تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814444835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام صندوق طلا بهتر است؟


واضح آرشیو وب فارسی::


 

صندوق طلا چیست؟

خرید و فروش طلا همیشه به عنوان یکی از گزینه های جذاب سرمایه گذاری نزد ما ایرانیان که بازدهی خوبی نیز در بلند مدت و بعضا کوتاه مدت ایجاد کرده به شمار می رود.سکه نیز در کنار طلا از این قاعده مستثنی نیست.سکه اجرت ساخت و مالیات نداشته و خرید و فروش آن راحت تر است. اما خرید و فروش طلا و سکه با ریسک های و مخاطراتی همراه بوده و هست. هزینه زیاد اجرت ساخت طلا، ریسک گم شدن و یا دزدیده شدن طلا و سکه و... از جمله دلایلی است که این بازار را با ریسک همراه می کند. مزایای معاملات طلا و سکه و ریسک هایی که ذکر شد باعث شد تا صندوق طلا بوجود بیاید. صندوق هایی که هم مزیت های طلا و سکه را داشته و هم عیوب آن هارا رفع کرده اند.

صندوق ‌های طلا ابزار نسبتا جدیدی هستند که این امکان را به سرمایه ‌گذار می ‌دهد بدون خرید فیزیکی سکه در این فلز گران بها سرمایه ‌گذاری کند. ضمن اینکه با توجه به ذات صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری، این سرمایه ‌گذاری به‌صورت غیرمستقیم و از طریق یک سبدگردان حرفه ‌ای انجام می‌ شود تا حتی‌ المقدور از نوسانات ناگهانی سرمایه‌ گذاری در امان باشد. 

صندوق های طلا

صندوق طلا چیست؟ صندوق ‌های سرمایه‌گذاری طلا (Gold Funds)، یکی از انواع صندوق های سرمایه ‌گذاری قابل معامله (ETF) در بورس کالا هستند. این صندوق ‌ها سرمایه مشتریان خود را به جای خرید سهام، روی وجه نقد و اوراق مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌ گذاری می‌ کنند. صندوق‌ های طلا حداقل ۷۰ درصد از دارایی خود را در خرید سکه طلا سرمایه‌ گذاری می ‌کنند. مدیر صندوق، سکه‌ های مورد نیاز را از بازار یا بانک کارگشایی می ‌خرد و در یک بانک عامل سپرده‌ گذاری می ‌کند. پس سود صندوق ‌های طلا به همین دو عامل بستگی دارد. البته گفتنی است که این صندوق ها در بازار مشتقه (آتی و اختیار معامله سکه و شمش) نیز فعال هستند. پس بنابراین می توان انتظار بازدهی بالاتری نسبت به سکه نیز از این صندوق ها داشت.

صندوق طلا بهتر است یا سکه؟

در مقایسه بازدهی صندوق های طلا با سکه تمام بهار آزادی متوجه سود بالاتر صندوق کهربا می شویم. دلیل این امر هم بهره مندی از دانش وتجربه، مدیریت ریسک و سرمایه و فعالیت در بازار مشتقه طلا در است:

داراییبازدهی در سال 1401
کهربا151.17%
تمام سکه148.0%
طلای گرمی114.1%
دلار84.2%

بنابراین با انتخاب صندوق طلای مناسب، شما نه تنها متناسب با نوسان قیمت سکه و طلا سود کرده، بلکه بیش از آن نیز کسب سود می کنید.

بهترین صندوق طلا کدام است؟

کدام صندوق طلا بهتر است؟ مهم ترین معیار برای انتخاب بهترین صندوق طلا مقایسه بازدهی صندوق های طلا است. در سال 1401 صندوق طلای کهربا بهترین عملکرد را در بین سایر صندوق های طلای بازار سرمایه به خود اختصاص داده است و همچین بازدهی صندوق طلای کهربا با سایر رقبای خود در سال 1401 بیشتر بوده است. به طوری که در مقایسه با دلار 59 درصد و نسبت به سکه فیزیکی 3 درصد بیشتر بازدهی کسب کرده است

داراییبازدهی در سال 1401
کهربا151.17%
تمام سکه148.0%
در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای مفید145.82%
پشتوانه سکه طلای زرافشان امید ایرانیان140.83%
پشتوانه طلای لوتوس135.57%
در اوراق بهادار مبتنی بر طلای زرین آگاه135.55%
در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای کیان128.60%
طلای گرمی114.1%
دلار84.2%

 

همانطور که مشاهده می کنید صندوق طلای کهربا توانسته از دلار و سکه بازدهی بیشتری نصیب سرمایه گذاران کند. همین امر هم دلیل انتخاب این صندوق به عنوان بهترین صندوق طلای بازار سرمایه است.البته به غیر از بازدهی، صندوق طلای کهربا نقدشوندگی بسیار خوبی دارد که سرمایه گذاری را برای پول های درشت نیز راحت می کند.

چرا کهربا بازدهی بیشتری نسبت به دیگر صندوق های طلا داشته است؟

یکی از دلایل برتری کهربا، استفاده از فرصت های مناسب سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه است. به عنوان مثال صندوق طلای کهربا به خرید سکه مرکزی کرد.20% از منابع این صندوق به خرید سکه مرکزی در ماه اردیبهشت اختصاص پیدا کرده است که  در آن زمان قیمت این سکه، 8% زیر قیمت بازاری سکه بود. سپس سکه های خریداری شده از بانک مرکزی به صورت فیزیکی تحویل گرفته و تبدیل به گواهی سپرده سکه شد . همین امر هم به بازدهی بهتر صندوق طلای کهربا نسبت به رقبا کمک کرده است. در کل استراتژی مدیریت صندوق کهربا فعال بوده و با تیم حرفه ای و باتجربه این صندوق، به صورت روزانه بازار طلا و سکه رصد و از فرصت های مناسب خرید و حتی آربیتراژ استفاده می شود.



انتخاب صندوق طلای کهربا به عنوان برترین ابزار سرمایه گذاری غیر مستقیم

در دومین همایش تجلیل از برترین های بورس کالا در 1 خرداد،در بخش بازارهای مالی، صندوق طلای کهربا کاریزما به عنوان بهترین ابزار سرمایه گذاری غیر مستقیم در بین تمام ابزارها و بهترین صندوق طلا در بورس انتخاب شد. عنوانی که کسب آن توسط این صندوق به دلیل بازدهی مناسب، نقدشوندگی خوب و مدیریت فعال کاریزما رخ داده است. 

مزایای صندوق های سرمایه گذاری طلا نسبت به خرید فیزیکی طلا

ریسک‌های خرید طلای فیزیکی با استفاده از صندوق طلا بورس به حداقل خود می‌رسد. یعنی در صندوق‌های طلا سعی شده تمام ریسک‌ها و مشکلات خرید طلا رفع شود و در کنارش یک سری مزیت‌های دیگر هم داشته باشد. مزایای صندوق سرمایه گذاری طلا عبارتند از:

رفع مشکلات نگهداری فیزیکی طلا و سکه

با خرید صندوق طلا مشکلات خرید طلا بصورت فیزیکی از جمله حمل کردن، نگهداری در مکانی امن، احتمال کلاهبرداری، سرقت و تقلب از بین می‌رود.

کاهش کارمزد معاملات

کارمزد معاملات فیزیکی طلا حدود 1 تا 2 درصد است  درحالی که خرید صندوق طلا 0.0012 کارمزد دارد.

قابلیت سرمایه‌گذاری با سرمایه‌های کوچک

نقدشوندگی خوب

فروش راحت

قابل معامله بودن در بورس (ETF)

به این معنی که این صندوق‌ها قابلیت معامله در بورس را دارند و برای خرید و فروش واحدهای این صندوق، نیازی به مراجعه حضوری نیست و از طریق سامانه‌های معاملاتی آنلاین این کار صورت می‌گیرد.

زمان معامله صندوق طلا از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 12 تا 15 است. هم چنین شما می توانید با سرچ نماد کهربا در پنل کارگزاری خود در این بازه زمانی، اقدام به خرید صندوق طلا کنید.



کدام صندوق طلا ضامن نقد شوندگی دارد؟

برای پاسخ به سوال : کدام صندوق طلا ضامن نقد شوندگی دارد ، باید بگوییم که چیزی که در صندوق های طلا اهمیت دارد، نقدشوندگی و بازدهی است. ضامن نقدشوندگی کارایی چندانی در مقایسه صندوق های طلا ندارد. زیرا حضور بازارگردان خوب و مناسب، نیاز به ضامن نقدشوندگی را از بین می برد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 716]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن