تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796315185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیزیوتراپی؛ یک روش موثر در درمان دیسک کمر


واضح آرشیو وب فارسی::

 

درمان دیسک کمر

امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی افراد و نشستن های طولانی مدت در پشت میز کار و همچنین ایستادن های طولانی مدت، افراد بسیاری دچار درد های عضلانی و استخوانی می شوند. دیسک کمر یکی از شایع ترین بیماری هایی است که ممکن است بسیاری از افراد را درگیر کند. همانطور که می دانید این بیماری هنگامی ایجاد می شود که صفحات موجود در مهره های ستون فقرات دچار پارگی یا بیرون زدگی میشوند. این بیماری در موارد شدید نیاز به جراحی دارد. اما در شرایطی که بیماری خفیف است،می توان با انجام حرکات ورزشی مناسب و پرهیز از انجام فعالیت های بدنی نامناسب، بیماری را تا حد زیادی کنترل  و درمان کرد. فیزیوتراپی یکی از روش های است که با استفاده از آن می توان دیسک کمر سیاتیک و سایر درد های اسکلتی را درمان کرد.



فیزیوتراپی، یک درمان مطمئن

افرادی که دارای دیسک کمر، سیاتیک، درد های مفصلی و ... هستند می توانند با استفاده از حرکات ورزشی به کاهش درد و درمان بیماری های خود کمک کنند. فیزیوتراپی شامل مجموعه ای از حرکات است و تمرینات تخصصی است که موجب می شود بدن و اندام های حرکت در موقعیت مناسب خود قرار گیرند. همچنین انجام فیزیوتراپی  به تقویت عملکرد اندام های آسیب دیده نیز کمک شایانی می کند. اغلب حرکات و تمرینات فیزیوتراپی نیاز به وسایل پیچیده و خاص ندارد. گرچه بعضی از آنها نیاز به وسایل و ابزار های کمکی و تحریک کننده دارند. علاوه بر دیسک کمر و سیاتیک، ممکن است افراد زیادی در اثر تصادف و آسیب دچار شکستگی، کمر درد و سایر آسیب های اسکلتی شوند. در این موارد نیز ممکن است فرد برای بازیابی عملکرد اندام های حرکتی نیاز به فیزیوتراپی داشته باشد.

فواید فیزیوتراپی برای درمان دیسک کمر

برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دیسک کمر، در وهله اول روش های غیر جراحی توصیه می شود. فیزیوتراپی از جمله درمان موثر و غیر تهاجمی است که علاوه بر کنترل ، درمان و کاهش درد، می تواند موجب پیشگیری از دیسک کمر، سیاتیک ، آرتروز، روماتیسم و... گردد. در ادامه به خدماتی که در فیزیوتراپی ها از جمله کلینیک فیزیوتراپی دکتر احمدی انجام میشود اشاره شده است :

آموزش های فردی : در جلسات ابتدایی فیزیوتراپی برای درمان بیماری هایی نظیر دیسک کمر، آموزش هایی به فرد داده می شود که طی آن فرد نحوه مناسب نشستن، بلند شدن، راه رفتن، خم شدن و ... را یاد می گیرد. بدین ترتیب فرد با تنظیم موقعیت بدن در شرایط حساس، احتمال شدید شدن آسیب و درد را کمتر می کند.

ماساژ عمیق : یکی از روش های درمانی برای کاهش علائم و درد های دیسک کمر، استفاده از ماساژ عمیق است. با استفاده از ضربات و حرکات لمسی عمیق می توان درد های شدید ناشی از دیسک را کنترل و مهار کرد.

کشش کمر : ایجاد فاصله میان مهره کمر و ستون فقرات با استفاده از نیروهای کششی، یکی از روش های فیزیوتراپی است که موجب تسکین دردهای ناشی از دیسک می شود. در این روش با اعمال نیرو، ستون فقرات به آرامی از هم فاصله می گیرد و بدین ترتیب دیسکی که بیرون زده و یا پاره شده، به جای اولیه خود باز می گردد.



آب درمانی : آب دارای خواص مکانیکی و فیزیکی بسیاری است که می تواند موجب تسکین دردهای عضلانی گردد. بدن در آب حالت شناور داشته و ای خاصیت موجب کاهش فشار بر روی کمر و ستون فقرات می گردد. در این حالت درد ناشی از دیسک کمر کاهش می یابد. این روش همچنین برای درمان سیاتیک نیز مفید بود و موجب افزایش جریان خون و آرام سازی عضلات می گردد.

تحریک الکتریکی عصب از روی پوست  : الکتروتراپی از روش های موثر در درمان دیسک کمر می باشد. در این روش الکترود هایی روی پوست نصب شده و موجب تحریک عصب ها می گردد و مسیر عصبی را هدایت می کند و همچنین این روش موجب تحریک رهایش اندورفین در بدن شده که نوعی مسکن طبیعی است. بنابراین به کاهش علائم بیماری کمک شایانی می کند.

گرمایش و سرمایش : استفاده از انرژی هایی گرمایی و سرمایی نیز از دیگر راهکار هایی است که با استفاده از آن می توان بسیاری از درد های عضلانی را کنترل کرد.

به طور کلی در کلینیک های فیزیوتراپی روش هایی که برای درمان بیماری هایی مانند دیسک، سیاتیک و ... مورد استفاده قرار می گیرند، موجب افزایش سیستم گردش خون، بهبودی روند ترمیم، تسریع روند بهبودی عضلات آسیب دیده، کاهش درد و مسدود کردن مسیر های درد به مغز و ... می شوند.

کلینیک فیزیوتراپی دکتر احمدی

تمامی خدمات گفته شده در بالا و همچنین حرکات و تمرینات ورزشی مناسب جهت درمان و کنترل دیسک کمر و سیاتیک در کلینیک فیزیوتراپی دکتر احمدی ارائه می گردد. دستگاه های استفاده شده در این کلینیک از دستگاه های مدرن و پیشرفته می باشد که موجب افزایش تاثیر و عملکرد فیزیوتراپی می گردد. داشتن کادر مجرب، محیط مناسب برای انواع بیماران از جمله کودکان، بزرگسالان، بیماران دارای ویلچر و .. نیز یکی از مزیت های این کلینیک فیزیوتراپی است. دقت و مهارت در آموزش به افراد دارای مشکلات حرکتی که توسط متخصصین در این امر صورت می گیرد، نیز موجب می شود که افراد حرکات و تمرینات مورد نیاز به شکل صحیح و در کوتاهترین زمان ممکن فرا گیرند. تمامی متد ها و  روش های درمانی از جمله ماساژ عمیق بافت، آب درمانی، استفاده از شوک الکتریکی، کشش کمر و ... در کلینیک فیزیوتراپی دکتر احمدی با مهارت و دقت لازم صورت می گیرد. 

نکته ای که در انجام فیزیوتراپی باید به آن توجه کرد این است که هر چه فیزیوتراپیست دارای تبحر و تجربه بیشتری باشد، نتایج تمرینات و عملکرد اندام ها نیز بهتر خواهد بود.  

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن