تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816092338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرماتاب و کاربرد آن


واضح آرشیو وب فارسی::

 



 

گرماتاب یکی از سیستم‌های گرمایش تابشی است که امروزه به عنوان اصلی‌ترین دستگاه تولید و تامین گرما در محیط‌هایی نظیر رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و همچنین در مکان‌های صنعتی نظیر: سوله، انبار تولید و گارکاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گرماتاب را می‌توان با اطمینان انتخاب کرد زیرا تجربه نشان داده در روزهای سرد بسیار کاربردی بوده و با تامین گرمایش لازم و البته قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند گرمای لازم را تولید کرده و جایگزین هیترهای نسل قبل شده است.

سیستم گرماتاب که در بازار با نام‌های «هیتر تابشی لوله‌ای» و «هیتر سقفی» و «هیتر گازی» نیز شناخته می‌شود، مشکلات سیستم‌های قدیمی در گرمایش سریع و انتقال انرژی را دیگر ندارد.

امروزه مدرن‌ترین و باکیفیت‌ترین هیترهای گازی، توسط برند گرماسان تولید و عرضه می‌شود که سابقه ۱۵ سال فعالیت تخصصی در این زمینه را دارد.

دستگاه گرما تاب (هیتر گازی) تولید شده توسط شرکت گرماسان جهت گرم کردن سوله و کارخانه و مکان‌های صنعتی و همچنین برای تامین گرمایش گلخانه به کار می‌رود و با توجه به راندمان بالا می‌توان گفت مناسب‌ترین دستگاه جهت تامین دمای مناسب در روزهای سرد سال می‌باشد.

تامین گرمای محیط با گرماتاب

در روزهای سرد سال، مطبوع‌ترین کار برای افراد این است که با قرار گرفتن در زیر نور خورشید احساس گرما کنند. نکته قابل توجه این است افراد برای گرم شدن، خورشید را لمس نمی‌کند، بلکه تنها قرار گرفتن در مسیر سیستم گرمایشی تابشی آن، از گرمای آن استفاده کرده و خود را گرم می‌کنند. 

امروزه نیز با پیشرفت علم و تکنولوژی، تنها خورشید نیست که این سیستم را دارا بوده و انسان نیز به آن دست یافته است.

نام این تکنولوژي گرمایش تابشی است که در کشور ما نیز مورد استفاده قرار گرفته و با همین عنوان و البته نام‌هایی چون، سیستم گرماتاب ،‌ هیتر تابشی ،‌ هیتر گرمایش سقفی ، هیتر لوله‌ای و... شناخته شده است.

تا پیش از این، در گذشته‌های دور، افراد با سوزاندن هیزم محیط خانه را گرم می‌کردند اما این تکنیک، به خصوص در ۲ قرن قبل، باعث نشتی دود و مونوکسید کربن و در نهایت مسمومیت و خفگی افراد می‌شد.

پس از آن، سیستم گرما مبتنی بر آب جوش بوجود آمد که تقریبا شبیه همان شوفاژهای امروزی بود اما با گذشت زمان و با اختراع برق، سیستم‌های گرمایش تابشی توانستند جایگزین سیستم‌های نسل قبل شده و در فضاهای صنعتی، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها به شکل دستگاه گرماتاب سقفی ، هیتر تابشی لوله ای و بخاری گلخانه کاربرد دارند. 



سیستم گرمایشی تابشی چیست؟

دستگاه مولد گرما، در سیستم گرمایش تابشی با افزایش دمای لوله‌ها، آن‌ها را به تابش وا می‌دارد و سپس بازتاب ‌دهنده، این پرتوها را به سمت مکان هدایت می‌کند. یعنی، انرژی گرمایی به جای اینکه هوا را مستقیما گرم کند، از یک عنصر گرم مانند کف، دیوار یا پانل سقف تابیده شده و اینگونه فضا را گرم می‌کند.

بدین گونه، گردش هوا در داخل فضا کاهش میابد و انرژی کمتری تلف می‌شود. همانطور که اشاره شد، سیستم گرمایش تابشی از اجزای متعددی تشکیل شده است که همگی برای گرمای بی‌خطر محیط، دست به دست هم می‌دهند.

اصلی‌ترین بخش، مشعل است که به شکل گازسوز یا گازوئیل‌سوز یا برقی وجود دارد، گرما تولید می‌کند و دمای لوله‌ها را تا 300 درجه افزایش می‌دهد. شعله‌ پخش‌کن، بخش دیگری از این سیستم است که معمولا از نوع فولاد ساخته می‌شود و حرارت را توزیع می‌کند. 

کار شعله‌ پخش‌کن از این جهت مفید است که با توزیع حرارت، از هدررفت آن جلوگیری می‌کند. لوله‌هایی از جنس آلومیناژ آتش‌خوار روسی، لوله‌هایی با قدرت تابش بسیار بالا هستند که به مشعل متصل شده و حرارت ناشی از مشعل را به محیط انتقال می‌دهند، این لوله‌های رسانا، ضدزنگ و ضدسایش هستند و در هیتر تابشی لوله ای نقش اساسی را دارند. 

رفلکتور یا منعکس کننده قطعه‌ای است که همانطور که از نامش برمی‌آید، حرارت را منعکس می‌کند و درواقع، در بخش بالایی دستگاه قرار دارد و حرارت داخلی لوله را به نقاط موردنظر منتقل می‌کند. جنس بدنه این رفلکتورها نیز از آلمینیوم مرغوب است؛ به همین علت در برابر زنگ‌زده‌گی و خوردگی آهن مقاومت بالایی دارد.

قطعه آخر سیستم‌های گرمایش صنعتی، فن مکنده است که مکش لازم را درون لوله، جهت حرکت گرمای ایجاد شده به سمت انتهای لوله فراهم می‌کند. 

گفتنی است این سیستم‌های پیشرفته بر خلاف روش‌های مرسوم گرمایش همرفتی، فضا را از طرق تابش پرتوهای گرما گرم می‍کند. 

برای آشنایی با سیستم گرماتاب می‌توانید به بخش «مجله گرماسان» در سایت Garmasun.com مراجعه کنید.

کاربرد سیستم گرمایشی تابشی

در گلخانه‌ها یا محیط‌های صنعتی یا حتی مرغداری‌ها دیده می‌شود که دستگاه‌هایی به شکل لوله از سقف آویزان هستند، این دستگاه‌ها همان گرماتاب سقفی به عنوان بخاری گلخانه یا مرغداری هستند. 

این دستگاه‌ها (هیتر سقفی) از آنجا که برخلاف سیستم‌های سنتی، موتورخانه ندارند، پس دیگر هزینه‌های تعمیر و سرویس آن را هم ندارند و از این جهت، کار را راحت کرده‌اند. 

اما علاوه بر این و فراتر از این، نسبت به سیستم‌های سنتی، باعث حدود 60 درصد صرفه جویی در گاز و 90 درصد صرفه‌جویی در برق می‌شوند. این مهم تاثیر بسزایی در هزینه‌های جاری دارد که کاهش آن قطعا از نکات مهم خریداران است.

همچنین این سیستم‌ها (هیتر گازی) دما را به شکل یکنواخت بالا می‌برند به طوری که مانند سیستم‌های رایج، هوای گرما را به سمت بالا حرکت نمی‌دهند بلکه از آنجا که منبع گرما در زیر یک پوشش قرار دارد، با حرکت هوای گرم به سمت بالا و جابجایی هوای خنک‌تر، افزایش دما به طور یکنواخت انجام می‌گیرد و این سیستم تبدیل به بهترین سیستم گرمایش می‌شود.

خرید گرماتاب راندمان بالا و با بهترین کیفیت

سیستم گرماتاب را باید با بهترین کیفیت تهیه کرد زیرا این محصول توسط برندهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود. خرید سیستم و دستگاه گرماتاب مطمئن و کارآمد از طریق فروشگاه آنلاین شرکت گرماسان امکان پذیر است.

همچنین می‌توانید برای قیمت روز گرماتاب با ما تماس (۲۲۲۲۹۱۷۶-۰۲۱) گرفته تا قیمت و شرایط پرداخت به صورت چک و اقساط را به اطلاع شما برسانیم.

برند گرماسان دارای سابقه همکاری با نهادها و ارگان‌های رسمی و همچنین اجرای صدها پروژه عظیم است و با بهره ‌گیری از مهندسین و کارشناسان مجرب در تامین گرمایش فضا های بزرگ شامل سوله‌های صنعتی، سالن‌های ورزشی، سالن‌های مرغداری، سالن‌های گلخانه، رستوران‌ها، ویلاها و فضاهای باز و انواع کوره‌های گرمایشی، صنایع سنگ و... آماده است تا طرح و برآورد را برای کلیه متقاضیان و علاقه ‌مندان این سیستم نو و جدید ارائه کند. 

برای خرید سیستم گرمایشی گرماتاب تنها کافی است با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶ تماس بگیرید. کارشناسان گرماسان با مشاوره رایگان شما را در خرید محصول خود یاری می‌نمایند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1478]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن