تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797102679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه های فرار از پرداخت مهریه لو رفت


واضح آرشیو وب فارسی::

راه های فرار از پرداخت مهریه در سال 1401 چیست؟ دادگاه های خانواده پر شده از زوجینی که به دنیال گرفتن طلاق می باشند و در این حین زمان طلاق برای بسیاری از افراد طولانی می شود. یکی از اصلی ترین دلایل طولانی شدن طلاق، توافق بر سر مهریه می باشد. طبیعتا زوجه ترجیح می دهد که مهریه خود را دریافت کند تا با یک پشتوانه مالی به زندگی مشترک خود پایان دهد و در عین حال زوج به دنبال سریعترین راه برای ندادن مهریه می باشد. کمتر کسی از قوانین به طور کامل سر در می آورد و به نوعی اطلاعات کافی در مورد راه در رو های موجود در قوانین ایران دارد. اما بسیاری از افراد پایه زندگی خود را بر سازش و زندگی می نهند و به همین دلیل در صورت بروز مشکل و رسیدن به راه حل نهایی یعنی طلاق، روند طلاق و سریعترین راه را نمی دانند. یکی از بهترین راه ها برای اینکه بتوانید بدون دردسر مشکل را حل کنید مراجعه به وکیل خانواده و یا وکیل طلاق توافقی می باشد.

در صورت مشورت با وکیل طلاق توافقی در مرحله اول تلاش بر این است که مشکل ایجاد شده حل شود و کار به طلاق و داداه کشیده نشود و در صورتی که همچنان به طلاق اصرار داشته باشید بهترین روش های طلاق به شما پیشنهاد داده می شود که زمان شما نیز تلف نشود. در این مرحله بسیاری از آقایان به دنبال فرار از پرداخت دین خود می باشند و به دنبال راهکارهایی می باشند که بتوانند از پرداخت مهریه صرف نظر کنند. آیا این کار قابل انجام است؟ مجموعه گروه وکلای دادجویان در تمام مراحل همراه شما خواهد بود همچنین این مجموعه با طراحی سایت خود سعی در ارائه خدمات بهتر به شما را دارد. با ما همراه باشید.



بهترین راه فرار از پرداخت مهریه چیست؟

بسیاری از افرادی که به دفتر وکالت مراجعه می کنند می خواهند بدانند که آیا روشی برای فرار از پرداخت مهریه وجود دارد یا خیر؟ یکی از دلایلی که باعث شد افراد از پرداخت مهریه خودداری کنند این است که بسیاری از زنان از این روش به عنوان منبع درآمد استفاده کردند و پس از چندین ماه زندگی ساز مخالف زده و دنبال طلاق و دریافت مهریه بوده اند. اما در حالت کلی و با استناد به قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی اولین راهکار ممکن برای فرار از پرداخت مهریه ادعای معسر بودن و نداشتن توانایی مالی برای پرداخت مهریه می باشد.

با توجه به قوانین جدیدی که حاکم شده است در صورتی که زن نتواند تمکن مالی همسرش را برای پرداخت مهریه ثابت کند خیلی راحت قانونگذار بنا را بر این می گذارد که زوج توانایی پرداخت مهریه را ندارد. این مورد تا سال گذشته امکان پذیر بود و بدین روش زوج به راحتی می توانست اموال خود را به نام یک فرد معتمد بزند و حساب بانکی خود را خالی کند در نتیجه طبق تحقیقات دادگاه توانایی پرداخت مهریه را نداشت. اما در سال جدید این مورد در گرو شرطی می باشد. اما در صورتی که انجام معامله مصادف با زمانی باشد که دادگاه زوج را به پرداخت مهریه محکوم کرده باشد و ثابت شود که زوج برای فرار از پرداخت مهریه اموال خود را دیگری واگذار کرده است، رای به نفع زوجه صادر شده و زوج می بایست مهریه را پرداخت کند.

راهکار قانونی برای نپرداختن مهریه

همانطور که می دانید مهریه حق زن می باشد و هیچ روش قانونی برای اینکه بتوانید از پرداخت مهریه خودداری کنید وجود ندارد مگر اینکه در ازای اعطای حقی به زن، بایکدیگر به این توافق برسید که زن مهریه خود را ببخشد. برای این کار می توانید از طلاق توافقی استفاده کنید. در طلاق توافقی تمامی توافقات میان زوجین برای نفقه، مهریه، سرپرستی فرزند و ... توسط دادگاه مورد قبول است و بدون دردسر می توانید به سادگی طلاق خود را ثبت کنید. برای این کار می توانید از یک وکیل طلاق توافقی پایه یک دادگستری همچون گروه وکلای دادجویان کمک بخواهید که روند طلاق خود را سرعت بخشید.

مجازات جرم فرار از مهریه چیست؟

از نظر حقوقی و با توجه به قوانین حاکم در صورتی که زوجه بتواند به کمک یک وکیل طلاق ثابت کند که برای فرار از مهریه، زوج اموال خود را به نام دیگری ثبت کرده است مجازات وی چیست؟ و تکلیف مهریه زن چه می شود؟ در چنین شرایطی معامله هایی که در حین حکم پرداخت مهریه صورت گرفته است همگی باطل می شود و به دلیل صوری بودن این معامله ها قراردادها همگی باطل محسوب می شود. بنابراین مال مورد معماله بلافاصله توقیف شده و تا زمانی که مهریه پرداخت نشود آزاد نمی گردد.

بر اساس ماده 23 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی در رابطه با موضوع ارتکاب جرم فرار از مهریه باید گفت که مرجع اجرا کننده رای باید به تقاضای محکوم‌ٌله قرار ممنوع ‌الخروج بودن محکوم‌علیه را صادر کند. این قرار تا زمان اجرای رای یا ثبوت اعسار محکوم‌علیه یا جلب رضایت محکومٌ‌له یا سپردن تامین مناسب یا تحقق کفالت مطابق قانون مدنی به قوت خود باقی است.

انتقال اموال پیش از دادخواست مهریه

عموما افراد بدون اطلاع قبلی درخواست طلاق نمی دهند چرا که یک اختلاف اولیه ای شکل می گیرد و در نتیجه زوجین تصمیم به طلاق می گیرند. یکی از روش های مرسوم که مردان با استفاده از آن از پرداخت مهریه منع می شوند انتقال اموال به دیگران پیش از دادخواست طلاق می باشد. در واقع هدف مرد از این نقل و انتقالات فروش اموال نمی باشد بلکه راهی است که با استناد به آن به دادگاه ثابت کند که توانایی مالی پرداخت مهریه را ندارد. و در صورتی که زوج نتواند این امر را ثابت کند، مهریه ای به او تعلق نمی گیرد. در برخی از موارد نیز مرد با ایجاد یک بدهکار ثانویه به شکل غیر واقعی اموال خود را متعلق به دیگری می داند و برای انجام این کار طی یک فقره چک با مبلغ بالا یکی از آشنایان خود را بدهکار جلوه می دهد و از این طریق دادگاه قابلیت توقیف اموال وی را نخواهد داشت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن