تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816999207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از چه کابلی برای انتقال برق خانگی استفاده کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی::

 



بهترین کابل برای انتقال برق ساختمان چه نوعی کابلی است؟ برای پاسخ به این پرسش لازم است بدانید سیم و کابل یکی از مهم ترین و اصلی‌ترین تجهیزات در انواع سیستم‌های انتقال الکتریسیته به شمار می‌رود. از این تجهیزات در ساختمان‌سازی به منظور هدایت جریان الکتریکی استفاده می‌شود.

کابل برق به مجموعه‌ای شامل چند سیم گفته می‌شود که توسط غلاف عایق در کنار هم قرار گرفته و وظیفه انتقال برق را بر عهده دارند. اکثر کابل های برق از یک سیم فاز و سیم نول تشکیل می‌شوند. انواع مختلفی از کابل ها به منظور استفاده در سیستم برق رسانی خانگی تولید و عرضه شده‌اند. برای درک بهتر این گفته ها، در ادامه این مقاله به معرفی این کابل ها و همچنین بهترین کابل انتقال دهنده برق ساختمان خواهیم پرداخت.

معرفی انواع کابل برای انتقال برق

برای آشنایی با انواع کابل لازم است تا این ابزار را از جنبه‌های مختلف بررسی کنید. عواملی که در طبقه‌بندی کابل های انتقال دهنده برق نقش اساسی دارند که عبارت‌اند از:

انواع کابل بر اساس سطح ولتاژ

برای یافتن بهترین کابل برای انتقال برق باید با ولتاژ کابل و تناسب آن با ولتاژ ساختمان آشنایی کامل داشته باشید. انواع کابل از نظر ولتاژ به کابل فوق فشار قوی، کابل فشار قوی، کابل فشار متوسط و کابل فشار ضعیف دسته بندی می‌شوند.

انواع کابل از نظر هادی

مهم ترین بخش در کابل برق، قسمت هادی آن است. رسانایی نقش اصلی در انتقال جریان برق در یک کابل را بر عهده دارد. هادی از فلزات مختلف مانند مس، آلومینیوم و طلا ساخته می‌شود؛ زیرا فلز، رسانای خوبی برای جریان برق به شمار می‌رود.

نوع قرارگیری هادی درون کابل به 4 مدل انجام می‌شود. هادی مفتول، هادی نیمه افشان، هادی افشان و هادی سوپر افشان، مدل هایی هستند که باعث تقسیم‌بندی کابل بر اساس انعطاف و تعداد تارها می‌شوند.

انواع کابل بر اساس نوع عایق

برای عایق کردن کابل ها از پلیمرهای مختلف و همچنین کامپاندهای این مواد استفاده می‌شود. آنچه در انتخاب مواد مناسب برای عایق کردن بهترین کابل برای انتقال برق اهمیت دارد شامل سختی، چگالی، ضریب دی الکتریک، مقاومت در برابر اشعه و ... این مواد است.

برای ساخت عایق از پلیمرهای گرما سخت و پلیمرهای گرما نرم استفاده می‌شود. پلیمرهای گرما سخت در مقابل گرما مقاومت بالا داشته و قابل بازیافت نیستند؛ اما پلیمرهای گرما نرم در صورت حرارت دهی، ذوب شده و قابل بازیافت خواهند بود. از انواع عایق هایی که در ساخت کابل کاربرد دارند می‌توان عایق PVC، عایق PE، عایق XLPE و عایق سیلیکون رابر را نام برد.

انواع کابل از نظر مکان مورد استفاده

از نظر مکان به کارگیری کابل، این تجهیزات به انواع کابل های زمینی، کابل های هوایی، کابل های زیرآبی و کابل های ساختمانی تقسیم‌بندی می‌شوند. کابل های هوایی بیشتر در تیر برق ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کابل ها از سیم رشته‌ای با عایق XLPE ساخته می‌شوند. از کابل های زیر آب نیز در محیط‌های مرطوب و یا جهت شناور شدن در مایعات استفاده می‌شود.

کابل های زمینی در زمین دفن شده و بسته به مکان مورد استفاده، از پلیمرهای مختلف ساخته می‌شوند. کابل های ساختمانی نیز نوع رایجی از کابل ها هستند که از هادی مسی و عایق PVC ساخته شده‌اند.



مشخصات بهترین کابل برای انتقال برق خانگی

برای انتخاب و خرید بهترین کابل برای انتقال برق ساختمان لازم است تا با مشخصات و ویژگی کابل های باکیفیت و مرغوب آشنایی داشته باشید. مشخصات بهترین کابل برای ساختمان به شرح زیر می‌باشد:

در صورت برش دادن کابل، هادی دقیقاً در وسط آن قرار داشته باشد.

سطح کابل کاملاً صاف بوده و هیچ گونه فرورفتگی یا برجستگی نداشته باشد.

جنس مرغوب و باکیفیت برای هادی، مس است؛ بنابراین کابل های دارای هادی مسی از بهترین کابل ها به شمار می روند.

کابل دارای عایق در ضخامت متناسب باشد. این امر در نگهداری کابل از آسیب هایی مانند پوسیدگی بسیار اهمیت دارد.

از چه کابلی برای انتقال برق خانگی استفاده کنیم؟

برای انتقال برق ساختمان لازم است از کابل های مناسب با سطح ولتاژ ساختمان استفاده نمایید. برای این کار انواع کابل فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف را متناسب با برق ورودی ساختمان در سیستم انتقال الکتریسیته آن به کار برید. در صورتی که کابل های ساختمان در معرض آسیب قرار دارند بهتر است آن‌ها را زره کشی نمایید.

در هنگام انتخاب بهترین کابل برای انتقال برق دقت کنید تا این ابزار با وزن کابل مورد نیاز شما برای انتقال برق در تناسب باشد. کابل دارای هادی آلومینیومی، انتخابی مناسب برای سیستم انتقال برقی است که نیازمند کابل سبک و کم وزن هستند.

کابل های مسی برای انتقال برق

کابل مسی یکی از انواع پرکاربرد کابل جهت انتقال برق به شمار می‌رود. این کابل به دلیل این که بخش هادی آن از فلز مس ساخته شده است رسانای بسیار خوبی برای انتقال الکتریسیته می‌باشد. از دیگر مزایای کابل مسی می‌توان به انعطاف بالای آن اشاره کرد. این ویژگی سبب می‌شود تا کابل مسی در برابر ضربه و خمیدگی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. این کابل انواع متنوعی دارد که بسته به مدل قرارگیری هادی در داخل کابل، دسته بندی می‌شوند.

کابل های آلومینیومی برای انتقال برق

کابل آلومینیومی یکی از پرکاربردترین کابل ها برای انتقال برق خانگی به شمار می‌رود. این کابل از هادی آلومینیومی ساخته شده و به همین دلیل قیمت مناسب تری نسبت به کابل مسی دارد. از دیگر مزیت های کابل آلومینیومی به عنوان بهترین کابل برای انتقال برق خانگی می‌توان به مقاومت بالا و سبکی آن اشاره نمود. کابل آلومینیومی دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی بوده و از این رو در مکان های مرطوب دچار آسیب دیدگی نمی‌شود. جنس این کابل بسیار نرم بوده و خاصیت چکش خواری دارد. به همین دلیل کابل آلومینیومی در برابر ضربه و خراشیدگی بسیار مقاوم است.

جمع بندی

کسب اطلاعات لازم پیش از خرید کابل مورد نیاز برای ساختمان از جمله کابل آنتن ، تأثیر بسزایی در انتخاب نوع مرغوب و البته متناسب با سطح ولتاژ ساختمان دارد؛ بنابراین لازم است اهداف و نیازهای خود از خرید کابل را به طور کامل بررسی کنید. سپس در مورد هرکدام از کابل ها به منظور کسب اطلاعات بیشتر، تحقیق و مطالعه نمایید. این کار باعث شناخت ویژگی های کابل مورد نیاز برای انتقال برق شده و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهد داد. توجه داشته باشید لازم است برای خرید بهترین کابل برای انتقال برق به مراکز و فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2985]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن