تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796430271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لیپوساکشن چیست؟ دکتر حسن صادقی


واضح آرشیو وب فارسی::

 



آیا امکان بازگشت چربی وجود دارد؟

متاسفانه پس از لیپوساکشن امکان بازگشت چربی وجود دارد. اگر اجازه دهید دوباره برگردد. به طور کلی، هر چه بیمار پس از لیپوساکشن وزن بیشتری اضافه کند، نتایج آن کمتر چشمگیر خواهد بود.

اگر بیمار وزن پس از جراحی خود را حفظ کند، چربی بر نمی گردد و نتایج ایده آل دست نخورده باقی می ماند. به عنوان مثال، اگر یک بیمار قبل از انجام عمل 58 کیلو وزن داشت و در مجموع 3 کیلو از طریق این روش برداشته شد، اگر بیمار وزن خود را در 55 کیلو یا کمتر از آن حفظ کند، چربی دور می ماند.

اگر بیمار پس از عمل خود وزن کمی اضافه کند، مثلاً 3 کیلو، سلول های چربی در سراسر بدن کمی بزرگتر می شوند. در حالی که این افزایش وزن جزئی می تواند نتایج را کاهش دهد، ارائه شکل کلی بدن بهبود یافته، توسط روش لیپوماتیک همچنان قابل مشاهده است زیرا نواحی تحت درمان بدن دارای سلول های چربی کمتری هستند و در نتیجه نرخ بزرگ شدن کمتری را در مقایسه با نواحی اطراف تجربه می کنند.

در نهایت، در موارد افزایش وزن قابل توجه (یعنی 10 درصد وزن بدن) سلول‌های چربی جدید می‌توانند در تمام نواحی بدن، از جمله مناطق تحت درمان ایجاد شوند. با این حال، از آنجایی که ایجاد سلول های چربی جدید به طور معمول در سراسر بدن به صورت یکنواخت اتفاق می افتد، چربی اغلب در مناطق تحت درمان در مقایسه با مناطق درمان نشده کمتر جمع می شود. بنابراین بسیاری از بیماران که وزن قابل توجهی پس از عمل اضافه می کنند، نسبت به زمانی که تحت این عمل قرار نمی گرفتند، ظاهر بهتری دارند.

آیا با لیپوساکشن چربی به طور دائم از بین می رود؟

در حالی که امروزه چندین تکنیک مختلف برای این عمل وجود دارد که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد، همه تغییرات بر روی یک هدف منحصر به فرد متمرکز هستند: حذف سلول‌های چربی از ناحیه مورد نظربدن. تمام روش‌های لیپوساکشن از ترکیب کانولا (لوله خالی) و آسپیراتور (دستگاه ساکشن) برای ساکشن چربی‌های سرسخت استفاده می‌کنند. مهم است که توجه داشته باشید که این عمل در واقع سلول های چربی را به طور دائمی از بدن حذف می کند.

 مراقبت و حفظ نمودن نتایج لیپوساکشن 

موثرترین راه برای حفظ نتایج بعد از عمل در طولانی مدت، حفظ وزن ایده آل است. در اینجا چند مورد از تغییر در سبک زندگی سالم وجود دارد که باید مبنای تصمیم گیری خود قرار دهید:

تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط جراح پس از عمل را دنبال کنید.

در حالی که یک رژیم غذایی سالم متمرکز بر پروتئین و کربوهیدرات های سالم دارید، مصرف کالری را کاهش دهید. با نوشیدن آب زیاد هیدراته بمانید. سعی کنید چندین وعده غذایی کوچکتر در طول روز بخورید. هرگز وعده های غذایی را حذف نکنید.

آیا لیپوساکشن درد دارد؟

برای دانستن این سوال لازم است جزئیاتی از روند این جراحی را بیشتر بدانید، در ادامه بیشتر به روند این جراحی می پردازیم.

جزئیاتی از روند درمان

تا زمانی که از داروهای بیهوشی استفاده می شود و عمل در یک مرکز جراحی معتبر یا بیمارستان توسط یک جراح پلاستیک متخصص و دارای مجوز انجام می شود، به خودی خود دردناک نیست. روند این جراحی باید تجربه نسبتاً بدون دردی باشد.

بسته به روش خاص مورد استفاده، ممکن است تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی با آرامبخشی سبک انجام شود. بیمارانی که بیهوشی عمومی دریافت می کنند در حین جراحی بیدار نیستند و چیزی احساس نمی کنند. بیمارانی که بی‌حسی موضعی دریافت می‌کنند به آرامی آرام می‌گیرند و ممکن است در طول عمل مقداری فشار احساس کنند اما بدون درد.

ریکاوری بعد از عمل

تحمل هرکس برای درد متفاوت است، اما درد لیپوساکشن به طور کلی به خوبی تحمل می شود. بیماران ممکن است در طول نقاهت اولیه خود پس از جراحی، کمی ناراحتی را تجربه کنند، خصوصا زمانی که از وضعیت استراحت به سمت حرکت کردن در اطراف می روند. این احساس دردناک نیست، اما درد است، مشابه چیزی که یک روز بعد از یک تمرین شدید احساس می کنید. این درد معمولا با کبودی، تورم و احتباس آب همراه است. درد شدیدی که پس از عمل ایجاد شود بسیار غیرعادی است و ممکن است نشان دهنده یک عارضه نادر باشد. برای سرکوب هر گونه ناراحتی بعد از عمل، دکتر صادقی می تواند نسخه ای برای داروهای خوراکی ارائه دهد. دارو باید طبق دستورات خاص او مصرف شود. پس از چند روز، اکثر بیماران به داروهای مشابه بدون نسخه روی می آورند. همچنین نشان داده شده است که کمپرس یخ باعث کاهش ناراحتی می شود و لباس های فشرده می توانند تورم و احتباس آب را به حداقل برسانند. 

مهمترین نکته این است که به یاد داشته باشید که هر ناراحتی موقتی است. اگر نگرانی یا سؤالی در مورد پیش بینی جراحی خود یا در طول دوره نقاهت پس از عمل دارید دکتر صادقی یا یکی از اعضای کارکنان ما همیشه در دسترس هستند. به خاطر داشته باشید که اکثر بیماران موافق هستند که نتایج لیپوساکشن آنها ارزش چند روز ناراحتی جزئی را دارد.

شما می توانید سوال های خود را از طریق واتساپ به شماره 09029376676 برای دکتر صادقی ارسال کنید.



انتظارات افراد بعد از لیپوساکشن 

بسیاری از افراد هر روز با چربی اضافی بدن دست و پنجه نرم می کنند. هنگامی که یک رژیم غذایی سالم و ورزش نمی تواند از شر برآمدگی های چربی خلاص شود، این جراحی اغلب گزینه خوبی برای رسیدن به کانتور بدن مورد نظر است. لیپوساکشن می تواند بسیاری از نواحی مانند ناحیه شکم، ران ها و باسن را مورد هدف قرار دهد. متأسفانه، برخی از مردان و زنان ممکن است انتظارات غیرواقعی از عمل خود داشته باشند و زمانی که نتایج مورد نظر آنها فوراً به دست نمی آید، اغلب احساس می کنند که جراحی موفقیت آمیز نبوده است. اینکه بدانید بعد از عمل چه چیزی باید انتظار داشته باشید و با پیروی کردن از دستورالعمل های مراقبت های بعد از جراحی پلاستیک می توانید در دستیابی به نتایج مطلوب به خود کمک کنید.

چه اتفاقی بعد از لیپوساکشن می افتد؟

پس از عمل، می توانید انتظار داشته باشید که ناراحتی خفیفی داشته باشید و کبودی، قرمزی و تورم را مشاهده کنید. داروهای تجویز شده می تواند به کاهش ناراحتی کمک کند. ممکن است برای کمک به کاهش تورم و بهبودی به شما دستور داده شود که یک لباس فشرده بپوشید. تورم معمولاً در پایان هفته اول شروع به کاهش می کند، اما پوشیدن لباس های فشرده باید تا هفته چهارم طبق دستور ادامه یابد. درجاتی از تورم ممکن است تا شش هفته طول بکشد، اما در عرض چند روز، باید به اندازه کافی راحت به سر کار بازگردید.

آیا بعد از لیپوساکشن آثار زخم روی بدن من می ماند؟

شما باید دستورالعمل های برش بعد از مراقبت را دریافت کنید تا بعد از عمل از آنها مراقبت کنید. این دستورالعمل ها باید به شما اطمینان دهد که برش ها با کمترین جای زخم بهبود می یابند. در طول عمل، برش‌های کوچکی برای برداشتن سلول‌های چربی اضافی ایجاد می‌شود. این برش ها کوچک هستند و در صورت امکان در مناطق غیر قابل تشخیص ایجاد می شوند، بنابراین کمتر قابل توجه هستند. 

چگونه می توان به بهبودی و نتایج پس از عمل لیپوساکشن کمک کرد؟

در حالی که این جراحی تعداد معینی از سلول‌های چربی در ناحیه درمان را برای همیشه از بین می‌برد، سلول‌های باقی‌مانده می‌توانند به ذخیره چربی و رشد ادامه دهند. پیروی از یک رژیم غذایی سالم، نوشیدن مقدار زیادی آب و شرکت در یک برنامه ورزشی منظم (البته زمانی که جراح به شما اجازه انجام این کار را دهد) می تواند به پیشرفت بهبودی، حفظ وزن بدن سالم کمک کند و به شما اطمینان دهد پس از کاهش تورم به کانتور بدن مورد نظر خود دست یابید.

دکتر حسن صادقی متخصص جراحی، زیبایی پیکرتراشی

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن