تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814438055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در رابطه با فرهنگ مردم کانادا چه می دانید؟


واضح آرشیو وب فارسی::


فرهنگ مردم کانادا

 

همانند تمامی کشور های جهان در دنیا، مردم کانادا نیز دارای آداب ‌و رسوم، فرهنگ، زبان و شیوه زندگی مختص به خود هستند. شایان ذکر است که مردمان بومی کانادایی، مردمانی با اصالت و پیشینه تاریخی هستند و می‌توان این طور برداشت کرد که فرهنگ این کشور، تا حدودی ریشه در آداب ‌و رسوم این بومیان دارد.

کشور زیبای کانادا که به ‌عنوان کشوری با جامعه ای عادلانه شناخته می‌شود، دارای فرهنگی متکی بر احترام و جامعه گرایی است.

 

جهت دریافت و اخذ ویزای توریستی کانادا لینک زیر را دنبال نمایید

تاریخ پیدایش کانادا

اروپاییان، برای کشف کردن سرزمین‌های جدید سوار کشتی‌هایشان شدند. همین‌طور که از اقیانوس اطلس به سمت غرب حرکت می‌کردند به مکانی رسیدند که بعد ها اسمش کانادا شد اما در واقع اولین اروپایی‌هایی که هزار سال پیش از ایسلند به لابرادور و جزیره نیوفاندلند رسیدند، وایکینگ ها بودند و در حال حاضر نیز باقی مانده های محل زندگی وایکینگ‌ها در کانادا باقی مانده است و به اسم l’Anse aux Meadows شناخته می‌شود و در فهرست آثار میراث جهانی نیز این مکان به ثبت رسیده است.

ورود رسمی اروپایی‌ها به کانادا و تبدیل شدن کانادا به مستعمره اروپاییان، در سال هزار و چهارصد و نود و هفت با فرستادن جان کابوت برای کشف و جستجوی سرزمین‌های جدید به‌ صورت جدی آغاز شد. جان کابوت همان شخصی است که برای اولین بار سواحل شرقی کانادا را روی نقشه به تصویر کشیده است.

اروپاییان در کانادا با مردمی روبرو شدند که تابه‌حال ندیده بودند و به این علت که خیلی از اروپا دور شده بودند و خودشان نیز نمی‌دانستند که دقیقاً کجا هستند، فکر کردند که به هند رسیده‌اند و همین امر سبب شد که در زبان انگلیسی به سرخ پوستان Indians گفته شود.

مردمان بومی کانادا یا همان سرخپوستان از طریق شکار و کشاورزی زندگی خود را سپری می‌کردند. کلِ بومیان کانادا را چندین قبیله از سرخپوستان تشکیل می‌دادند و جنگ و نزاع در میان آن‌ها برای به دست آوردن زمین های کشاورزی و در نتیجه منابع بیشتر و صد البته نشان دادن برتری و قدرت بیشتر یک قبیله بر قبیله دیگر، مسئله ای کاملاً طبیعی و نرمال بود.

ولی رفته رفته با گذر زمان و آمدن بازرگانان، مبلغان دینی، سربازان و استعمارگران اروپایی روش و مدل زندگی بومیان کانادایی یا همان سرخ پوستان برای همیشه تغییر کرد. تعداد زیادی از بومیان به خاطر بیماری‌هایی که اروپایی‌ها با خودشان به آنجا آورده بودند بیمار شدند و جانشان را از دست دادند.

با همه ی این تفاسیر، بومیان و اروپاییان در 200 سال کشمکش و زندگی مشترک، پیوندهای اقتصادی، مذهبی و نظامی محکمی را با هم به وجود آوردند که باعث پایه ریزی و به وجود آمدن کشور کانادا شد. 



آب و هوای کانادا 

باور بسیاری از افراد بر این است که کشور کانادا تماما کشوری سردسیر می باشد و همواره درجه دمای هوا در سرد ترین شرایط ممکن قرار دارد اما حقیقت امر این است که می شود گفت فقط در برخی از مناطق کشور کانادا چنین اتفاقی رخ می دهد، ولی شایان است که ذکر شود شهر های زیادی در کشور کانادا وجود دارند که از نظر درجه دما و آب و هوایی در حالت متعادل تری هستند و حتی می توان گفت که در برخی از شهرهای کشور زیبای کانادا، استاندارد های آب و هوایی خوبی وجود دارد  و آب و هوای این شهر ها در وضعیت نسبتا متعادلی قرار دارد.

اگر به دنبال اخذ ویزای شنگن هستید لینک را دنبال نمایید

فرهنگ مردم کانادا 

با وجود این که مردم کانادا اساساً دارای روحیه فردگرایی هستند، اما برای مشارکت در بخش‌های مختلف جامعه خود، تأکید دارند. 

به ‌علت نزدیکی کشور کانادا به ایالات متحده، این کشور شباهت های زیادی را از نظر ویژگی‌های رفتاری و فرهنگی یا ویژگی های زبانی و لهجه ای را به ایالات متحده دارد، به عنوان مثال، در کانادا نیز همانند ایالات متحده ویژگی‌هایی همانندِ آزادی بیان، روحیه پیشگامی و ایده‌پردازی قوی در کارآفرینی و.. دیده می‌شود.

البته لازم است که ذکر شود در فرهنگ کانادا بیان نظرات به شکلی متواضع‌تر و غیرمستقیم‌تر معمول است.

بعضی از ویژگی های برجسته درباره فرهنگ کانادا که مستقیم و به وضوح در مردمان این کشور دیده می‌شود، صداقت، صبر، انصاف و رعایت حقوق برابر ، وحدت و یکپارچگی در عین تنوع فرهنگی و فروتنی و تواضع خالصانه می باشد. در مورد فرهنگ مردمان کشور زیبای کانادا از دیدگاه  تاریخی نیز می توان گفت از زمانی که کانادا شروع به پذیرفتن مهاجران بیشتر کرد و در مسیر تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته و توسعه یافته و قدرتمند قرار گرفت، این مهاجر پذیری و روند باعث  شد تا یک تنوع و چند فرهنگی مشهودی در بین مردم کشور کانادا وجود داشته باشد. 

در حقیقت باید گفت که تنوع فرهنگی کانادا یکی از مواردی است که این کشور به وجود آن افتخار می‌کند. 

کانادا در سال 1971 تبدیل به اولین کشوری در جهان شد که سیستم چندفرهنگی را به‌عنوان یک سیاست رسمی پذیرفت.فرهنگ محیط های کاری در کشور کانادا برای زندگی و کار کردن در کشور کانادا گزینه‌های فراوانی وجود دارد که هر فرد می تواند باتوجه به شرایط شخصی و علایق شخصی اش یکی از این گزینه ها رانتخاب کند. اما قبل از این که  شخصی بخواهد برای یافتن کار در این کشور اقدام کند، لازم است که با بعضی از آداب ‌ و‌رسوم و فرهنگ کار در کانادا آشنا شود. 

مردم کانادا روی بعضی از آداب‌و‌رسوم های خاص در محیط‌ها و قرارهای کاری  بسیار حساس و دقیق هستند و کسی که به دنبال دست یافتن به شغل مورد علاقه خود در کشور کانادا است، مهم  و لازم است که  این فرهنگ و اصول را بلد باشد و رعایت کند.

اگرچه شیوه برگزاری ملاقات‌های کاری در مناطق مختلف متفاوت است، اما بعضی از اصول در همه‌جا باید رعایت شود. دست دادن محکم یکی از معیارهای رفتار محترمانه و مودبانه در جلسه های کاری است. خیلی مهم است که فرد حین احوال‌پرسی، آی کانتک یاارتباط چشمی را با طرف مقابل حفظ کند. 

از دوشنبه تا جمعه روز های کاری در کشور کانادا شروع می شوند و ساعت شروع کار حدودا از نه صبح تا پنج بعدازظهر است. بیشتر قرارهای کاری صبح برگزار می شوند و معمولاً حاضرین جلسه باید با لباس های رسمی باشند. 

در فرهنگ کشور کانادا  وقت شناسی از اهمیت بسیار بالا و ویژه ای برخوردار است و به همین امر، تأخیرهای قابل‌توجه در قرارکاری‌ها بسیار ناشایست است و پذیرفته نخواهد شد

. نکته قابل توجه دیگر در فرهنگ کشور زیبای کانادا این است که برای جلوگیری از بروز حساسیت های کانادایی یک شخص به هیچ عنوان نباید تجربه های کاری خود در کشور کانادا را با دیگر تجربه ها در کشور های دیگر به خصوص ایالات متحده با هم مقایسه کند. 

همچنین توجه کردن به حقوق دیگران مثل رعایت کردن نوبت در صف و منتظر ماندن نیز اهمیتِ بسیاری دارد. در رستوران‌ها و کافه های کانادایی، نباید به هیچ عنوان یک پیشخدمت را با صدای بلند صدا کنید و همچنین سعی کنید انعام دادن را فراموش نکنید. 

نکته قابل توجه این است که انعام دادن تنها مختص به رستوران ها و کافه ها نیست، بلکه برای مشاغل دیگر از جمله رانندگان تاکسی، آرایشگران و خدمتکاران نیز استفاده می شود.

همان طور که ذکر شد وقت‌شناسی برای مردم کانادا بسیار مهم بوده و باید سعی کنید این موضوع را در قرار ملاقات‌های خود در نظر داشته باشید. 

برای فرهنگ ملاقات و معاشرت در کشور کانادا نیز باید ذکر کنیم که به‌صورت کلی، در فرهنگ  کشور زیبای کانادا احوالپرسی و معاشرت با افراد غریبه در محیط‌های اجتماعی مرسوم نیست. همچنین در اولین برخورد با اشخاص مختلف، بهترین  و مرسوم ترین شیوه احوالپرسی، دست دادن با شخص حین تماس چشمی و آی کانتک است

. البته باید به این نکته توجه کرد که فرانسوی‌های کانادا ممکن است بوسیدن چهره فرد مقابل را در احوالپرسی ترجیح دهند.  رعایت حریم خصوصی و نظم در کشور کانادا دو اصل مهم و جدایی ناپذیر از فرهنگ  مردم کشور زیبای کانادا و حفظ نظم و رعایت حریم شخصی افراد است. 

حرف زدن و اظهار نظر کردن درباره حقوق، زندگی و مسائل خانوادگی، مسائل شخصی، مذهب و … با مردم کشور کانادا به هیچ عنوان مرسوم نیست. همچنین رفتارهای برهم زننده نظم مانند عدم رعایت صف، قطع کردن صحبت دیگران، فریاد زدن و … در این کشور و در فضاهای عمومی، به هیچ عنوان شایسته و پذیرفته شده نیست. 

همه این موارد به وضوح نشان دهنده این امر است که مردم این کشور تا چه اندازه به ادب، حقوق برابر و صلح پایبند هستند و در تمام دنیا به‌عنوان مردمانی با درایت شناخته می‌شوند.

جهت دریافت پیکاپ کانادا لینک را دنبال نمایید

 



رابطه بازی ها با فرهنگ کانادا 

بازی هاکی به علت شرایط آب و هوایی کشور کانادا بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ کانادا است. زمین‌های بازی یخی در محیط‌های سرباز و سربسته در تمام کانادا وجود دارند و  بچه‌ها از سنین پایین برای این بازی آموزش داده می‌شوند.

جایگاه این بازی در فرهنگ کانادا بیشتر به مذهب نزدیک است تا به بازی مسابقه‌ای ساده. البته شکی نیست که این بازی باعث می‌شود ۳۳ میلیون کانادایی که در زمینه‌های سیاسی عقاید مختلفی دارند و به همین دلیل از هم فاصله می‌گیرند، با این بازی متحد شوند.

در بازی‌های المپیک این بازی به عنوان «هاکی روی یخ» شناخته می‌شود اما در کانادا باید مثل کانادایی‌ها بود و آن را فقط هاکی نامید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1566]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن