تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796672735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴ دلیل دیر حرف زدن کودکان را بدانید!


واضح آرشیو وب فارسی::

دیر حرف زدن کودکان دلایل مختلفی دارد همان طور که می دانید کودکان تا سن یک سالگی باید حداقل دو کلمه را به راحتی بیان کنند اما برخی کودکان این آمادگی را ندارند تا در این سن زبان باز کنند و این تاخیر می تواند نوعی اختلال ارتباطی برای کودک به وجود بیاورد. عوامل زیادی هستند که می توانند باعث دیر حرف زدن کودکان شوند و بی توجهی والدین می تواند به این موضوع دامن بزند.

امروز با کمک از تیم نویسندگی مجله تخصصی کودکان پیانو استایل به بررسی علل دیر حرف زدن کودکان پرداخته ایم فروشگاه اینترنتی خرید لباس کودک پیانو با بیش از 2 دهه سابقه در تولید و فروش مستقیم پوشاک کودک همیشه در کنار مردم عزیز ایران بوده است.

برخی کودکان با شیطنت زیادی که دارند علاقه ندارند زبان باز کنند ولی با کمی تمرین می توانند به سرعت شروع به صحبت کردن کنند. دیر صحبت کردن کودکان می تواند برای والدین بسیار استرس زا باشد در این مورد، کودکان نو پایی هستند که از درک کاملی از تکلم و همچنین رشد معمولی در آگاهی، روابط اجتماعی، بینایی، شنیداری برخوردار هستند ولی توانایی محدودی در صحبت کردن یا رسایی کلام دارند. اینکه والدین در مورد هر موضوعی نگران باشند بسیار طبیعی می باشد اما دیر صحبت کردن کودک همیشه دلیل بر این نمی باشد که اتفاق نگران کننده ای در حال رخ دادن می باشد.

پی‌ بردن به علت دیر حرف زدن کودک، قدمی بسیار مهم برای پی بردن به این مشکل می باشد و در بازه‌ های زمانی خاصی این موضوع طبیعی‌ است و جای نگرانی برای کودک وجود ندارد. اگر کودک شما قبل از ۱۶ماهگی شروع به حرف زدن نکند، لازم است تا به پزشک متخصص مراجعه کنید و درمان دیر حرف زدن کودکان را آغاز کنید.

همان طور که گفته شد زمانی که کودک شما در گفتار تاخیر پیدا می کند به نوعی ارتباط گیری برای او به تاخیر می افتد که می‌تواند شامل عدم بیان آوا های بی‌ معنا یا کلمات در زمان طبیعی کودک باشد. اما هر چه والدین زودتر به این مورد پی ببرند و درمان را زودتر آغاز کنند می توان گفت این مشکل به راحتی از بین خواهد رفت اما سهل انگاری در درمان می تواند عواقب بدی همراه داشته باشد. بهتر است بدانید دیر حرف زدن کودکان زمینه ی ارثی ندارد و درمان آن با مداخله پزشک و استفاده دارو می تواند به درمان کمک بالایی کند.


دیر حرف زدن کودکان

علل دیر حرف زدن کودکان

قبل از اینکه به فکر درمان دیر حرف زدن کودکان باشید باید دلیل ان را به خوبی شناسایی کنید اینگونه می توان راه درستی را برای بهبود انتخاب کرد.

مشکلات شنوایی در کودکان:

زمانی که کودک نمی تواند صداهای محیطی را به درستی شناسایی و تشخیص دهند و از آن ها تقلید کند می توان به این موضوع پی برد که کودک دارای مشکلات شنوایی است و یکی از دلایل دیر حرف زدن کودکان همین مورد می باشد. همان طور که می دانید صحبت کردن یک توانایی ذاتی می باشد و قبل از این که والدین بخواهند کلمات را به کودک آموزش دهند او از را غیر مستقیم باید بتواند این عمل را انجام دهد.

یکی از علل دیر صحبت کردن کودکان مشکل شنوایی آن ها می باشد در نتیجه بهتر است اولین قدم برای درمان او مراجعه به یک متخصص شنوایی باشد تا از این موضوع اطلاعات کاملی کسب کنید چرا که در برخی موارد این مشکلات می تواند موقتی باشد و با درمانی کوتاه برطرف شود. مثلا عفونت گوش می تواند باعث کم شنوایی کودک شود و درمان آن کودک می تواند سلامتی خود را به دست بیاورد. بنابراین رعایت بهداشت و اقدامات لازم برای پیگیری از بیماری‌های مربوط به گوش و قوس‌های حلقی اهمیت زیادی دارد.

ارتباط با والدین:

همان طور که می دانید تنها افرادی که با کودکان بیشترین زمان را در ارتباط هستند والدین می باشند که وظیفه دارند برای فرزندان خود زمان کافی را در نظر بگیرند و با آن ها وقت بگذرانند. بهتر است والدین با زبان خود با کودکان صحبت کنند و جمله های پیچیده ای را به کار نگیرند. والدین باید برای صحبت کردن خود به او انگیزه دهند و او را تشویق کنند. بهتر است بدانید حتی اگر کودک نتواند کلمات و جملات شما را بیان کند اما همیشه در حال یادگیری آن ها می باشد.


دیر حرف زدن کودکان

تارهای صوتی و عدم تکامل حنجره کودکان:

برخی از مشکلات جسمی می تواند دلیلی باشد برای دیر حرف زدن کودکان. مشکلاتی که در بارداری مادر به وجود می آید می تواند در شکل گیری تارهای صوتی کودک اختلال ایجاد کند. شکاف لب می تواند دلیل دیگری باشد تا کودک دیرتر زبان باز کند که برای رفع هر کدام باید متخصص کودکان به شما کمک کند در نتیجه حتما به پزشک مراجعه کنید.

اختلال در سیستم عصبی:

اختلالات عصبی، تمرکز کودکان، عقب‌ماندگی ذهنی و بیماری‌ های اوتیسم می‌توانند علت دیر حرف زدن کودکان باشند. در این مواقع، درمان‌ های نورولوژیکی، سنجش هوش کودکان، رفتاردرمانی و گفتار درمانی می‌توانند بسیار کمک‌ کننده باشند. توجه داشته باشید که هیچ وقت نباید با کودکانی که این نوع اختلالات را دارند، پرخاشگرانه رفتار کنید. صبر و حوصله ی والدین می تواند به آن ها کمک کند تا درمان خوبی را داشته باشند در نتیجه آن ها را تشویق کنید و به فرزند خود انگیزه دهید.

علائم هشدار دهنده دیر حرف زدن کودکان

اولین دلیلی که می تواند شما برای دیر حرف زدن کودکان خود نگران کند، نداشتن عکس العمل کودک به صداهای اطراف می باشد. به طور کلی علائمی وجود دارد که با دیدن هر کدام از آن ها مخصوصا پس از یک سالگی باید به متخصص مراجعه کنید و این مشکلات را جدی بگیرید.

برای خرید لباس پسرانه از پیانو کلیک کنید.


دیر حرف زدن کودکان

  • زمانی که کودک به درخواست شما بی توجهی نشان می دهد.
  • اشاره ای به اشیاء و موارد دیگر ندارد.
  • تقلید در کلمات ندارد.
  • برای رساندن منظور خود از کلمات استفاده نمی کنندو تنها از حرکات برای درخواست خود استفاده می کنند.
  • به سختی کلمات ساده را به کار می برند.
  • به صورت خود جوش صحبت نمی کنند و علاقه ای به بیان کلمات ندارند و با اجبار و به سختی کلمات را ادا می کنند.
  • برقراری ارتباط برای آن ها دشوار است.
  • صدایی گنگ و تو دماغی دارند.
  • تلفظ بسیار ضعیفی دارند.
  • جملات را کامل نمی کنند و آن ها را ناقص رها می کنند.
  • توانایی در تغییر لحن بیان ندارند.
  • آواهای نامفهوم
  • به اندازه هم سن های خود فعال نیستند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن