تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798063333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لابراتوار دندانسازی چیست


واضح آرشیو وب فارسی::

دندانسازی یکی از مهارت‌های پزشکی بسیار کاربردی و پرطرف‌دار است که در سراسر دنیا علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد. مهم ترین کار تکنسین دندانسازی، ساخت انواع پروتزهای دندانی می‌باشد. معمولاً ممکن است که چندین دندانساز در یک لابراتوار دندانسازی مشغول به کار شوند و در این زمینه به خدمات‌ رسانی بپردازند.




 

لابراتوار دندانسازی چیست؟

لابراتوار دندانسازی یا لابراتوار ساخت پروتزهای دندانی، جایی است که انواع پروتزهای دندانی ویژهٔ هر بیمار به سفارش و توصیه دندان‌پزشکان ساخته می‌شود. تکنیسین‌های دندانسازی، با توجه به نسخه دندانپزشک، اقدام به ساخت انواع پروتزها می‌کنند. در واقع، دندانسازها که در لابراتوار دندانسازی فعالیت دارند، یک عضو از تیم دندان‌پزشکی محسوب می‌شوند که با همکاری یکدیگر به بازسازی دندان‌های از دست ‌رفته یا اصلاح دندان‌های آسیب‌دیده می‌پردازند. دندان‌پزشک، قالب را پس از ضدعفونی به لابراتوار دندانسازی ارسال و دندانساز، با توجه به طرح درمانِ مربوط، اقدام به ساختِ پروتز موردنظر می‌کند؛ در این میان، ممکن است چند بار کار توسط دندان‌پزشک مربوط بررسی و چک شود تا کاملاً مناسب با شرایط دهانی بیمار باشد؛ پس از آن، کار نهایی برای دندان‌پزشک ارسال و به بیمار تحویل داده خواهد شد.

بررسی وظایف دندانساز

دندان‌سازان افراد متخصص و متبحری هستند که در زمینه ساخت انواع پروتزها، ایمپلنت‌ها، روکش‌های دندانی، پروتزهای متحرک، پلاک‌ها و اپلاینس‌های ارتودنسی و … فعالیت می‌کنند. درواقع مفهوم و معنی دندانساز به شخصی اشاره می‌کند که به ساخت دندان مصنوعی و انواع پروتز و روکش دندان مشغول است. شاید شما نیز برای انجام اعمالی همچون لمینت کردن یا کاشت دندان به دندانپزشک خود مراجعه کرده باشید. در این هنگام معمولا دندانپزشکان از دهان بیماران قالب‌هایی می‌گیرند که نیاز است برای آن‌ها ایمپلنت، بریج و روکش ساخته شود. این کار بر عهده دندانساز است.

معمولاً یک دندانساز حرفه‌ای باید دارای مدرک کاردانی رشته تخصصی خود و چند سال تجربه کاری به ‌عنوان تکنسین و دانش فنی اثبات ‌شده داشته باشد تا بتواند به ‌خوبی نیاز بیمار را تشخیص دهد. معمولاً دندانپزشکان برای ساخت انواع پروتزها به صورت کتبی دستور کار می‌‌نویسند و تمام نیازهای مورد انتظار خود و بیمارشان را با دندانساز در میان می‌گذارند و با آن ارتباط می‌گیرند‌. در این نوشته کتبی انواع اطلاعات مهم برای مثال رنگ دندان‌ها، نحوه ساخت پروتز و به‌ طور کلی هدف پزشک از ارتباط گرفتن با تکنسین دندانساز مشخص می‌شود. با این نوشته کتبی، دندانساز می‌تواند راحت‌تر از تخصص خود بهره ببرد.

 



 

چه نوع پروتزهایی در لابراتوار دندانسازی ساخته می‌شود؟

یک لابراتوار دندانسازی تخصصی باید خدماتی مانند ساختن:

  • انواع متفاوت ایمپلنت‌های دندانی
  • لمینت‌های سرامیکی
  • دندان‌های مصنوعی با لثه نرم
  • انواع دندان‌‌های نشکن
  • انواع کرم کبالت
  • و انواع مختلف لمینت متحرک و ثابت و مواردی دیگر را ارائه کند

علاوه‌ بر این موضوع، یک لابراتوار دندانسازی تخصصی باید خدمات پولیش دندان‌های قدیمی و همچنین ساخت بلیچینگ دندان‌ها را نیز به مشتریان ارائه دهد. طراحی ساخت انواع پلاک‌های ارتودنسی و همچنین انواع روکش‌های دندانی نیز جزو وظایف یک لابراتوار دندانسازی مجهز می‌باشند.

در اکثر مواقع لابراتوارها، به ‌صورت مستقیم با بیماران در تماس نیستند بلکه از طریق پزشک و با توجه به دستور او انواع متفاوت پروتزها را برای بیماران می‌سازند.

بر خلاف تصور عمومی، در لابراتوار دندانسازی هیچگونه درمانی روی بیماران انجام نمی‌گیرد. اما این مورد در خصوص پروتزهای متحرک مستثنی است و لابراتوار دندانسازی می‌توانند در خصوص انجام ساخت دست دندان و یا همان دندان مصنوعی با مراجعین در ارتباط باشند و جالب است بدانید که در عموم مردم دندانسازی را به همین دندانسازان پروتز متحرک کار می‌شناسند.

معمولاً برای تعیین اندازۀ فک بیمارها از انواع قالب‌گیری‌ها از دقت کم به دقت زیاد بهره گرفته می‌شود و در ادامه تبدیل به ماکت‌های گچی و یا در اصلاح تخصصی تبدیل به کَست می‌شود و نیازی به حضور بیمار و درگیر شدن او در این زمینه نیست.

هر لابراتوار دندانسازی می‌تواند با چندین و چند پزشک در ارتباط باشد و نیاز بیماران را در زمینه‌های گوناگون برطرف سازد. یا به صورت تخصصی در یک زمینه فعالیت داشته باشد. برای مثال بعضی از لابراتوارهای دندانسازی فقط پروتز متحرک یا همان دندان‌های مصنوعی می سازند، بعضی به پروتزهای ثابت که همان روکش و بریج‌های دندانی است، می‌پردازند، بعضی فقط روی پلاک‌های ارتودنسی کار می کنند، بعضی ایمپلنت و زیبایی و یا ترکیبی از دو یا چند تخصص از ساخت پروتزهای دندانی را انجام می‌دهند.

بررسی ویژگی‌های بهترین لابراتوار دندانسازی

بهترین لابراتوار دندانسازی باید ویژگی‌های منحصر به ‌فردی داشته باشد و خدمات با کیفیتی را به مشتریان ارائه دهد. بیایید با یکدیگر در ادامه به ‌طور کامل بررسی کنیم که بهترین لابراتوار دندانسازی دارای چه ویژگی‌هایی است.

ارائه خدمات آموزشی مناسب

بهترین لابراتوار دندانسازی لابراتواری است که علاوه‌ بر ارائه خدمات درمانی، دوره آموزش دندانسازی را نیز برای همکاران و پرسنل خود برگزار می‌کند. این دوره‌ها می‌توانند به همکاران و پرسنل کمک کنند تا همیشه با بهترین روش‌ها و متدها آشنا شوند و آن‌ها را در لابراتوار دندانسازی برای ساخت پروتزها اجرا کنند.

{آموزش لازمه پیشرفت است}

این آموزش‌ها باید زیر نظر دندانساز تجربی و با تحصیلات علمی و متخصص صورت گیرد تا افراد بتوانند بدون هیچ‌گونه مشکل مهارت مورد نیاز خود را آموزش ببینند.

 

 

استفاده از تجهیزات با کیفیت

بهترین لابراتوار دندانسازی باید از انواع متفاوت ابزارهای با کیفیت بهره ببرد. سه فاکتور اصلی در شغل دندانسازی شامل تخصص، استفاده از ابزارهای مناسب و به‌روز و اطلاعات بیمار می‌باشند. با استفاده از این سه فاکتور اصلی، دندانساز می‌تواند به‌ راحتی پروتزهای مورد نظر بیمار را بسازد و نیاز او را به‌ طور کامل برطرف سازد.

هر چه تجهیزات استفاده ‌شده در یک لابراتوار دندانسازی با کیفیت‌تر و به روزتر باشد؛ قاعدتاً خروجی و نتیجه کار نیز بالا خواهد رفت. دیگر ویژگی‌ بهترین لابراتوار دندانسازی، بهره بردن از تجهیزات به روز و نوین است که می‌تواند به دندانساز کمک کند تا راحت‌تر به پروسه درمان بیماران توسط دندانپزشک بپردازد.

ارائه خدمات کامل

یک لابراتوار دندانسازی حرفه‌ای، باید خدمات کامل و جامعی را ارائه دهد. هر چه خدمات یک لابراتوار دندانسازی کامل‌تر باشد، قاعدتاً نیاز بیمار را در مدت ‌زمان سریع‌تر و با کیفیت بالاتری برطرف خواهد کرد.

البته اگر لابراتواری خدمات جامع ارائه نکند می‌تواند در حوزه‌ای خاص از ساخت پروتز فعالیت داشته باشد که این مورد می‌تواند باعث تولید پروتزهایی باکیفیت‌تر شود هر چند که باید آن پروتزها از نظر یک فرد متخصص بررسی شود اما چون به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند می‌تواند تمرکز و حفظ کیفیت در مراحل ساخت پروتزهای دندانی راحت‌تر صورت گیرد.

ارتباط همیشگی با پزشک و در صورت نیاز، ارتباط با بیمار

از دیگر ویژگی‌های بهترین لابراتوار دندانسازی، می‌توانیم به ارتباط مناسب و مستمر با پزشک اشاره کنیم.

پیش‌تر گفتیم که یک دندانساز به‌ صورت شخصی با بیماران ارتباط ندارد و ارتباطات تکنسین دندانساز با بیمار، تنها از طریق دندانپزشک است. به همین دلیل یک تکنسین دندانساز متعهد، باید همواره در دسترس پزشک باشد تا در صورت نیاز پزشک بتواند با او ارتباط بگیرد و نکات مهم را به او یادآوری کند.

در برخی موارد تکنسین دندانساز باید بستر مناسب برای ارتباط با بیمار را نیز فراهم کند تا بتواند در صورت نیاز، نظر بیمار را نیز بپرسد و بعد با تشخیص درست به ساخت پروتز مورد نظر بپردازد. هر چه این ارتباط دوستانه‌تر و دقیق‌تر باشد، لابراتوار موفق‌تر خواهد بود.

چگونه می‌توان لابراتوار دندانسازی تاسیس کرد؟

افراد برای تاسیس لابراتوار دندانسازی حتما باید در کنکور شرکت کرده و در رشته پروتز دندان به تحصیل بپردازند.

به بیان دیگر تنها راه اخذ این مجوز، داشتن مدرک دانشگاهی رشته پروتز دندان است.

مدارکی که آموزشگاه‌های مختلف ارائه می‌کنند فقط حکم گواهینامه پایان دوره دارند و برای اخذ مجوز هیچ کاربردی ندارند. 

درآمد ماهیانه لابراتوار دندانسازی چقد است؟

هیچ گاه نمی‌توان یک مبلغ مشخص را به عنوان درآمد یک لابراتوار دندانسازی تعیین کرد. هر دندانساز بر اساس نحوه کار، نحوه بازاریابی و همچنین میزان تخصص، ممکن است که درآمدهای متنوع از شغل دندانسازی داشته باشد.

اما با توجه به این‌ که در دنیای امروز تعداد بیماران متقاضی پروتزهای دندانی در حال افزایش می‌باشد، قاعدتاً روز به‌ روز درآمد دندانسازی نیز بیشتر می‌شود. علاوه بر این موضوع هر چه یک دندانساز با پزشکانی بیشتری در ارتباط باشد و تلاش شبانه‌روزی داشته باشد، می‌تواند درآمد بسیار بیشتری را کسب کند. به‌ طور کلی مشاغلی چون دندانپزشکی و دندانسازی درآمدهای نسبتاً بیشتری در مقایسه با سایر شغل‌ها دارند.

به این‌ موضوع توجه داشته باشید که میزان درآمد دندانسازی تنها وابسته به شغل نیست، بلکه فاکتورهای دیگری مثل مدیریت، مهارت، بازاریابی درست، و … تاثیرات بسیار زیادی در میزان درآمد افراد از طریق دندانسازی خواهند داشت. زیرا این شغل را بصورت تیم ورک یعنی به استخدام درآوردن تکنسین های پروتز هم می‌توان توسعه داد و به درآمدهای بالاتری دست یافت. درآمد شما می‌تواند از ۲۰ میلیون در ماه تا ۲۰۰ میلیون هم افزایش داشته باشد!

 

معرفی بهترین لابراتوار دندانسازی برای استفاده از خدمات درمانی و آموزشی

اگر شما به‌ دنبال لابراتوار دندانسازی در تهران برای استفاده از خدمات آموزشی و درمانی هستید، با ما همراه بمانید زیرا مرکز خدماتی و آموزشی های دنت، یکی از محبوب‌ترین لابراتوارهای دندانسازی در تهران است که تحت نظر دندانسازان متخصص به بیماران خدمات‌رسانی می‌کند. 

هنرجویان عزیز می‌توانند با استفاده از آموزش دندانسازی زینب رحیم زاده، خدمات بهترین دندانسازی را دریافت کنند و در این لابراتوار به یک متخصص دندانساز تراز اول تبدیل شوند و روند درآمدزایی خودشان را شروع کنند. علاوه‌ بر خدمات آموزش حضوری، شما می‌توانید با استفاده از فیلم آموزش دندانسازی و همچنین دانلود رایگان کتاب آموزش دندانسازی موجود در سایت های دنت هم از خدمات آموزشی بهره ببرید و سریع‌تر به هدف خود برسید.

اما باید بدانید که کسب تخصص صرفاً به‌صورت حضوری و انجام کار عَملی زیر نظر یک استاد خِبره ممکن می‌شود.

چنانچه به ‌دنبال بهترین و با کیفیت‌ترین دوره آموزشی لابراتوار دندانسازی در تهران هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت های دنت و ارتباط‌گیری با پشتیبانان این سایت، بیشتر در رابطه با خدمات آموزشی این لابراتوار اطلاعات کسب کنید سپس تصمیم خود را مبنی‌ بر شرکت در این دوره ها نهایی کنید.

شما عزیزان بدانید که یک متخصص دندانساز تا حد بسیار زیادی در جامعه امروزی از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار است. علاوه ‌بر این موضوع، اکثر تکنسین‌های دندانساز حرفه‌ای معمولاً درآمد خوبی نیز دارند. پس می‌توانید تنها با تلاش و هزینه‌های بسیار مقرون ‌به ‌صرفه، از خدمات آموزشی این‌ چنینی بهره ببرید و در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن