تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799019181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات مهم برای انتخاب و خرید ساعت مچی ایده آل


واضح آرشیو وب فارسی::

ساعت مچی‌ها امروزه به یک نماد از سبک سلیقه شما در استایلی که دارید تبدیل شده‌اند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، برای نمایش زمان تلفن‌های همراه هستند، اما چرا از ساعت مچی استفاده می‌شود؟ ساعت مچی بخاطر ماهیت و اصالتی که دارد همیشه در هر استایل نشان دهنده سلیقه شخص مصرف کنندست. ساعت‌ها اکسسوری‌های با ارزشی هستند که هر چقدر از عمر آنها میگذرد به ارزش آنها اضافه‌ می‌شود. اما در زمان خرید ساعت مچی باید به چه نکاتی توجه کنیم که هم دوام آن بیشتر باشد، هم در طولانی مدت باعث دلزدگی نشود؟ در ادامه نکات مهم برای خرید ساعت مچی متناسب با سلیقه‌ای که دارید را توضیح میدهیم.

مشخص کردن رنج قیمت ساعت مچی

تعیین رنج قیمت برای خرید ساعت مشخص کننده 2 مورد می‌باشد. 1 . مشخص میکنید قصد شما خرید ساعت مچی اصل است یا نه؟ و 2. برند یا برندهای در آن رنج قیمت مشخص می‌شوند. اولین اقدام و تصمیم شما برای خرید ساعت این است که مشخص کنید می‌خواهید ساعت اورجینال خریداری کنید یا نه؟ قطعا ساعت‌های تقلبی از رنج قیمت مناسب‌تری برخوردارند، اما به شما تضمین کیفیت نمیدهند. ممکن هست با همان هزینه بتوانید یک ساعت اصل از یک برند معمولی خرید کنید و در این صورت قطعا از کیفیت بهتری برخوردار می‌شوید. به همین خاطر باید توجه کنید با مبلغی که پرداخت می‌کنید، یک ساعت اورجینال از برند با اصالت خریداری کنید تا در طولانی مدت دوام داشته باشد و هزینه‌ای که داده‌اید در زمان کوتاه بی استفاده نشود. تعیین رنج قیمت ساعت به مشخص کردن برند ساعت مچی هم خیلی کمک می‌کند.


images_1673856463.jpg

چه برند ساعت مچی خوب است؟

در جواب به این سوال باید به چند نکته توجه کنید. اگر شما طرفدار برند خاصی هستید (برای مثال کاسیو، سیکو، رولکس یا …) خب بدون شک به سراغ برند دلخواهتان میروید. اما اگر برای تنوع دادن یا عدم اطلاع از برندهای ساعت که تعداد زیادی دارند، دنبال برند خوب هستید باید به این نکات توجه کنید. اول از همه تعیین رنج قیمت است. برای مثال اگر شما با مبلغ 10 میلیون تومان به دنبال ساعت رولکس هستید، پس قطعا ساعت فیک به شما میفروشند. اما اگر از یک کارشناس ساعت برای معرفی بهترین برندها در این رنج قیمت راهنمایی بخواهید، قطعا برندهای با اصالتی را به شما معرفی میکند که عملکرد و طول عمر ساعت به هزینه‌ای که میکنید می‌ارزد. در انتخاب برند، جدا از مشخص کردن رنج قیمت مد نظر، باید نیازهایی که از ساعت دارید هم در نظر بگیرید. چه نیاز‌هایی؟ در تعیین نوع کاربری ساعت توضیحات بیشتری را خواهیم داد. 

ساعت مکانیکی بهتر است یا ساعت کوارتز؟

مهم‌ترین قسمتی که باید در زمان خرید ساعت مچی اورجینال به آن دقت کنید، قلب ساعت یا همان موتور است. بطور کلی می‌توانیم موتورهای ساعت مچی را به دو دسته تقسیم کنیم: 1. ساعت مکانیکی (کوکی - کوکی و اتوماتیک - اتوماتیک) 2. کوارتز ( باتری - سولار - اکودرایو و کینتیک)

ساعت مکانیکی:

اولین ساعت مچی‌ها با به هم پیوستن قطعات ریز و چرخدنده‌ها بوجود آمدند که به آنها ساعت مکانیکی می‌گوییم. از مزایای ساعت مکانیکی این است که هیچ گاه نیاز به تعویض باتری ندارد. هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید متناسب با نوع موتور، آن را شارژ و تنظیم می‌کنید و بعد قابل استفاده است. در توصیف ساعت‌های مکانیکی به گونه‌ای می‌شود گفت، عمر آنها انتها ندارد. و همیشه ساعت دوستان خرید ساعت مکانیکی را به کوارتز‌ها ترجیح میدهند. از معایب این نوع ساعت‌ها هم، دقت آنها در نمایش زمان است. متناسب با برند و نوع موتور به کار رفته در ساعت، در طول 24 ساعت ممکن است نمایش زمان بین چند دقیقه تلرانس داشته باشد. که البته برندها برای رقابت در تلاش کمتر کردن این تلرانس زمانی هستند.

ساعت کوارتز:

ساعت‌های کوارتز خیلی سال بعد‌تر از ساعت‌های مکانیکی وارد صنعت ساعت سازی شدند. اما بوجود آمدن ساعت‌های کوارتز به خاطر قیمت مناسب‌شان و دقت بالایی که داشتند انقلابی در بین دوستداران ساعت مچی ایجاد کردند. از مزایای ساعت کوارتز دقت ساعت در نمایش زمان است و برعکس ساعت‌های مکانیکی هر از گاهی که ساعت را دست نمی‌کنید، نیاز به شارژ و تنظیم ساعت ندارید. اما از معایب آن تعویض هر چند سال در میان باتری است که هزینه دارد. لازم است بدانید ساعت‌های اکودرایو یا سولار هم جزو دسته بندی ساعت کوارتز هستند. این ساعت‌ها علاوه بر دریافت نور برای شارژ ساعت و طولانی شدن عمر باتری، از یک باتری مخصوص خورشیدی استفاده می‌کنند.


images_1673856475.jpg

پیشنهاد ما برای انتخاب نوع موتور ساعت توجه به علاقه شما و نوع استفاده‌ای است که دارید. با صرف نظر از بحث علاقه شخصی، اگر شما شغلی دارید که در آن تحرک زیاد است و احتمال آسیب به ساعت وجود دارد، از داشتن ساعت مکانیکی خودداری کنید. چون ساعت‌های مکانیکی از تعداد زیادی قطعات و چرخدنده‌های ریز تشکیل شدند و ممکن است بر اثر ضربه در عملکرد آنها اختلال بوجود بیاید. همچنین هزینه تعمیر ساعت مکانیکی به نسبت ساعت کوارتز بسیار بیشتر است.

انتخاب ساعت مچی بر اساس نیاز و کاربری

همانطور که هر انسان مطابق با جایی که قرار میگیرد، استایل و تیپ متفاوت دارد، ساعت‌ها هم باید به همین منوال انتخاب شوند. برای تعیین کاربری ساعت، باید به نیاز و نوع استفاده‌ای که دارید نگاه کنید. برای مثال اگر قصد خرید ساعت برای روزمره و شغل پر تحرکی دارید، باید یک ساعت اسپرت ضد ضربه و سبک وزن مناسب استفاده روزانه انتخاب کنید. اگر یک ساعت فشن نگین دار برای چنین نیازی خریداری کنید، احتمال برخورد ساعت با اجسام دیگر، ریزش نگین‌ها و حتی احتمال آسیب به موتور ساعت وجود دارد.  یا اگر نوع فعالیت شما به نحوی است که با آب برخورد زیادی دارید، باید یک ساعت ضد اب که مقاومت بالای 10ATM داشته باشد را انتخاب کنید. 

اما به طور کلی بهتر است همانطور که قبل‌تر هم گفتیم، متناسب با هر استایل، یک ساعت مناسب آن را داشته باشید. مطمئنا برای جلسات مهم کاری یا مهمانی‌ها داشتن یک ساعت مجلسی و کلاسیک انتخاب مناسب و جلب توجه کننده‌ایست. برای گشت و گذار در طبیعت یا یک روز ورزشی، یک ساعت اسپرت مقاوم و ضد ضربه خیال شما را در استفاده بدون احتیاط راحت می‌کند. یا برای استفاده از ساعت در طول روز، سر کار، دانشگاه یا … خرید یک ساعت سبک و مناسب استفاده روزمره که قیمت کمتری هم داشته باشد، هوشمندانه است.

توجه به طراحی ساعت (مشخص کردن ظاهر ساعت)

اولین ساعت مچی‌ها طراحی‌های ساده داشتند که هنوز هم ساعت‌های آنالوگ مورد استقبال قرار میگیرند. اما با توجه به پیشرفت دنیای مد که بر دنیای ساعت‌ها هم بی تاثیر نبوده، طراحی ساعت مچی‌ها هم دچار تغییرات زیادی شد. مشخص کنید دوست دارید صفحه ساعت شما آنالوگ باشد یا دیجیتال؟ یا شاید شما به ساعت مچی هوشمند با صفحه لمسی علاقه داشته باشد!

انتخاب نوع قاب ساعت هم از عوامل تاثیر گذار روی ظاهر آن است. در قدیم ساعت با قاب مربع یا مستطیل بیشتر رواج داشت و امروزه ساعت با قاب گرد بیشتر دیده می‌شود. در هر دوره هم متقاضیان قاب‌های مربع و مستطیلی وجود دارند. اما اگر قصد خرید هدیه ساعت مچی به کسی را دارید، برای اینکه ریسک کمتری داشته باشید، ساعت با قاب دایره‌ای و صفحه آنالوگ انتخاب عام پسندانه‌ایست که برای هر شخص کاربردی است.

 

بند ساعت مچی و دوام آن

بدون شک برای استفاده مداوم از ساعت که نخواهید بر اثر تعریق دست، بند آن زود فرسوده شود، ساعت بند فلزی انتخاب بهتری است. ساعت بند فلزی همچنین به خاطر استحکام و جلوه‌ای که دارد انتخاب بسیاری از افراد قدرتمند مانند مدیران می‌باشد. اما ساعت بند چرمی همیشه بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد. بند چرم وزن سبک‌تری دارد و روی دست بهتر می‌نشیند. ساعت بند چرمی یک انتخاب مناسب برای ست کردن با رنگ اکسسوری‌های دیگر مانند کیف و کفش است. معمولا آقایان ترجیح میدهند برای استایل‌های رسمی و شرکت در مراسمات یک ساعت مردانه شیک که بند چرمی آن را با رنگ کفش و کمربندشان ست کرده‌اند به دست کنند. یا خانم‌ها برای زیباتر شدن استایلشان ست کردن یک ساعت زنانه بند چرمی با رنگ کیف دستی را ترجیح میدهند. در حالیکه بندهای چرم حتی چرم‌های طبیعی هم به مرور زمان و بر اثر استفاده طولانی مدت، دچار فرسودگی و پاره شدن می‌شوند. هزینه تعویض بند ساعت و خرید ساعت بند چرمی توجیه بیشتری برای مصرف کننده دارد. به همین خاطر ما پیشنهاد می‌کنید در زمان خرید ساعت، ساعت بند فلزی انتخاب کنید که بعدا اگر قصد تعویض بند داشتید، هزینه کمتری بابت خرید بند چرم بدهید. 

بند‌های دیگری مانند پارچه‌ای (برزنت) و پلاستیکی (رابر) هم وجود دارند. ساعت‌های بند پارچه‌ای بیشتر برای سنین جوان که به ساعت‌هایی با طراحی ساده علاقه‌مند هستند، مناسب می‌باشد. در ساعت‌های ورزشی هم برای سبک شدن وزن و جلوگیری از پاره شدن بند در کوتاه مدت، از جنس پلاستیک یا همان بند رابر استفاده می‌کنند.

توجه به عرض قاب ساعت:

در قدیم ساعت‌های با عرض قاب ریز بیشتر مورد پسند مردم بود. در یک دوره چند ساله که خیلی هم از آن دور نشدیم، ساعت‌های با عرض قاب بزرگ مد شده بودند ( مثل ساعت دیزل). اما امروزه عموم مردم به این درک رسیده‌اند که برخلاف پیروی از دنیای مد برای تعیین عرض قاب ساعت باید اقدام کنند. در حال حاضر ساعت‌های زنانه با عرض قاب ، 27 میلیمتر تا 46 میلیمتر و ساعتهای مردانه از ، 35 میلیمتر تا 65 میلیمتر تولید می‌شود که سایزهای بالاتر و پایین‌تر به استثنا هستند. برای انتخاب عرض قاب مناسب باید به سایز دور مچ خودتان توجه کنید. برای این کار مشاوره گرفتن از یک کارشناس ساعت هم راه حل خوبی است.

خرید ساعت مچی اصل و امکان مقایسه 

بعد از اینکه موارد گفته شده را برای خودتان مشخص کردید، حالا میدانید که شما چه ساعت مچی میخواهید و نیازتان چیست. برای اینکه یک خرید مطمئن را تجربه کنید شما نیاز به امکان مقایسه بین ساعت‌ها و برندها دارید و یک کارشناس حرفه‌ای که بتواند بهتر راهنمایی‌تان بکند. سایت فروش ساعت ایران تایمر با بیش از 1 دهه فعالیت حرفه‌ای در زمینه ساعت مچی اورجینال و دیگر اکسسوری‌ها، یک مرجع کامل برای شماست. در سایت ایران تایمر با بیش از 180 برند جهانی و بیش از 2000 مدل تنوع ساعت می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین برای لذت بیشتر در خرید ساعت مچی اصل و تجربه حرفه‌ای میتوانید از کارشناسان با تجربه ایران تایمر استفاده کنید.



 

 

برچسب ها : خرید ساعت مچی,خرید ساعت اورجینال,خرید ساعت اصل,خرید ساعت مارک,خرید ساعت برند,بهترین برندهای ساعت مچی,ساعت سوئیسی,ساعت ژاپنی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 712]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن