تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797815576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون و4 نکته مهم !


واضح آرشیو وب فارسی::

 4 نکته مهم قبل از خرید دستگاه تست قند خون: قبل از خرید هر محصولی مخصوصا محصولاتی که با سلامتی ما در ارتباط هستند نیاز به تحقیق و مشاوره از یک مرجع متخصص می باشد به همین خاطر اهمیت این مطلب ( راهنمای خرید دستگاه تست قند خون  ) دو چندان می کند 

با توجه به تغییرات سبک زندگی، بیماری دیابت و احتمال افزایش قند خون در بین افراد رواج پیدا کرده است. این بیماری باید به طور مداوم تحت کنترل و بررسی بوده و روند ان تحت مدیریت قرار بگیرد. از اصلی ترین ابزار کنترل میزان گلوکز (قند) در بدن ، دستگاه تست قند خون می باشد. این محصول که با نام گلوکومتر نیز شناخته می شود، در دسته مهم ترین تجهیزات پزشکی خانگی قرار دارد. 

برای انتخاب بهترین دستگاه تست قند خون، باید به برخی نکات پیش از خرید محصول دقت نمود.  این نکات هر یک می توانند در دستیابی به بهترین و دقیق ترین نتیجه موثر واقع شوند. با انتخاب دستگاهی نامناسب بدون در نظر گرفتن برخی فاکتور ها، هزینه های صرف شده ناشی از خرید دستگاه هدر رفته و یا نتایج معتبری از تست به دست نخواهد امد؛ در نتیجه می توان گفت که احتمال خطرات سلامتی نیز وجود خواهد داشت. 

در زیر به بررسی 4 نکته مهم قبل از خرید دستگاه تست قند خون پرداخته شده است تا افراد بتوانند به سمت بهترین انتخاب هدایت شوند:

 

1- توجه به دقت و کیفیت دستگاه تست قند خون  :

 

برند های متعددی اقدام به تولید دستگاه تست قند خون نموده اند. برخی دارای بیشترین سطح دقت بوده و نتایجی را اعلام می کنند که کاملا دقیق هستند. سطح معیار دقت هر دستگاه، برابری داده ها با نتایج ازمایشگاهی است. چرا که نتایج ازمایشگاهی صد درصد دقیق هستند . در صورتی که  یک دستگاه بتواند بیشترین شباهت این داده ها را اعلام کند، می توان از دقت ان اطمینان حاصل نمود . 

در حال حاضر ، گلوکومتر های موجود در ایران همگی از فیلتر های نظارتی اداره تجهیزات پزشکی عبور کرده و از دقت بالایی برخوردارند . با این حال، هر دستگاه می تواند بین 0 تا 5 درصد خطا داشته باشد. این میزان خطا استاندارد بوده و تفاوت چشمگیری از لحاظ علم پزشکی ایجاد نخواهد کرد. 

برخی دستگاه ها دارای دقت 99 یا 100 می باشند و برخی دیگر ، 95 درصد. 

 

2 – دسترسی اسان به تجهیزات جانبی محصول (نوار تست)

 

مهم ترین تجهیزات جانبی هر گلوکومتر ، نوار تست قند خون  می باشند. هر دستگاه برای شروع تست، نیاز به نوار هایی از همان برند و سازگار با گلوکومتر دارد. هیچ گلوکومتری قابلیت استفاده از دیگر برند ها را ندارد . البته ممکن است یک برند برای تسهیل استفاده و خرید مشتریان، دستگاه هایی را با مدل های مختلف به بازار کند ؛ اما تمامی مدل های همان برند قابلیت کارکرد با یک نوار را داشته باشند . 

در برخی شرایط ، دسترسی به نوار ها وجود نخواهد داشت ؛ مثل :

 

  • عدم خط تولید فعال یک شرکت
  • تحریم های اقتصادی
  • نوسانات ارز و عدم واردات برخی برند های خارجی
  • قدیمی بودن مدل
  • و بسیاری دلایل دیگر... 

به همین دلیل توصیه می گردد پیش از انتخاب و خرید یک دستگاه، از دسترسی اسان به قطعات جانبی ان برند اطمینان حاصل شود. برخی دیگر از قطعات مثل سوزن لنست، قلم لنست، و یا حتی کیف نگهداری، اقلامی هستند که می توانند از دیگر برند ها نیز استفاده شوند. به عنوان مثال، قلم های لنست تنها بر اساس دو پر و یا چهار پر بودن دارای محدودیت انتخاب هستند؛ و می توان از هر برندی با توجه به پایانه ان استفاده نمود. اما نوار تست باید صرفا از یک برند و بعضا یک مدل خاص انتخاب شود. 

 

 

3 _ توجه به قابلیت های افزوده هر دستگاه:

 

با مراجعه به مراکز خدمات درمانی و یا کسب مشاوره از مشاورین متخصص در زمینه تجهیزات پزشکی، از شخص در ارتباط با دیگر فاکتورهای سلامتی وی نیز سوالاتی خواهد شد. این امر به منظور انتخاب دستگاه با توجه به قابلیت های افزوده هر محصول است . 

به عنوان مثال، برخی دستگاه ها دارای قابلیت حجم خون هستند. این قابلیت برای افراد مبتدی که هنوز امکان مدیریت میزان نمونه خون را ندارند ، می تواند گزینه ای مفید باشد . چرا که در صورت عدم دریافت حجم کافی ، نتایج غلط ارائه شده و صحت ندارند . 

همچنین برای افرادی که دارای مشکلاتی در چند فاکتور خونی هستند، دستگاه هایی طراحی شده است که می تواند همزمان قند و چربی را در خون مورد پردازش قرار دهد . 

برخی دیگر، همچون افراد بسیار مسن و یا افرادی که در شرایط فیزیکی خاص هستند، باید دائما تحت سنجش قند خون باشند ؛ اما نمی توان مرتبا از ان ها نمونه خون دریافت کرد . به این منظور دستگاه هایی طراحی شده که بدون استفاده از سوزن و نمونه خون ، قند را مورد بررسی قرار می دهد. 

برخی دستگاه ها برای نوزادان و افراد سیگاری و ... طراحی شده تا بتواند خون های بسیار رقیق تر از حد نرمال را نیز پردازش کند . 

در این شرایط  و بسیاری موارد دیگر ، افراد می توانند بر حسب وضعیت فیزیکی و نیاز های خود ، دستگاهی مطابق با نیازهای خود را خریداری کنند . از مهم ترین قابلیت هایی که هر دستگاه مدرن بهتر است دارا باشد ، موارد زیر می باشد :

 

  •  قابلیت بررسی کتون  
  • قابلیت تشخیص ارائه هشدار های محاسباتی 
  • امکان تشخیص عدم مقدار استاندارد قند خون 
  • ثبت الارم
  • اتوکدینگ 
  • میانگین گیری ، حافظه داخلی قوی ، حتی المقدرو امکان اتصال به کامپیوتر 
  • ... . 

 

4 _ بررسی قیمت دستگاه تست قند خون :

 

قیمت دستگاه های تست قند خون و نوار تست قند خون  از تنوع بسیار بالایی برخوردار است . به نحوی که می توان این دستگاه را با چند صد هزار تومن الی چند ملیون خریداری نمود . به همین منظور ، یکی از نکات مهم حین خرید دستگاه ، در نظر گرفتن بودجه شخصی است . 

معمولا برند های خارجی از قیمت بیشتری نسبت به گزینه های تولید شده در داخل ایران برخوردارند . همچنین دستگاه هایی که با قابلیت های افزوده متعدد همراه هستند ، قیمت ان ها نسبت به نمونه های ساده تر بیشتر است . البته این امر دائما صحت نداشته و برخی از برند های خارجی نیز با قیمتی مشابه با دستگاه های خارجی برابر هستند .

 

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون از بی گزند 



همانطور که در ابتدای این مطلب نیز ذکر شد قبل از خرید هر محصولی مخصوصا محصولاتی که با سلامتی ما در ارتباط هستند نیاز به تحقیق و مشاوره از یک مرجع متخصص می باشد اگر قصد خرید دستگاه و نوار تست قند خون دارید می توانید به سایت بی گزند (www.bigazand.com) مراجعه کنید و از مشاوران تجهیزات پزشکی بی گزند به صورت کاملا رایگان مشاوره راهنمای خرید دستگاه تست قند خون دریافت کنید 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 882]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن