تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797530699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمان بواسیر و شقاق در طب سنتی


واضح آرشیو وب فارسی::


 

امروزه یکی از بیماری‌های دردناک که افراد بسیاری از وجود آن رنج می‌برند؛ بیماری شقاق یا هموروئید است. این بیماری درمان سنتی و همچنین درمان از طریق دارو یا عمل جراحی دارد. توصیه ما برای درمان این بیماری، طب سنتی است. اگر این بیماری شدت زیادی یافته باشد؛ بهتر است که عمل جراحی تحت نظر دکتر متخصص صورت گیرد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص درمان بیماری هموروئید از طریق طب سنتی به شما اطلاعات بدهیم.

 

آشنایی با بیماری شقاق

یکی از بیماری‌های رایج دردناک که افراد زیادی را درگیر خود کرده است؛ بیماری شقاق نام دارد. اسم دیگر آن همورئید است که همان پارگی رگ‌های اطراف مقعد بوده و موجب درد هنگام حرکات روده می‌شود. این بیماری با دردهای زیاد و خونریزی همراه است. مهم‌ترین دلیل درد ناشی از این بیماری را می‌توان به پارگی سلول‌های پوششی اطراف مقعد ربط داد.

معمولا بیماری شقاق مقعدی چندین هفته طول می‌کشد و از طریق درمان‌های خانگی و سنتی به‌سرعت بهبود پیدا می‌کند. اگر این بیماری حدود 12 هفته طول کشید و پس از این مدت‌زمان نیز، فرد احساس درد کرد، حتما باید به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و ممکن است که به عمل جراحی ختم شود. بنابراین، این بیماری را به‌طورکلی نمی‌توان جزو بیماری‌های خطرناک دانست و ابتدا بهتر است که از طریق داروهای گیاهی و طب سنتی اقدام به درمان کنید.

بواسیر چیست؟

در پاسخ به سوال بواسیر چیست می‌توان علت‌های زیادی را در خصوص بیماری بواسیر بیان کرد. بواسیر نیز همانند بیماری شقاق، بیماری دردناکی بوده و ضایعه و توده‌ای دردناک در بخش مقعد به وجود می‌آید. این بیماری در دو نوع داخلی و خارجی وجود دارد.

بواسیر داخلی، در بخش درونی مقعد در اثر جمع شدن رگ‌ها، توده‌ای کوچک به وجود می‌آید که کمی دردناک بوده و در هنگام مدفوع موجب خونریزی می‌شود. این بیماری در نوع دیگری یعنی خارجی نیز وجود دارد که این توده در بخش خارجی و در اطراف مقعد به وجود می‌آید که معمولا با خارش و سوزش همراه است و خروج مدفوع را بسیار دردناک می‌کند. 

علل ایجاد بواسیر

  • فشار بسیار زیاد به مقعد و رگ‌های اطراف در هنگام دفع 
  • نگه‌داشتن بیش‌ازحد مدفوع و یبوست
  • اسهال‌های بسیار شدید
  • بارداری
  • استفاده از رژیم‌های غذایی نادرست و استفاده نکردن از فیبر
  • اضافه‌وزن و چاقی بیش‌ازحد با ایجاد مشکل در دفع

درمان شقاق از طریق طب سنتی و گیاهی



 

معمولا این بیماری از طریق درمان خانگی شقاق بهبود پیدا می‌کند. (البته اگر از نوع حاد باشد) درمان این بیماری از طریق گیاهان دارویی و طب سنتی معمولا عوارض جانبی زیادی را برای افراد به همراه ندارد و همین امر موجب شده که تاکید ما بیش‌تر به داروهای گیاهی و طب سنتی باشد. زیرا داروهای شیمیایی ممکن است عوارض زیادی را برای فرد بیمار به همراه داشته باشد. در ادامه برخی از روش‌های درمان خانگی و گیاهی را برای شما خواهیم گفت.

 استفاده از روغن نارگیل برای رفع هموروئید

روغن نارگیل، از آن دسته روغن‌هایی است که خواص بسیار زیادی برای سلامتی ما دارد. یکی از مهم‌ترین فواید این روغن برای درمان هموروئید است. این روغن، با داشتن خاصیت ضدالتهابی می‌تواند تورم و التهاب ناشی از این بیماری را به‌سرعت کاهش دهد. همچنین با داشتن خاصیت ضد درد، دردهای ناشی از این بیماری را کاهش می‌دهد.

روغن نارگیل، خاصیت ضد باکتریایی برای شقاق داشته و موجب شده تا بیماری همورئید به‌سرعت بهبود پیدا کند. از مهم‌ترین فواید این روغن نیز می‌توان به ملین بودن آن اشاره کرد که در رفع یبوست تاثیر بسیار زیادی دارد. نحوه مصرف روغن نارگیل بدین گونه بوده که می‌توانید هم به‌صورت خارجی و هم به‌صورت داخلی آن را مصرف کنید.

درمان بواسیر با سرکه سیب

یکی دیگر از درمان‌های موثر برای رفع بواسیر، سرکه سیب است. بسیاری از بیماران معتقدند که با مصرف سرکه سیب، خارش و درد ناشی از این بیماری به‌سرعت تسکین پیداکرده است. برخی از پزشکان نیز مصرف این مواد را منع می‌کنند و معتقدند که مصرف بیش‌ازحد این مواد ممکن است پوست را بسوزاند.

برای مصرف سرکه سیب، می‌توانید در حمام یک لیوان سرکه سیب را با  کمی آب در یک تشت بزرگ مخلوط کنید و سپس درون آن بنشینید. سعی کنید که مدت‌زمان زیادی درون آن ننشینید تا مشکلات بیش‌تری برای شما به وجود نیاید.

رفع شقاق با سیاه‌دانه

یکی دیگر از روغن‌های بسیار مفید برای رفع بیماری شقاق به کار می‌رود؛ روغن سیاه‌دانه است که با مصرف خارجی آن، در کم‌ترین زمان مشکل شما برطرف خواهد شد. علاوه بر این، روغن سیاه‌دانه برای بیماری‌های گوارشی همچون اسهال، زخم معده، باد معده و ... نیز بسیار مفید بوده و موجب بهبود این بیماری‌ها می‌شود.

علاوه بر روغن سیاه‌دانه، می‌توانید یک قاشق از خود سیاه‌دانه را با یک قاشق زیره، کاملا مخلوط و پودر کرده و روزانه یک قاشق چای‌خوری به همراه آب زیاد مصرف کنید.

 همچنین این ترکیب می‌تواند یک پماد برای درمان زخم مقعدی و شقاق باشد که به‌صورت خارجی نیز می‌توان مصرف کرد. مصرف این مواد در رفع یبوست و رفع‌ بیماری‌های هموروئیدی تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. همچنین پماد قوی ریناپلاس یکی از بهترین انواع پماد برای درمان زخم مقعدی بزرگسالان است.

درمان بواسیر با گیاه آلوئه ورا

یکی از گیاهان بسیار موثر برای رفع این بیماری، گیاه آلوئه ورا بوده که خاصیت آبرسانی بسیار زیادی دارد. خاصیت ضدالتهابی گیاه آلوئه­ورا موجب شده تا التهاب و درد ناشی از بیماری بواسیر به‌سرعت کاهش پیدا کند و همچنین زخم مقعد به‌خوبی تسکین پیدا کند.

گیاه آلوئه­ورا برای درمان بیماری هموروئید داخلی و خارجی و شقاق معقدی موثر است. برای مصرف نیز می‌توانید این گیاه را از وسط نصف کرده و ژل آن را بر روی زخم و اطراف مقعد قرار دهید. همچنین تکه‌های فریز شده این گیاه را می‌توانید به‌صورت شیاف برای درمان بیماری هموروئید مصرف کنید.

گیاه بابونه برای درمان بیماری هموروئید

یکی دیگر از گیاهان بسیار مفید برای درمان بیماری هموروئید، گیاه بابونه است. گیاه بابونه خاصیت التیام دهندگی و ضدالتهابی دارد و موجب شده تا درد ناشی از بیماری بواسیر و هموروئید به‌سرعت کاهش پیدا کند. همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی شما خواهد شد. شیوه استفاده از این گیاه به‌صورت روغن، دمنوش یا جوشانده آن است که می‌توانید آن را از عطاری‌ها تهیه کنید. عرق این گیاه برای کسانی که از بیماری شقاق و همچنین یبوست رنج می‌برند؛ بسیار مفید است.

درمان خانگی بواسیر یا هموروئید چگونه است؟

علاوه بر اینکه شما می‌توانید از طریق طب سنتی و گیاهان دارویی زخم مقعد یا همان بیماری بواسیر را درمان کنید. از طریق فعالیت‌های دیگری نیز در خانه می‌توانید موجب بهبود این بیماری شوید. کافی است تا به نکات زیر عمل کنید تا بیماری شما در کم‌ترین زمان بهبود پیدا کند.

  1. یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای درمان این بیماری، ورزش­کردن است. در طب سنتی نیز به ورزش برای درمان این بیماری تاکید بسیار زیادی شده است. ورزش­کردن موجب افزایش جریان خون در بدن شده و خون در قسمت مقعد نیز به گردش درمی‌آید. هرگونه فعالیتی همچون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ... برای رفع یبوست و همچنین رفع بیماری هموروئید بسیار موثر است.
  2. استفاده از یک رژیم غذایی که فیبر زیادی دارد موجب شده تا هیچ‌گاه دچار یبوست نشوید و بیماری شقاق معقدی یا بواسیر شما نیز برطرف شود. کافی است تنها روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا از مشکلات مربوط به این‌گونه بیماری‌ها دور بمانید.
  3. مقعد خود را روزانه بشویید یا دوش سرپایی بگیرید. توجه کنید که حتما زخم مقعد خود را با حوله خشک کرده و از شستن مقعد با صابون یا الکل خودداری کنید.
  4. کپسول حاوی ویتامین E، برای رفع سوزش و خارش ناشی از بیماری بواسیر بسیار موثر عمل می‌کند. برای نرم نگه‌داشتن زخم‌های ناشی از این بیماری می‌توانید محتویات چند کپسول را خارج کرده و روی مقعد قرار دهید تا درد و التهاب نیز تسکین پیدا کند.

جمع بندی

یکی از بیماری‌های شایع و دردناک که امروزه بسیاری از افراد را درگیر خود کرده، بیماری شقاق معقدی است. پارگی رگ‌های درون مقعد موجب این بیماری شده و همچنین درد و التهاب زیادی را به همراه دارد. در این مقاله چندین روش خانگی و همچنین داروهای گیاهی را برای رفع بیماری و تسکین درد برای شما بازگو کردیم و هرکدام از این موارد برای درمان این بیماری بسیار موثر هستند. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 718]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن