تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 4 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823926881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ذخیره ارزش بیت کوین دارای چه مشخصاتی است؟


واضح آرشیو وب فارسی::

 



دلایل زیادی برای ذخیره ارزش شدن بیت کوین وجود دارد. تک تک آن دلایل به عنوان مشخصات ذخیره ارزش بیت کوین مطرح می‌شوند، اما بدون شک این قیمت است که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند. این طبیعی است زیرا مردم همیشه به دنبال راه‌هایی برای رشد ثروت خود هستند. در این مقاله ما به مشخصات یک ذخیره ارزش می‌پردازیم و ویژگی‌های بیت کوین را در مورد هر کدام از آن فاکتورها بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ذخیره ارزش به چه معناست؟

به طور کلی، ذخیره ارزش هر شیئی است که قدرت خرید خود را در آینده حفظ کند و قیمتش نسبت به سایر اجناس بیشتر باشد. از طرفی ذخیره ارزش می‌تواند به راحتی با اجناس دیگر مبادله شود.

نمونه‌هایی از ذخیره ارزش

برخی از رایج ترین ذخیره‌های ارزش عبارتند از ارز فیات، فلزات گرانبها، املاک و مستغلات. ارزهای فیات مانند دلار، یورو و ین، آشناترین ذخیره‌های ارزش برای اکثر ایرانیان هستند. همچنین فلزات گرانبها مانند طلا و نقره به دلیل کمبود نسبی، سهولت معامله، سودمندی و نقدینگی در طول تاریخ به عنوان ذخیره ارزش مورد استفاده مردم جهان قرار گرفته‌اند. املاک و مستغلات، مانند فلزات گرانبها، سابقه طولانی به عنوان ذخیره ارزش دارند. زمین و اشیاء خاص (نقاشی‌های معروف، اسناد تاریخی، کتاب‌های مصور کلکسیونی و غیره) ارزش خود را به خوبی حفظ می‌کنند. آنها کاملاً یکتا هستند و کمیاب هستند. بزرگترین ضعف زمین و ملک نقدینگی است. چرا که خرید خانه بسیار زمان بر و دشوار است.

استدلال ذخیره ارزش بیت کوین



بیت کوین به عنوان یک دارایی بسیار خوب عمل کرده است. چرا که قیمت BTC تا کنون با وجود نوسانات (با یک دید کلی) روند صعودی رو به بالا داشته است. از طرفی داغی بازار خرید و فروش بیت کوین بسیار سودمندتر از ذخیره‌های ارزشی که در بالا گفته شد دارند.

سود دهی با خرید بیت کوین و فروش آن در کنار ذخیره ارزش

همچنین نوسان قیمت بیت کوین در بازه‌های زمانی کوتاه، در مقایسه با سایر ذخیره‌های ارزشی برای بسیاری از افراد ریسک پذیر که به خرید و فروش بیت کوین پرداختند، سودآور بوده است.

محدودیت بیت کوین و ثبات قیمت بیت کوین

بیت کوین محدود است. مقدار محدود ۲۱ میلیون بیت کوین اجازه استخراج دارد. از طرفی افزایش سختی استخراج بیت کوین در مقابل افزایش روزمره تقاضای خرید BTC قرار دارد. پاداش‌های ماینینگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در طول زمان «نصف سازی» می‌شوند. این عرضه محدود و انتشار رو به کاهش بیت کوین و افزایش خرید BTC جدید فشارهای تورمی بالایی را به قیمت بیت کوین تحمیل خواهد کرد. از طرفی با ماینینگ بیشتر و بیشتر بیت کوین، تعداد بیت کوین‌های درون شبکه به ۲۱ میلیون نزدیک‌تر شده و باعث ثبات قیمت بیت کوین خواهد شد.

خرید و فروش بیت کوین در هر ثانیه

بیت کوین به عنوان یکی از مداوم‌ترین فن آوری‌های عصر ماست. بیت کوین از زمان راه اندازی در سال ۲۰۰۹، تاکنون بدون توقف ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته فعال بوده است. با وجود اینکه قیمت BTC در این سال‌ها نوسانات بسیاری داشته اما خرید و فروش بیت کوین تا کنون یک ثانیه هم به تعویق نیفتاده است.

خرید بیت کوین یک خرید نقد

بیت کوین یک دارایی نقد است. اگر قصد خرید BTC یا فروش آن را داشته باشید به راحتی می‌توانید با مراجعه به یک صرافی ارز دیجیتال این کار را انجام دهید. نقدینگی بیت کوین هر سال در حال افزایش است. هر سال کسب‌وکارهای بیشتری خرید بیت کوین یا فروش آن را در اکوسیستم خود جای می‌دهند؛ و هر سال بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت مرسوم‌تر می‌شود.

ماهیت بیت کوین

ماهیت غیرمتمرکز و صرفاً دیجیتالی بیت کوین از دیگر مشخصات این ذخیره ارزش است. از آنجایی که بیت کوین به طور همزمان در همه جا وجود دارد، اما در هیچ کجا نیست، تصاحب یا سرقت آن بسیار دشوار است. با این وجود، حمل آن به صورت فیزیکی با استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری ممکن است. این امر به افراد قدرت می‌دهد تا ارزش خود را مستقل از اشخاص ثالث، چه بانک‌ها یا دولت‌های ملی ذخیره کنند. تمام ذخایر ارزش مورد بحث در این مقاله نیز می‌توانند به‌طور مستقل به اشخاص ثالث سپرده شوند، سایر ذخایر ارزش یاد شده فیزیکی هستند. بنابراین جابه‌جایی و ذخیره آنها ذاتاً دشوارتر از بیت‌کوین است. در حالی که سایر ذخیره‌های ارزش به امنیت سنگین نیاز دارند و جابه‌جایی آنها پرخطر یا پرهزینه است. اما بیت‌کوین چه ۱۰۰ دلار ارزش داشته باشد، چه ۱۰۰ میلیون دلار را می‌توان با کمی بیشتر از یک رمز عبور حفظ‌شده ذخیره کرد و به آن دسترسی داشت.

استفاده از بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش؟

اگر دلار، جواهرات، طلا، یا نقاشی‌های کلکسیونی را به عنوان یک ذخیره ارزش می‌بینید، باید بیت کوین را به عنوان راهی برای حفظ و خلق ثروت در نظر بگیرید. بیت کوین (BTC) در دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان نمونه بارز یک ذخیره دیجیتال ارزش تلقی می‌شود و عنوان طلای دیجیتال لقب گرفته است. در حالی که با وجود نوسان قیمت BTC، دارای ویژگی اصلی یک ذخیره ارزش است. با بالا بردن دانش و آگاهی خود می‌توانید در زمینه خرید بیت کوین و فروش آن فعالیت‌های کوچکی را آغاز کنید. با قدم‌های کوچک و دید بلند مدت می‌توانید از طرق مختلف با بیت کوین ذخیره ارزش انجام داده و در نهایت به استقلال مالی برسید.

منبع :

https://www.khabaronline.ir/news/1694583/






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1083]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن