تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 21 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799804871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات مهم هنگام خرید و کاشت نهال چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که هر فرد در جهت راه اندازی یک نهالستان باید اخذ کنید خرید نهال است. در واقع می‌توان گفت خرید نهال اولین و مهم‌ترین مرحله پیشرو جهت راه اندازی باغ‌ها و نهالستان‌ها است‌. همین موضوع باعث می‌شود تا حساسیت در این مرحله زیاد باشد. در واقع افراد می‌خواهند با خرید نهال از یک مجموعه معتبر اولین قدم خود را محکم و درست بردارند تا بعدتر بتوانند از ثمرات حاصل شده نهایت رضایت را داشته باشند. اما آیا به نظر شما همین این که یک نهال خوب برای کاشت و پرورش انتخاب شود کافی است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قطعا خیر. برای داشتن یک نهالستان موفق لازم است تا در کنار خرید نهال مرغوب به کاشت محصول خریداری شده نیز توجه کافی داشته باشید. هنگامی که این دو فاکتور به صورت همزمان در نظر گرفته می‌شود، شانس شما برای داشتن نهالستانی که سالانه شود تجاری بسیاری برای شما داشته باشد، زیاد می‌شود.

نکاتی طلایی برای خرید نهال


موارد مهم خرید نهال

برای اینکه بتوانید خرید رضایت بخش‌تری را تجربه کنید لازم است تا یک سری نکات را در نظر داشته باشید. در واقع می‌توان گفت با در نظر گرفتن این نکات شانس شما برای خرید نهال‌هایی که از کیفیت بالاتری برخوردارند، افزایش پیدا می‌کند. برخی از این نکات به شرح زیر است:

ویژگی‌ های ظاهری نهال را بررسی کنید.

یک نهال خوب و مرغوب از ویژگی‌های ظاهری برخوردار است که آن را نسبت به سایر نهال‌های بازار متمایز می‌کند. فرقی ندارد به دنبال خرید نهال فندق باشید یا انار یا هر میوه دیگری، در هر صورت این ویژگی‌ها در تمامی نهال‌های خوب و با کیفیت یکسان است. همین موضوع نیز باعث شده است تا به عنوان معیاری برای تشخیص نهال‌های با کیفیت از بی کیفیت در نظر گرفته شود. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • ریشه نهال شما باید کاملا طبیعی باشد و هیچ ردی از پیچیدگی، آفت، سفیدی یا هر عامل مشکوک دیگری در این ناحیه مشاهده نشود. در صورتی وجود هر کدام از این نشانه‌ها می‌توانید به سلامت نهال شک کنید.
  • هیچ ردی از آفت‌ها در هیچ قسمتی از نهال شما نباید مشاهده شود. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برخی آفت‌ها و عوامل بیماری زا به قدری ریز هستند که ممکن است با چشم قابل مشاهده نباشند.
  • نهال‌های خوب و مرغوب در بدنه خود هیچ نشانه‌ای از شکستگی، آسیب و زخم ندارند.

یک مجموعه معتبر را برای خرید نهال انتخاب کنید.


نهالستان معتبر در ایران

از دیگر نکات مهمی که در هنگام خرید نهال نباید از آن غافل شوید، انتخاب یک مجموعه معتبر برای تهیه آنچه است که می‌خواهید. این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل وجود نهال‌های فیک و مشابه در بازار شانس شما برای خرید نهال‌های اصیل که ثمردهی بالایی دارند، بسیار کم است. همین موضوع باعث می‌شود تا متخصصان توصیه کنند از مجموعه‌های معتبری چون نهالستان زرینه که در این زمینه به ارائه خدمات می‌پردازند، برای تهیه آنچه که می‌خواهید کمک بگیرید. این نهالستان دارای نهال‌های فوق العاده بسیاری است که مناطق آب و هوایی مختلفی رسد و پرورش داده می‌شوند و می‌توانند عملکرد مناسبی از خود نشان دهند.

نهال‌هایی را تهیه کنید که گواهی قرنطینه دارند.

از دیگر عواملی که در هنگام خرید نهال باید به آن توجه کنید، گواهی قرنطینه است‌. در واقع می‌توان گفت گواهی قرنطینه نشان می‌دهد که نهال خریداری شده از سلامت و قدرت کافی برخوردار است یا خیر؟

اگر نهالی از این گواهی برخوردار نباشد بهتر است برای خرید آن برنامه ریزی نکنید. امروزه بیشتر نهال‌ها از استان‌ها و کشورهای دیگر می‌آیند همین موضوع نیز باعث می‌شود تا با استفاده از گواهی قرنطینه کیفیت آن‌ها اثبات شود. 

نهال خریداری شده باید دارای شناسنامه معتبر باشد.

شناسنامه یک نهال از مهم‌ترین عواملی است که نشان می‌دهد آیا محصول منتخب از کیفیت و اصالت برخوردار است یا خیر؟

امروزه که افراد شانس کمتری برای خرید نهال‌های اصیل بازار دارند، این امکان وجود دارد که با تهیه نهال‌های شناسنامه دار بازار از کیفیت و اصالت محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

نکات طلایی برای کاشت نهال


نکات مهم در کاشتن نهال

پس از اینکه مرحله خرید نهال را با موفقیت سپری کردید، زمان کاشت نهال فرا می‌رسد. چنانچه این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید ثمردهی محصول در هنگام برداشت رضایت بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. برخی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام کاست نهال باید به آن توجه کنید عبارتند از:

تطابق منطقه آب و هوایی با نهال

هر کدام از نهال‌ها در یک منطقه آب و هوایی خاص رشد بیشتری از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل لازم است تا در هنگام کاشت نهال دقت و توجه کافی به تطابق منطقه آب و هوایی با نهال منتخب داشته باشید. چرا که در غیر این صورت میزان رشد و ثمردهی نهال به طور قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد.

 

آبیاری مناسب و به موقع

آبیاری کردن از حمله اقدامات مهمی است که در کشاورزی از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است. نهال‌های مختلف بازار نیازهای آبی متفاوتی دارند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا توصیه گردد با توجه به نیازهای آبی نهال منتخب یک برنامه ریزی دقیق و اصولی برای آبیاری داشته باشید.

خاک مناسب و ایده آل

با اینکه خاک‌های حاصلخیزی که از زهکشی مناسبی برخوردارند برای کشاورزی مناسب‌ترند اما برخی از نهال‌های نیازمند خاک‌های خاصی هستند که برای کاشت آن‌ها باید مهیا شود. چرا که در غیر این صورت به دلیل عدم تامین نیازهای گیاه رشد دلخواه حاصل نمی‌شود.  

 

نیازهای سرمایی و گرمایی نهال

در مرحله کاشت گیاه سعی کنید نیازهای گرمایی و سرمایی نهال را بشناسید و مطابق این نیازها برنامه ریزی کنید. شما با دانستن این نیازها می‌توانید یک منطقه آب و هوایی خوب را برای نهال خود انتخاب کنید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گاهی برای تامین نیازهای نوری یک گیاه لازم است تا فاصله مشخصی را برای کاشت آن در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که فاصله میان نهال‌ها تنها به دلیل نوردهی مشخص نمی‌شود. این فاصله بیشتر به این دلیل است که نهال فضای کافی برای رشد و ثمردهی را داشته باشد.

کودهی و سم پاشی نهال

کودهی کردن و سم پاشی نهال دو اقدام بسیار مهم و حیاتی است که در جهت افزایش باروری گیاه و همچنین کاهش عوامل بیماری زا انجام می‌گیرد. به عبارتی می‌توان این دو مرحله بیشتر با هدف تقویت گیاه شما انجام می‌گیرد.

با اینکه کودها و سم‌های بسیاری در بازار به فروش می‌رسد اما توصیه ما این است که قبل از برنامه ریزی برای خرید هر یک از این محصولات حتما با متخصصانی که اطلاعات زیادی در این زمینه دارند، مشورت داشته باشید.‌ با کمک این متخصصان شانس انتخاب و خرید بهترین کودها و سم‌های کاربردی را برای مقابله با آفت‌ها و تقویت خاک خواهید داشت.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با مهم‌ترین نکاتی که لازم است در هنگام خرید نهال و کاشت آن در نظر بگیرید، صحبت کنیم. اگر به دنبال نتیجه گیری هستید و می‌خواهید در هنگام پایان یافتن مراحل کاشت و پرورش از عملکرد خود رضایت کافی داشته باشید، توصیه می‌شود که روش‌های مراقبت از هر گیاه را به درستی بشناسید و اجرایی کنید. چرا که بدون اجرایی این روش‌های درست و اصولی شانسی برای داشتن یک نهالستان موفق با سود تجاری بالا نخواهید داشت. فراموش نکنید که تلاش پیوسته و خستگی ناپذیر بدون نتیجه باقی نخواهد ماند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1485]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن