تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796990261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

ایمپلنت یکی از بهترین روش‌های درمانی برای خلاصی از شر جای خالی دندان‌های ازدست‌رفته است. افراد متقاضی ایمپلنت معمولاً قبل از اقدام برای درمان، سؤالات زیادی دارند. یکی از مهم‌ترین این سؤالات این است که ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟ در ادامه این مطلب به این سؤال پاسخ خواهیم داد، پس اگر می‌خواهید درباره ایمپلنت دندان بیشتر بدانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.


مراحل ایمپلنت دندان

هیلینگ ایمپلنت

ایمپلنت دندان از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود. یکی از مهم‌ترین اجزای آن، هیلینگ است. هیلینگ قطعه‌ای است که به ایمپلنت متصل می‌شود. این قطعه شبیه به سیلندرهای فلزی و گنبدی شکلی است که در قسمت بالایی لثه قرار داده می‌شود. هیلینگ ایمپلنت معمولا 2 تا 10 میلی‌متر ارتفاع دارد و معمولا از آلیاژ تیتانیوم با فلزاتی چون زیرکونیا، پلی اکسید متیلن و یا تیتانیوم خالص آن ساخته می‌شود. هیلینگ یک قطعه فوق‌العاده حیاتی در ایمپلنت دندان است و از ورود باکتری‌ها و اجسام خارجی به درون پایه آن جلوگیری می‌کند. از دیگر مزایا و کاربردهای هیلینگ ایمپلنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ قسمت بالایی ایمپلنت در برابر مواد خارجی
  • تعیین شکل و اندازه نهایی روکش ایمپلنت
  • جلوگیری از رشد لثه روی ایمپلنت
  • کمک به فرم دهی لثه

هیلینگ ایمپلنت قطر و طول متفاوتی دارد. هیلینگ در دو مرحله جراحی مختلف روی ایمپلنت قرار می‌گیرد. بعد از گذشت دو هفته هیلینگ برای قالب‌گیری ایمپلنت باز می‌شود؛ اما دوباره بسته می‌شود.

زود جوش خوردن ایمپلنت

جوش خوردن ایمپلنت یکی از مراحل بسیار مهم در انجام آن است. برای جوش خوردن کامل ایمپلنت باید تمامی مراقبت‌ها و توصیه‌های دندانپزشک را مو به مو اجرا کنید. در غیر این صورت ممکن است ایمپلنت شل شده و درمان با شکست مواجه می‌شود. در حالت عالی جوش خوردن ایمپلنت 2 تا 6 ماه طول می‌کشد. جوش خوردن ایمپلنت در فک پایین حدوداً 5 تا 6 ماه و ایمپلنت فک بالا 2 تا 3 ماه طول می‌کشد. در این مدت اگر تغییری در ایمپلنت مثل شل شدن یا جا به جایی آن مشاهده کردید، باید حتماً به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

تغذیه بعد از ایمپلنت

تغذیه بعد از انجام ایمپلنت اهمیت زیادی دارد. بعد از کاشت ایمپلنت بهتر است تا چند روز غذاهای آبکی و مغذی مثل سوپ گوشت، سوپ مرغ و یا سوپ خامه بخورید. همچنین می‌توانید با مصرف سبزیجات پخته شده و میوه‌های مختلف به روند بهبودی خود کمک کنید. میوه‌هایی مثل گلابی، هلو، آناناس و مرکبات برای افرادی که کاشت ایمپلنت انجام داده‌اند، مقوی هستند. از خوردن میوه‌هایی چون توت فرنگی یا کیوی که یک سری دانه‌ریز درون خود دارند، خودداری کنید. همچنین خوردن خوراکی‌های زیر بعد از انجام ایمپلنت توصیه می‌شود:

  • بستنی
  • پودینگ
  • ژله
  • آبمیوه طبیعی
  • شیر
  • پوره سیب زمینی
  • غلات پخته شده
  • ماست
  • جو دوسر
  • اوتمیل
  • تخم مرغ آب‌پز


بهترین تغذیه بعد از ایمپلنت

مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت

برای اینکه نتیجه بهتری از ایمپلنت بگیرید و همچنین از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید، تا دو هفته اول بعد از کاشت ایمپلنت به نکات زیر توجه داشته باشید:

توصیه‌های عمومی بعد از ایمپلنت

  • تا 8 ساعت دهان خود را نشویید.
  • استراحت کنید.
  • برای کاهش درد و تورم ناحیه جراحی از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • بعد از گذشت 24 ساعت از کاشت ایمپلنت، روزی 3 تا 4 بار آب نمک غرغره کنید.
  • بعد از خوردن هر وعده غذایی حتماً دهان خود را (حتی با آب خالی) بشویید.

تغذیه و رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان

  • سعی کنید روی ناحیه جراحی شده هیچ فشاری وارد نکنید.
  • از خوردن غذاهای سفت مثل هویج، آجیل و گوشت سفت خودداری کنید.
  • بهتر است تا دو هفته تنها از غذاهای آبکی و مغذی استفاده کنید.
  • از خوردن غذاهای چسبناک و سفت خودداری کنید.
  • تا 4 هفته بعد از کاشت از فشارآوردن با زبان به محل جراحی اجتناب کنید.
  • نوشیدنی‌های بسیار داغ، غذاهای تند و اسیدی فشار بیشتری روی ناحیه جراحی وارد می‌کنند و نباید آن‌ها را بعد از ایمپلنت مصرف کنید.

داروها

برای کنترل درد (در موارد خیلی شدید و ناتوان‌کننده) می‌توانید از داروهای مسکن بدون نسخه مصرف کنید. همچنین اگر دندانپزشک برای شما آنتی‌بیوتیک تجویز کرده است، حتماً دوره مصرف آن‌ها را کامل کنید. درصورتی‌که به دارویی حساسیت دارید، به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی مربوط به دندان‌ها پس از کاشت ایمپلنت بسیار اهمیت دارد. اگر بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکنید، ممکن است ایمپلنت عفونت کرده و درمان با شکست مواجه شود.

  • روی ناحیه جراحی مسواک یا نخ دندان نکشید.
  • آرام و با حوصله مسواک بزنید.
  • روزی دو بار دهان خود را با دهان‌شویه کلرهگزیدین بشویید.

با انجام این کارها ناحیه ایمپلنت تمیز و عاری از باکتری‌ها می‌ماند.

فعالیت بدنی و ورزش

بعد از جراحی ایمپلنت بهتر است از انجام ورزش‌های سخت و استقامتی مثل وزنه‌برداری، کشتی، بدنسازی و... خودداری کنید. انجام این ورزش‌ها ممکن است منجر به باز شدن بخیه و خونریزی در محل جراحی شود.

مصرف نوشیدنی‌های الکلی

حداقل تا 2 هفته بعد از کاشت ایمپلنت، از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید. مشروبات الکلی می‌توانند روی بهبود بافت‌های اطراف ایمپلنت تأثیر بگذارند.

سیگار کشیدن

3 روز قبل و 2 هفته بعد از کاشت ایمپلنت از کشیدن سیگار خودداری کنید. مصرف سیگار می‌تواند روند بهبود بافت‌ها پس از جراحی را تحت تأثیر قرار دهد.


سیگار کشیدن بعد از ایمپلنت دندان

ورم صورت بعد از ایمپلنت

2 تا 3 روز پس از انجام ایمپلنت احساس درد و تورم صورت کاملاً طبیعی است و تمام بیماران این شرایط را تجربه خواهند کرد. درد و تورم صورت بعد از ایمپلنت دندان ممکن است به دلیل وجود عفونت در ریشه دندان و کشیدن آن بیشتر طول بکشد. بیمارانی که در یک جلسه دندانشان را می‌کشند و در همان جلسه ایمپلنت جاگذاری می‌شود، درد بیشتری را تحمل خواهند کرد.

ممکن است برخی تصور کنند که تورم صورت بعد از ایمپلنت نشانه عفونت دندان است، اما چنین چیزی نیست. ایمپلنت یک جراحی کوچک و جزئی است که در طی آن بافت لثه و استخوان فک بریده می‌شوند. به‌این‌ترتیب تورم، کبودی و درد صورت تا چند روز بعد از جراحی کاملاً طبیعی بوده و نیازی به نگرانی نیست.

برخی عوامل در گستردگی تورم صورت نقش دارند. برای مثال وسعت جراحی در میزان تورم صورت مؤثر است، بنابراین هر چه جراحی وسعت بیشتری داشته باشد به همان میزان تورم صورت بیشتر است. عامل مؤثر دیگر در میزان تورم صورت، سن است. در افراد مسن به دلیل شل شدن عضلات و بافت‌های صورت و گردن، کبودی و تورم صورت شدیدتر است و گاهی تا زیر چشم‌ها و گردن گسترش می‌یابد.

برای کنترل تورم صورت بعد از ایمپلنت می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

  • بلافاصله بعد از انجام جراحی، از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • در هنگام خواب از بالشت با ارتفاع بیشتر استفاده کنید. این کار باعث کاهش خون‌رسانی به ناحیه جراحی شده می‌شود و از شدت تورم صورت می‌کاهد.
  • در مواقعی که شدت تورم صورت بسیار بالا است، بسته به صلاحدید دندانپزشک می‌توانید از داروهای ضد التهاب مصرف کنید.

خدمات ایمپلنت کلینیک دکتر محمد نیک زاد

ایمپلنت دندان بهترین راه برای پرکردن جای خالی دندان‌ها است که باید برای انجام آن به دندانپزشک حاذق و با تجربه‌ای مراجعه کنید! کلینیک تخصصی دکتر محمد نیک زاد جراح و دندانپزشک یکی از بهترین و مجهزترین کلینیک‌ها در سطح شهر تهران است که می‌توانید برای خدمات مختلف دندانپزشکی از جمله ایمپلنت، لمینت، ونیر کامپوزیت و پرکردن دندان به آن مراجعه کنید. امکان دریافت مشاوره رایگان درباره انجام ایمپلنت دندان در سایت کلینیک به آدرس drnikzad.com وجود دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 596]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن