تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797764603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحی بالکن بهاری در سال جدید


واضح آرشیو وب فارسی::

زندگی آپارتمانی باعث شده تا انسان‌ها از مزایای فضای باز بی‌بهره‌ باشند. به همین دلیل است که داشتن یک بالکن یا تراس با تزئین شبیه به طبیعت یک غنیمت است که سرسبزی و نشاط را در زندگی‌های اپارتمانی به ارمغان می‌آورد. شاید برایتان جالب باشد که بالکن‌های امروزی نسل جدیدی از ایوان‌های بلااستفاده قدیمی می‌باشند که نور و هوای تازه را به خانه خواهند آورد و باعث حفظ رابطه انسان‌ها با طبیعت می‌شوند.

خبر خوب این است که امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های مختلف از جمله ساختمان‌سازی، طراحی بالکن‌ها همانند طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها امکان پذیر است و تمامی افراد می‌توانند از المان‌های مختلف بسته به سلیقه و بودجه‌شان استفاده کرده و محیطی دلباز و جذاب برای عصرهای بهاری ایجاد نمایند. با جرات می‌توان گفت که طراحی بالکن‌ها یکی از تاثیرگذارترین اقدامات در استفاده بهینه از فضاهای مختلف خانه است که محیطی آرام و سرشار از آرامش برای رهایی از دغدغه‌ها و استرس‌های یک روز شلوغ برایتان فراهم می‌سازد.

از آن جهت که بالکن‌ها پتانسیل و توانایی طراحی زیادی دارند، قصد داریم تا در این بخش به نحوه طراحی بالکن‌ها با استفاده از چمن مصنوعی بپردازیم. اگر شما هم قصد بازسازی این قسمت از خانه‌تان را دارید و یا ترجیح می‌دهید که یک فضای سبز در محل کار خود داشته باشید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.



بالکن سبز

قبل از آنکه به بررسی ایده‌های طراحی بالکن بپردازیم، لازم است که مروری بر مفهوم بالکن سبز داشته باشیم. متاسفانه امروزه به دلیل تغییر در سبک ساختمان‌ها، کلمات تراس و بالکن به جای یکدیگر به کار می‌روند. توجه داشته باشید که بالکن‌ها نسل جدید ایوان‌های قدیمی است که در فضای داخلی آپارتمان‌ها طراحی می‌شوند؛ در صورتی که بهار خواب یا تراس، فضایی مشابه به بالکن است. اما برعکس بالکن‌ها، سقف ندارد و جزء مساحت آپارتمان محسوب نمی‌شود.

خوشبختانه بالکن‌ها و تراس‌ها این امکان را فراهم می‌سازند تا انسان‌های عصر امروز، طبیعت را به فضای داخلی خانه بیاورند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. یکی از ترفند‌های ایجاد حس و حال طبیعت در فضای دلگیر آپاتمان‌ها، طراحی بالکن سبز با استفاده از چمن مصنوعی تزئینی است.

شما می‌توانید با استفاده از انواع چمن‌های مصنوعی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، یک نمای چشم نواز و زیبا در نمای بیرونی یا فضای داخلی ساختمان‌ها پدید آورید و بالکن‌های بی‌روح و سرد را به یک مکان با طراوت و پر انرژی تبدیل نمایید.

مزایای طراحی بالکن سبز

بدون شک بالکن‌های سرسبز در میان انبوهی از متریال‌های سخت ساختمانی، لطافت و زیبایی را به فضای داخلی بازمی‌گرداند و منظره‌ای دلنواز در قسمتی از خانه یا محل کار شما پدید می‌آورند. به گونه‌ای که با دیدن این مکان، ناخودآگاه لبخندی از روی رضایت بر لبانتان نقش خواهد بست. لازم به ذکر است که مزایا و فواید بالکن‌های سبز به اینجا ختم نمی‌شود. از دیگر مزایا و فواید این مکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. با استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن و طراحی یک فضای سبز می‌توانید هر وقت که نیاز داشتید با طبیعت ارتباط برقرار نمایید.
  2. یک بالکن سبز این امکان را به شما می‌‍دهد که از فضایی با انرژی و با نشاط استفاده نمایید و از آلودگی هوا و ترافیک‌های شهری دور باشید.
  3. اگر به کاشت و پرورش محصولات تازه و ارگانیک علاقمند هستید، با طراحی بالکن گاردن می‌توانید یک فضا برای پرورش محصولات سالم و تازه ایجاد نمایید. شک نکنید که در چنین شرایطی، لذت چشیدن سبزیجات چند برابر خواهد شد.
  4. ترکیب رنگ قهوه‌ای چوب و رنگ سبز چمن مصنوعی، حس و حال طبیعت را برای تمامی انسان‌ها زنده می‌کند. خبر خوب این است که شما هم می‌توانید با استفاده از چمن‌های تزئینی و استفاده از المان‌های چوبی، محیطی سرشار از انرژی مثبت و تداعی کننده طبیعت در فضای داخلی خانه پدید آورید.
  5. متاسفانه بسیاری از افراد از بالکن‌ها به عنوان انباری استفاده می‌کنند. در صورتی که می‌توان با طراحی اصولی و استاندارد بالکن‌ها یک فضای ایمن برای بازی کودکان، مکانی دلنواز برای رفع خستگی ناشی از کار و محیطی پر انرژی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه طراحی کرد.


ایده‌های کاربردی برای طراحی بالکن سبز و بهاری

بالکن‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در هر ساختمان هستند و عدم توجه به آن‌ها باعث می‌شود تا یک ظاهر نامطلوب در آپارتمان ایجاد شود. در صورتی که می‌توان با کمی خلاقیت و ایده پردازی، بالکن‌های بلااستفاده را به یک مکان زیبا با ظاهری منحصر به فرد تبدیل کرد.

 راهکارها و روش‌های طراحی دکوراسیون فضای داخلی به شرح زیر است :

  1. ایجاد دیوار سبز 

دیوار سبز یا گرین وال greenwall  دیواری سر سبز  رنگ است که بستر را برای کاشت گیاهان مختلف در فضای عمودی فراهم می‌سازد. تفلیق معماری و طبیعت از زمان گذشته تا به امروز بسیار مرسوم بوده است و با توجه به تمایل سیری ناپذیر افراد به سبزینگی و طبیعت، طراحی یک فضای سبز مانند گرین وال در فضای داخلی، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گرین وال‌ها به صورت طبیعی و مصنوعی در محیط داخلی مانند بالکن‌ها اجرا می‌شوند. با طراحی گیرین وال مصنوعی با استفاده از چمن مصنوعی، دیگر لازم نیست که هزینه‌های هنگفتی را صرف سبز ماندن بالکن کنید؛ زیرا، این دسته از محصولات، سرسبزی و طراوت را در تمام طول روز در محیط داخلی شما به ارمغان می‌آورند.

  1. استفاده از کفپوش‌های سبز

یکی از اصلی‌ترین آیتم‌ها برای طراحی بالکن خانه‌ها، کفپوش است. از جمله کفپوش‌های مورد استفاده در تراس و بالکن می‌توان به چمن مصنوعی بالکن اشاره کرد که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع طراحی و به بازار عرضه می‌شود. 

شما می‌توانید چمن‌های مصنوعی را متناسب با سبک طراحی و علایق خود تهیه کرده و یک محیط سرسبز و با نشاط در فضای آپارتمانی ایجاد نمایید.

  1. طراحی با گلدان‌های رنگی

شاید تصور کنید که طراحی بالکن‌ها و تراس‌ها یک پروژه هزینه‌بر است. در صورتی که با طرح‌ها و ایده‌های ساده و کم هزینه و تنها با قرار دادن چند گلدان رنگی بر بالکن‌های چمن مصنوعی، می‎توان یک محیط سرزنده برای ورزش‌های صبحگاهی یا دورهمی‌های خانوادگی ایجاد کرد و تازگی را به میهمان‌ها هدیه داد.

  1. طراحی باغچه با شن و سنگ ریزه

تلفیق شن و سنگریزه با چمن‌های مصنوعی یکی از بهترین ایده‌ها برای داشتن فضایی جذاب در بالکن‌های بلااستفاده است. اگر بالکنی با متراژ بالا در اختیار دارید، می‌توانید یک باغچه کوچک و زیبا ایجاد کرده و جلوه بالکن‌ها را چند برابر کنید. همچنین، مکانی خصوصی با چشم اندازی عالی برای دورهمی‌های دوستانه خواهید داشت.



سخن پایانی

نیاز انسان‌ها به طبیعت، انکار ناپذیر است و از گذشه تا به امروز، طبیعت یک پناهگاه امن برای انسان‌ها بوده است. اما متاسفانه در دنیای پر مشغله و مدرن امروزی، افراد زمان کمی برای تغییر حال و هوا و روحیه دارند و ارتباط آن‌ها با طبیعت روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود. به گونه‌ای که انسان‌ها وقت کافی برای تفریح در دل طبیعت را ندارند و این موضوع می‌تواند تاثیراتی منفی بر روی روحیه آن‌ها داشته باشد.

خبر خوب این است که به کمک پیشرفت علم و تکنولوژی، المان‌های مختلفی که یاد آور طبیعت است، طراحی و به بازار عرضه می‌شود. یکی از این المان‌ها، چمن مصنوعی است که با رنگ پرانرژی و سرسبز، همواره آرامش و نشاط را به زندگی‌ انسان‌ها هدیه می‌دهد و یک راهکار عالی برای داشتن زندگی سرسبز و سالم است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن