تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814444344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت ترموود ایرانی و فنلاندی


واضح آرشیو وب فارسی::

تنوع بالای مصالح چوبی برای دکوراسیون داخلی ساختمان و نمای خارجی آن بسیار بالاست و یکی از آن ها ترمووود است. 

در این مقاله  میخواهیم شما را با قیمت ترمووود  فنلاندی و ایرانی و ویژگی ها و تفاوتهای آن ها آشنا کنیم. 

از جمله موضوعاتی که این روزها در ساخت و ساز اهمیت زیادی دارد، توجه به  دکوراسیون و دیزاین داخلی و خارجی ساختمان است. 

معمولا افراد به دنبال یافتن فکرهای نو برای داشتن یک دکوراسیون مدرن و نمای جذاب هستند.

 از طرف دیگر چوب ها از گذشته های دور تا به امروز کاربردهای زیادی در زندگی ما داشته ‌اند و در هر مرحله نیز کاربردشان بیشتر از قبل شده است. اجرای ترموود در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان ها شیوه جدیدی است که طرفداران بسیاری دارد.



ترمووود قیمت

چوب ترمووود یا چوب ترمو چیست؟

ترمووود یا چوب ترمو ، نوعی چوب است که با استفاده از یک فرایند خاص دردمای بالا و با بخار آب  تولید می شود. در این فرایند، چوب در دمای بالا، حدودآ ۲۰۰ درجه سانتی گراد، و بخار آب  قرار می‌گیرد که باعث می‌شود آن در برابر رطوبت، حرارت، سایش و حشرات مقاومت بیشتری داشته باشد.

در پروسه تولید ترمووود ، چوب تحت دمای بالا و بخار قرار می‌گیرد که باعث میشود خصوصیات فیزیکی و مکانیکی آن بهبود یابد. به عنوان مثال، ترمووود دارای رطوبت کمتری نسبت به چوب معمولی است که باعث کاهش انقباض و تورم آن در برابر تغییرات دما و رطوبت می‌شود. همچنین، ترمووود مقاومت بیشتری در برابر حرارت، سایش و حشرات دارد و ظاهری بیشترین شبیه به چوب سخت است.

چوب ترمو ، به عنوان یک ماده ساختمانی، برای استفاده در ساخت و سازهای داخلی و خارجی، دکوراسیون داخلی، مبلمان، پله، تخته‌های روفرشی، قایق‌ها و آلات موسیقی و غیره استفاده می‌شود. همچنین، به دلیل خصوصیات مقاومتی بالا، ترمووود به عنوان یک جایگزین مناسب برای چوب معمولی در برخی از کاربردهای ساختمانی مانند پنجره‌ها، درب‌ها، نمای خارجی، سازه‌های مقاوم در برابر زلزله و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترمووود از چوب‌های مختلف نرم چوبها و سخت چوبها تولید می‌شود و با توجه به نوع چوب مورد استفاده، می‌تواند ویژگی‌های مختلفی داشته باشد. همچنین، ترمووود به دلیل تأثیر مثبت آن بر محیط زیست و کاهش مصرف چوب، بهعنوان یک جایگزین پایدار و سبز برای چوب معمولی شناخته شده است.



قیمت ترموود

چوب ترموود بعد از برش خوردن در شرایط خاص و با استفاده از دستگاه های مخصوصی خشک می شود تا رطوبت آن به کمتر از ۸ درصد برسد. در این فرآیند مواد قندی و شیره چوب گرفته می ‌شود و در نهایت چوب از رنگ سفید به رنگ قهوه ای تیره تبدیل می شود. چوب ترمو بر اساس شرایطی که در پروسه تولید طی می کند دارای انواع مختلف و کاربردهای گوناگونی است. به این دلیل برخی از آن ها برای فضاهای داخلی و برخی دیگر برای نما مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت ترموود  مانند سایر محصولات مورد استفاده در ساخت و ساز همراه با نوسانات ارزی دچار تغییر قیمت شده است. 

برای خرید اینترنتی و دریافت ترمووود قیمت  باید به نکات و مواردی توجه شود تا بتوان چوب های با کیفیتی تهیه کرد. ضخامت و سطح مقطع چوب های مورد استفاده برای نمای ساختمان باید با توجه به نوع منطقه مورد استفاده و آب و هوای آن جا تعیین شود.

برای مثال در مناطق خشک مانند: تهران، یزد، اصفهان و … که روزهای گرمی دارند و دارای آب و هوای خشکی هستند؛ باید از چوب هایی با مقطع ۹۲*۱۶ برای نمای ساختمان استفاده شود. از طرف دیگر در مناطقی مانند:  کردستان آدربایجان شرقی و اردبیل که جزو مناطق سرد هستند؛ چوب های مورد استفاده در نمای ساختمان باید از ضخامت بیشتری برخوردار باشند تا دوام بیشتری داشته باشند.

درضمن زمان تهیه چوب ترموود باید دقت داشته باشیم که چوب ها علاوه بر داشتن کیفیت لازم، در بسته بندی محکم و غیرقابل ضربه قرار داشته باشند.

قیمت چوب ترمو ایرانی و فنلاندی

ترموود به عنوان یک محصول جدید در بازار ساختمانی، قیمت آن بسته به متراژ، ضخامت، کیفیت و نوع چوب مورد استفاده در تولید آن متفاوت است. همچنین، عوامل دیگری مانند: منطقه جغرافیایی، شرایط بازار، تقاضا و عرضه نیز می‌توانند بر قیمت ترموود تأثیرگذار باشند.

به طور کلی، قیمت ترمووود در بازارهای مختلف جهان حدودآ ۵۰ درصد بیشتر از قیمت چوب معمولی است. 

در ایران نیز قیمت ترموود بدلیل بازار نوپا و نیاز به واردات، بالاتر از چوب معمولی است. برای دریافت قیمت هر متر مربع چوب ترمو در منطقه خود، می‌توانید با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ترموود در منطقه خود تماس بگیرید و قیمت را بررسی کنید. همچنین، می‌توانید به صورت آنلاین یا تلفنی با کارشناسان بست چوب در ارتباط باشید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان، قیمت‌های مختلف را مقایسه کنید.

از طرف دیگر چوب ترموود دارای انواع مختلفی است و به همین جهت کیفیت های متفاوتی نیز دارد. عوامل زیادی نیز وجود دارند که بر قیمت چوب ترمود تاثیر می گذارند و یا به عبارتی قیمت فروش چوب ترمو را تعیین می کنند. به همین جهت برای قیمت هر متر مربع ترمووود نمی‌توان مبلغ ثابتی را ارائه کرد. برای اطلاع از قیمتها میتوانید  با کارشناسان ما تماس بگیرید یا از طریق واتساپ باما در ارتباط باشید. قیمت ترموود بر اساس متر مربع میباشد.

عوامل موثر روی قیمت ترمووود

  1. نوسانات قیمت ارز اصلی ترین عامل تاثیر گذار روی قیمت محصولات وارداتی است؛
  2. قیمت و حجم بر اساس کلاس الوار یعنی نوع چوب، نوع تراش، اره و غیره؛
  3. کیفیت چوب یا همان درجه کیفی آن؛
  4. نوع ترموود از نظر ایرانی بودن یا وارداتی بودن آن؛


قیمت ترمووود

قیمت ترمووود  فنلاندی

در ساخت ترمووود فنلاندی از دو روش Thermo-D و Thermo-S استفاده می شود که هر کدام از این روش ها بستگی به دمای دستگاه در طی فرآیند تولید ترمووود دارد. برای مثال: در روش Thermo-S چوب تا دمای 200 درجه سانتی گراد در شرایط خاصی گرما دیده می شود و بیشتر در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

در روش  Thermo-D نیز چوب تا دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد تحت شرایطی خاص حرارت میبیند و این نمونه چوب برای مصارف خارجی و نمای ساختمان استفاده می شود. چوب  ترمووود فنلاند دارای کیفیت بسیار بالایی است و به همین جهت در مقایسه با نمونه های ایرانی از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند.

همچنین لازم به ذکر است در ساخت این چوب ها از مواد شیمیایی و غیر استاندارد استفاده نمی شود و به این دلیل که در فرآیند تولید آن از حرارت و بخار آب استفاده می ‌شود، میزان هجوم حشرات و کپک زدگی ترمووود به حداقل می رسد. همچنین داشتن رنگ های جذاب و زیبا و عایق حرارتی و برودتی قوی ترموود  فنلاندی، جزو ویژگی هایی است که روی قیمت چوب ترمو فنلاندی تاثیر گذاشته است.

چوب ترموود ایرانی

چوب ترموود ایرانی یکی دیگر از محصولات ترمووود موجود است که بیشتر برای کسانی توصیه می شود که به دنبال چوب ترمو هستند ولی داشتن کیفیت بالا و عالی برای آن ها اولویت اول نیست.

 

البته باید گفت این موضوع نشان دهنده نداشتن کیفیت ترمو ایرانی نیست، بلکه بهتر است این گونه گفت که کیفیت چوب ترموود ایرانی در مقایسه با ترموود فنلاند کمتر است که این موضوع نیز به دلیل مراحل تولید و مواد اولیه مورد استفاده آن بر می گردد. 

به طور کلی می ‌توان گفت که چوب ترمو ایرانی دارای کیفیت متوسط بوده و بیشتر برای استفاده در محیط های داخلی مناسب است.

قیمت چوب ترمووود ایرانی

همان طور که در ویژگی ‌های ترمووود ایرانی گفته شد این نوع چوب از لحاظ کیفیت در سطح پایین تری قرار دارد به همین دلیل مسلماً قیمت پایین‌تری نیز خواهد داشت.

 

البته باید گفت پایین بودن قیمت چوب ترموود ایرانی برای مصرف کننده خالی از لطف نیست و می توان برای صرفه جویی در هزینه های پروژه در فضاهای داخلی ساختمان که در معرض فرسایش قرار ندارند و به دور از عوامل محیطی هستند از ترمووود ایرانی استفاده کرد. البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که ترمووود ایرانی با درجات کیفیتی متفاوت تولید می شوند که قیمت آن ها نیز به دلیل تفاوت در کیفیت با هم مختلف است.

جهت دریافت مشاوره رایگان و دریافت قیمت انواع چوب ترموود با کارشناسان مجموعه ترموود بست چوب در ارتباط باشید.

09122987342

09903732380






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 770]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن