها به باغ یا ویلای‌تان سر می‌زنید، مسلما نیاز به یک پکیج چند ده میلیونی نخواهید داشت و با صرف هزینه‌ کمتر می‌توانید کل مصرف برق خود را تامین کنید.

جمع بندی

قیمت تجهیزات برق خورشیدی و هزینه راه اندازی و نصب آن ها بستگی به انتظار شما از سیستم خورشیدی دارد. برای استفاده حداکثری از راه اندازی سیستم خورشیدی خود، باید نیازهای خود را در نظر بگیرید و سیستمی پیاده سازی کنید که تمام انتظارات شما را از سیستم برق خورشیدی برآورده کند. شما می توانید برای خرید تمامی تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی سیستم های خورشیدی، مانند پنل های خورشیدی، باتری های خورشیدی، اینورترها و شارژ کنترلرها همچنین نصب پنل های خورشیدی و دریافت مشاوره در مورد نحوه طراحی و اجرای این سیستم ها، تک اینورتر را انتخاب کنید و از سیستم خورشیدی مورد علاقه خود لذت ببرید. 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 397]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن