تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817235828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکاتی که در مورد ماشین ظرفشویی نمی‌دانید + قیمت ظرفشویی در بازار


واضح آرشیو وب فارسی::

بسیاری فکر می‌کنند خرید یک ماشین ظرفشویی تنها برای خانواده‌هایی مناسب است که جمعیت بالا یا مهمان‌های زیادی دارند، ولی اگر بدانید در عوض پرداخت قیمت ظرفشویی که چندان هم زیاد نیست چقدر در وقت، انرژی، هزینه و مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنید نظرتان عوض می‌شود. در این مطلب به معرفی انواع ماشین ظرفشویی و نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید پرداخته‌ایم.



 





 

انواع ماشین ظرفشویی

برای خرید یک ماشین ظرفشویی همچون تمامی وسایل و لوازم‌خانگی دیگر، ابتدا باید بدانید که نیاز شما چیست و چه نوع وسیله‌ای نیاز دارید. ماشین‌های ظرفشویی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که باتوجه‌به خواسته کاربران طراحی و تولید شده است. این سه مدل هرکدام برای نیاز خاصی طراحی شده است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

انواع ماشین ظرفشویی موجود در بازار ایران به شرح زیر است:

ظرفشویی رومیزی؛

ظرفشویی توکار؛

ظرفشویی ایستاده (ظرفشویی مبله).



 

ظرفشویی رومیزی

این مدل از ماشین‌های ظرفشویی را می‌توان کوچک‌ترین مدل مرسوم در بازار معرفی کرد، کاربرد آن در خانه‌های کوچک بسیار مناسب است و از آن می‌توان برای رفع نیاز خانواده‌های کوچک و کم‌جمعیت 5 الی 8 نفره بهره برد. به علت وزن کم و ابعاد کوچک می‌توان آن را بر روی میزها و کابینت آشپزخانه قرارداد، به همین دلیل به آن ماشین ظرفشویی رومیزی گفته می‌شود. معمولاً قیمت ظرفشویی رومیزی از مدل‌های دیگر ارزان‌تر است، ولی شرکت‌ها و برندهای اندکی چنین محصولاتی را ارائه می‌دهند.



 

ظرفشویی توکار

مدل دیگری از ماشین‌های ظرفشویی که طرف‌داران طراحی‌های لوکس و مدرن را به خود جلب کرده است، مدل ماشین ظرفشویی توکار است. این مدل به‌خاطر حجم مناسب و امکان قرارگیری در داخل کابینت‌ها و درب‌ها به این عنوان شناخته شده‌اند، معمولاً قیمت ظرفشویی توکار از مدل‌های دیگر کمی بیشتر است، ولی پنهان‌شدن آن‌ها در پشت درب‌ها و کابینت‌های چوبی آشپزخانه مزیتی است که بسیاری مشتاق به پرداخت آن هستند.



 

ظرفشویی ایستاده (ظرفشویی مبله)

محبوب‌ترین و مرسوم‌ترین مدل در بین کاربران و خانم‌های خانه‌دار را می‌توان ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله دانست، این مدل‌ها از نظر ظاهر و ابعاد شباهت زیادی به ماشین‌های لباسشویی دارند. ظرفیت معمول این دستگاه‌ها بین 10 الی 15 نفره است، ولی با استفاده از امکاناتی همچون حالت شستشو با نصف ظرفیت برای خانواده‌های کم‌جمعیت و پرجمعیت مناسب است. قیمت ظرفشویی مبله بسیار مناسب و به نسبت به‌صرفه است، همچنین استفاده از آن باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه و حتی مصرف آب و انرژی خواهد شد.



 

ظرفیت مناسب ظرفشویی

همان‌طور که اشاره کردمی، یکی از نکات مهم در هنگام خرید ظرفشویی بررسی نیاز و خواسته شما از این وسیله است. در بازار ایران انواع ماشین ظرفشویی با ظرفیت و امکانات متنوع وجود دارد تا نیازهای مختلف را برطرف کند، برای یک خرید موفق باید این نکته را در نظر بگیرد.



 


Shape1



 

به‌عنوان‌مثال اگر یک خانواده پرجمعیت دارید یا در یک خانواده کم‌جمعیت زندگی می‌کنید که مهمانان زیادی را در خانه خود پذیرایی می‌کنید می‌توانید یک مدل مبله 10 الی 15 نفره با قابلیت شستشوی نصف ظرفیت خریداری کنید؛ در مقابل اگر یک خانواده کم‌جمعیت دارید یا به‌صورت تنها زندگی می‌کنید مدل‌های رومیزی گزینه بهتری است. در کنار آن به میزان شستشوی روزانه خود نیز توجه کنید، افرادی هستند که ممکن است ظروف خود را جمع کنند و در بازه‌های متنوع اقدام به شستشوی آن‌ها کنند.



 

ظرفیت شستشوی ماشین ظرفشویی بر اساس نفر به شرح زیر است:



 

ماشین ظرفشویی 5 نفره؛

ماشین ظرفشویی 6 نفره؛

ماشین ظرفشویی 7 نفره؛

ماشین ظرفشویی 10 نفره؛

ماشین ظرفشویی 12 نفره؛

ماشین ظرفشویی 13 نفره؛

ماشین ظرفشویی 14 نفره؛

ماشین ظرفشویی 15 نفره؛

ماشین ظرفشویی 16 نفره؛

و ...

ماشین ظرفشویی از وسیله‌هایی نیست که در هر خانه وجود داشته باشد اما از اولین وسیله‌هایی است که می‌تواند بیشترین کمک را به رفاه زندگی کند.



 

امکاناتی که هر ماشین ظرفشویی باید داشته باشد

در قدیم لوازم‌خانگی پیچیدگی خاصی نداشتند و تنها یک نیاز را به‌صورت ساده برطرف می‌کردند، اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه‌ها نیز بیش از کاری که به آن‌ها سپرده شده بود را انجام می‌دهند. در ماشین‌های ظرفشویی نیز برخی از این تکنولوژی‌ها برای بهبود عملکرد شستشوی ظروف و برخی برای بهبود تجربه کار با آن‌ها به کار رفته‌اند. اما نکته مهم‌تر آن است که پس از گذشت زمان برخی از این امکانات دیگر کاربردی جانبی ندارند و از دید کاربران باید در این وسایل وجود داشته باشند. در ادامه برخی از ای امکانات را معرفی و به‌صورت اجمالی بررسی خواهیم کرد.



 

برنامه‌های شستشوی متنوع

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که هر ماشین ظرفشویی باید داشته باشد، برنامه‌های شستشوی متنوع برای ظروف متنوع است؛ تعداد برنامه‌های شستشو بسته به نوع، ظرفیت، برند و قیمت ظرفشویی متنوع است. برخی از این برنامه‌ها شامل شستشوی استریل ظروف، شستشوی ظروف ظریف، شستشوی شیشه و کریستال، شستشوی ظروف بزرگ، شستشوی اقتصادی، سیستم شستشوی سریع و ... اشاره کرد



 

سیستم شستشوی با نصف ظرفیت

اگر ماشین‌های ظرفشویی مبله با ظرفیت بزرگ خریداری می‌کنید، باید مطمئن شوید که در امکان شستشو با نصف ظرفیت که به سیستم شستشوی اقتصادی نیز معروف است در نظر گرفته شده باشد. اگر ظرفیت شستشوی ماشین ظرفشویی شما برای 10 تا 15 نفر طراحی شده باشد، در هنگام شستشوی ظروف روزانه به‌اندازه کمتر میزان زیادی از آب، مواد شوینده و انرژی را هدر می‌دهید. استفاده از سیستم شستشو با نصف ظرفیت این امکان را فراهم می‌آورد تا ماشین برای شستشوی روزانه نیز بهینه باشد.



 

سیستم شستشوی میوه و سبزی

بسیاری فکر می‌کنند ماشین ظرفشویی تنها برای شستشوی ظروف کثیف پس از مهمانی طراحی شده است، ولی بد نیست بدانید که بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی امروزی امکان شستشوی میوه و سبزی را نیز فراهم کرده‌اند. این امکان در بیشتر ماشین‌های امروزی وجود دارد و باعث صرفه‌جویی بیشتر در وقت نیز می‌شود.


 



Shape2

سیستم خشک کن

در ماشین‌های ظرفشویی قدیمی کاربران باید پس از اتمام فرایند شستشو ظروف را خارج و با یک دستمال خشک می‌کرد، اما امروزه برخی از ماشین‌های ظرفشویی در بازار از امکان خشک‌کن ظروف پس از شستشو بهره می‌برند. این سیستم به کمک باد گرم ملایم پس از شستشو ظروف را خشک می‌کند، این کار هم باعث خریدن زمان بیشتر در زندگی پرسرعت انسان می‌شود و هم خط‌وخش افتادن روی ظروف چینی و کریستالی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.



برندهای مطرح بازار

برند‌های متنوعی در بازار لوازم‌خانگی ایران اقدام به ارائه ماشین ظرفشویی می‌کنند، هرکدام از این برندها امکانات و ویژگی‌های خاص خود را ارائه می‌دهند. قیمت ظرفشویی می‌توان در کنار این امکانات به اعتبار و شهرت برند نیز بستگی داشته باشد، بنابراین باید در هنگام انتخاب به برند نیز توجه کنید.

برخی از برندهای ارائه‌دهنده ماشین ظرفشویی در بازار ایران به شرح زیر است:



  • اسنوا؛

  • پاکشوما؛

  • هیمالیا؛

  • جی پلاس (G+/GPlus)؛

  • و ...



قیمت ظرفشویی در بازار ایران

در هنگام خرید هرکدام از لوازم‌خانگی بازار بودجه یک المان مهم است، قیمت ظرفشویی‌ها نیز شامل همین موضوع می‌شود. برند، امکانات جانبی، خدمات‌پس‌ازفروش، محل خرید و بسیاری مورد دیگر در قیمت ماشین ظرفشویی مؤثر خواهد بود، ولی برای شفاف‌تر شدن موضوع در ادامه لیست تقریبی از بازه قیمت ظرفشویی بر اساس انواع آن ارائه می‌کنیم.



بازه قیمت ماشین‌های ظرفشویی مختلف به شرح زیر است:



  • بازه تقریبی قیمت لوازم‌خانگی ماشین ظرفشویی رومیزی بین 10 الی 13 میلیون تومان متغیر است؛

  • بازه تقریبی قیمت لوازم‌خانگی ماشین ظرفشویی توکار بین 15 الی 58 میلیون تومان متغیر است؛

  • بازه تقریبی قیمت لوازم‌خانگی ماشین ظرفشویی ایستاده (مبله) بین 18 الی 55 میلیون تومان متغیر است.



شما می‌توانید با قیمت تقریبی 13 میلیون یکی از پر زحمت‌ترین و خسته کننده‌ترین کارهای روزمره را به یک کار ساده تبدیل کنیداین 13 میلیون، قیمت ظرفشویی رومیزی است که پاسخگوی ظرف‌های روزانه یک خانواده خواهد بود.

جمع‌بندی

قیمت ظرفشویی یکی از مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید؛ ولی تنها موردی نیست. موارد دیگری همچون نوع ماشین ظرفشویی (ماشین ظرفشویی رومیزی، توکار یا ایستاده)، ظرفیت آن، امکانات و برنامه‌های به‌کاررفته، برند و خدمات‌پس‌ازفروش مناسب در کنار قیمت باید در نظر گرفته شوند تا بهترین خرید را انجام دهید.

منبع هر محتوایی که در این صفحه خواندید، محتوای ظرفشویی در وبسایت ایسنا است.



برچسب ها : لوازم خانگی,قیمت لوازم خانگی,خرید لوازم خانگی,ماشین ظرفشویی,قیمت ظرفشویی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1979]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن