تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814444379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت، شرایط و مراحل خرید ملک در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۳


واضح آرشیو وب فارسی::

قبرس شمالی یکی از کشور‌های تحت نظارت دولت ترکیه است که در سال‌های اخیر توانسته به واسطه صنعت توریسم، رشد اقتصادی قابل توجهی داشته باشد. در این راستا بازار املاک قبرس شمالی هم رو به رشد است و از شرایط مطلوبی برخوردار می‌باشد. در چند سال اخیر بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی به منظور دریافت اقامت، مهاجرت یا سودآوری بلندمدت بر روی املاک این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در حال حاضر املاک فروشی موجود در قبرس شمالی نسبت به بیشتر کشور‌های اروپایی و همچنین ترکیه قیمت پایین‌تری دارند. این ویژگی در کنار جمعیت کم، آب و هوای مطلوب، شرایط توریستی و هزینه‌های زندگی پایین، قبرس شمالی را به گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. اگر تمایل دارید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل از شرایط کلی، مراحل و روند خرید ملک در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۳ مطلع شوید.


قیمت ملک در قبرس شمالی

انواع املاک مسکونی موجود در قبرس شمالی

به طور کلی چهار نوع ملک مسکونی در قبرس شمالی وجود دارد که شما می‌تواند بر اساس شرایط، بودجه و اهدافتان هر یک از آن‌ها را خریداری کنید.

آپارتمان: آپارتمان‌های قبرس شمالی چشم انداز زیبایی دارند و گزینه مناسبی برای سکونت فردی و خانوادگی به حساب می‌آیند. زوج‌ها و بازنشستگانی که قصد خرید ملک و مهاجرت به قبرس شمالی را داشته باشند، بهتر است برای خرید آپارتمان اقدام کنند. آپارتمان‌های فروشی قبرس شمالی بر اساس متراژ و امکانات در دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند.

ویلا: ویلا‌های موجود در قبرس شمالی نسبت به آپارتمان‌ها قیمت بیشتری دارند و معمولاً ۳ الی ۴ خوابه هستند. همچنین برخی ویلا‌ها دارای استخر اشتراکی و برخی دارای استخر خصوصی هستند. به عنوان دیگر امکانات هم می‌توانیم به پارکینگ خصوصی، چشم انداز زیبا و ساحلی، منطقه باربیکیو و مواردی از این قبیل اشاره کنیم. همچنین برخی ویلا‌ها در مناطقی از شهر‌ها و برخی در مناطق ساحلی واقع شده‌اند.

مجتمع‌های مسکونی: مجتمع‌های مسکونی می‌توانند تلفیقی از آپارتمان‌ها و ویلا‌ها باشند که عمده امکانات آن‌ها اشتراکی است. معمولاً واحد‌های مسکونی مجتمعی نسبت به ویلا و آپارتمان‌های شخصی قیمت پایین‌تری دارند. به عنوان امکانات این مجتمع‌ها می‌توانیم به استخر اشتراکی، پارکینگ عمومی، سالن بدنسازی، اتاق‌های سمینار، فضای سبز و دیگر امکانات عمومی اشاره کنیم.

خانه‌های روستایی: خانه های‌ییلاقی روستایی برای افرادی که بودجه کمی برای خرید ملک دارند، گزینه مناسبی است. فضای روستا‌های قبرس شمالی عموماً آرام است. همچنین برخی افراد بعد از خرید املاک روستایی، آن‌ها را با هزینه‌ای کمتر از هزینه مورد نیاز برای خرید آپارتمان و ویلا، بازسازی می‌کنند.


شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

شرایط کلی خرید ملک

شرایط اصلی و کلی خرید ملک در قبرس شمالی به شرح زیر است:

خریدار باید برای خرید هر نوع ملکی، گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهد. با این حساب خریدار نباید هیچگونه سابقه کیفری داشته باشد

هر فرد خارجی صرفاً می‌تواند یک ملک را در قبرس شمالی خریداری کند. باید توجه داشته باشید که یک زوج هم صرفاً مجاز به خرید یک ملک می‌باشند

حداکثر مساحت مجاز برای برای خرید املاک متعلق به قبرس شمالی ۱۳۳۸ متر مربع است

بعد از انتخاب ملک مورد نظر و اقدام به خرید، نیاز است تا فرد خریدار در انجمن شهرداری قبرس شمالی درخواست ثبت کند تا بعد از تأیید، بتواند ملک را خریداری کند

بعد از ورود به قبرس شمالی یک ویزای فرودگاهی به فرد خریدار تعلق می‌گیرد و به همین واسطه برای خرید ملک نیازی به اخذ ویزا به صورت جداگانه نیست

برای کسب اطلاع از قیمت روز و شرایط خرید انواع املاک فروشی در قبرس شمالی و ترکیه اینجا کلیک کنید.

مراحل خرید ملک

در مرحله اول شما باید ملک مورد نظرتان را انتخاب کنید. میزان بودجه، اهداف، شرایط و خواسته‌های شما می‌تواند بر روی انتخابتان تأثیرگذار باشد. برای این کار باید به یک آژانس املاک معتبر مراجعه کنید و یا به صورت حضوری یا به صورت آنلاین املاک فروشی موجود را مشاهده کنید تا بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب ملک مورد نظر، باید مبلغی را تحت عنوان دپوزیت رزرو ملک پرداخت کنید. بعد از پرداخت این مبلغ جزئی، قرارداد اولیه تنظیم می‌شود که داخل آن شرایط و مبلغ پرداختی نهایی درج خواهد شد.

در مرحله بعد نیاز است تا ۳۰ درصد از مبلغ کل قرارداد خرید ملک را پرداخت کنید. برای پرداخت این مبلغ بین ۳۵ تا ۴۰ روز فرصت دارید و بعد از این زمان می‌تواند ملک را تحویل بگیرید.

در مرحله آخر بعد از خرید و تحویل ملک، می‌توانید برای دریافت اقامت موقت قبرس شمالی اقدام کنید. برای این کار در مرحله اول باید در سایت اداره مهاجرت ترکیه ثبت نام کنید. سپس باید به اداره مالیات این کشور بروید و فرایند‌های اداری مشخصی را در آنجا طی کنید. در آخر هم نیاز است با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک قبرس شمالی، سند ملک خریداری شده را تحویل بگیرید. این فرایند‌ها ممکن است بین ۱۲ تا ۶۰ روز طول بکشد و بعد از این زمان می‌توانید برای دریافت اقامت موقت درخواست‌تان را ثبت کنید.

شرایط دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

در حال حاضر امکان دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید ملک برای افراد خارجی وجود دارد. برخلاف قوانین اقامتی ترکیه که برای دریافت اقامت به واسطه خرید ملک مبلغ ۷۵۰۰۰ دلار به صورت حداقلی تعیین شده است، شما می‌توانید بدون محدودیت با خرید یک ملک به هر ارزشی در قبرس شمالی، اقامت دریافت کنید. بعد از خرید ملک طی دو سال اقامت موقت به شما تعلق می‌گیرد که هر سال باید آن را تمدید کنید. بعد از گذشت این دو سال، با وارد شدن به سال سوم یک اقامت دو ساله دیگر هم به شما تعلق خواهد گرفت. در نهایت بعد از اینکه ۵ سال اقامت موقت در این کشور داشته باشید، در صورتی که شروط مشخص شده مثل عدم خارج شدن از این کشور به مدت ۴۵ روز را رعایت کرده باشید، امکان دریافت اقامت دائم این کشور برای‌تان فراهم خواهد شد.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر دریافت تابعیت و شهروندی قبرس شمالی از طریق خرید ملک وجود ندارد و شما صرفاً می‌توانید ابتدا اقامت موقت و بعد از پنج سال اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.


املاک در قبرس شمالی

هزینه مورد نیاز برای خرید ملک در قبرس شمالی به تومان

به واسطه شرایط نابسامان اقتصادی و تحریم‌های کشور، ارز‌های خارجی رایج از قبیل پوند، یورو و دلار نوسانات قیمتی زیادی دارند و همچنان در حال افزایش قیمت هستند. اما در حال حاضر شما می‌توانید با حداقل ۴ میلیارد تومان، ملکی را در قبرس شمالی خریداری کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که حداقل قیمت املاک از قبیل آپارتمان و خانه‌های موجود در مناطق ساحلی قبرس شمالی، پنج و نیم میلیارد تومان است.

میزان رشد بازار املاک قبرس شمالی در سال ۲۰۲۳

در طی سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ بر اساس واحد پولی ایران، بازار املاک قبرس شمالی رشد ۴ برابری را تجربه کرده است. البته میزان رشد بر اساس منطقه و شهر‌های این کشور متغیر بوده است. اما می‌توان نتیجه گرفت با توجه به شرایط توریستی و اقتصادی رو به جلو، همچنان بازار املاک این کشور می‌تواند شرایط مطلوب و رو به رشدی داشته باشد.

منبع:

https://www.antalyaestate.net/fa/apartment-north-cyprus






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 712]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن