تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798244188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کربن اکتیو و کاربردهای آن در تصفیه آب


واضح آرشیو وب فارسی::


 

کربن اکتیو سال های زیادی است که برای تصفیه آب استفاده می شود، این ماده به علت جذب سطحی بالایی که دارد، به خوبی بو، رنگ و طعم نامطبوع آب را حذف می کند، به همین دلیل در بسیاری از صنایع و دستگاه های تصفیه آب صنعتی و خانگی از آن استفاده می شود. در تصفیه آب شهری برای حذف میکروب ها و باکتری ها به آب مقدار زیادی کلر اضافه می شود. کلر قیمتی مناسب دارد و به همین دلیل در تصفیه آب بسیار استفاده می شود، ولی این ماده مضرات بسیار زیادی دارد و سلامت افراد را به خطر می اندازد. فیلتر کربن اکتیو می تواند کلر و ترکیبات آن از جمله تری هالومتان ها که سرطان زا هستند را از آب حذف کند. کربن اکتیو از مواد مختلفی از جمله پوست نارگیل یا چوب درختان درست می شود. این ماده دارای بار الکتریکی مثبت می باشد و می تواند آلاینده های موجود در آب که یون منفی دارند، را جذب کند.

کاربردهای کربن اکتیو در تصفیه آب

کربن اکتیو در بسیاری از صنایع استفاده می شود. یکی از مهم ترین کاربردهای این ماده تصفیه آب می باشد. در صنایع مختلف برای تصفیه آب می توان از کربن اکتیو استفاده کرد. در ادامه به بررسی کاربردهای کربن اکتیو در تصفیه آب می پردازیم: 

کربن اکتیو در تصفیه آب خانگی

 یکی از بهترین راه ها برای نوشیدن و استفاده از آب سالم خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد. دستگاه تصفیه آب خانگی از چندین فیلتر و مرحله مختلف برای تصفیه آب استفاده می کنند. از جمله فیلترهایی که در تمامی دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود، فیلتر کربن اکتیو است. در بسیاری از دستگاه ها سه فیلتر کربن اکتیو بر روی دستگاه نصب می شود. دو فیلتر در بخش پیش تصفیه و یک فیلتر بعد از مخزن تصفیه آب.

دستگاه های تصفیه آب از روش های مختلفی از جمله اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب استفاده می کنند. اسمز معکوس بهترین روش برای تصفیه آب می باشد و دقت بسیار بالایی دارد. فیلتر ممبران در این روش تصفیه آب را بر عهده دارد. کلر موجود در آب به این فیلتر آسیب می زند، به همین دلیل قبل از ورود آب نیاز است که کلر به طور کامل حذف شود، بنابراین دو فیلتر کربن فعال قبل از فیلتر ممبران قرار دارد. 

بیشتر: آنتی اسکالانت یکی از محصولات آبین است جهت خرید آنتی اسکالانت آبین کلیک کنید.

همانطور که گفتیم یکی دیگر از فیلترهای کربن اکتیو، فیلتر پست کربن است، که بعد از مخزن دستگاه قرار می گیرد. دلیل نصب این فیلتر، حذف بو، رنگ و طعم نامطبوع آب مانده در مخزن است. در روش اسمز معکوس به علت کند بودن فرآیند تصفیه آب، نیاز به ذخیره آب درون مخزن است. ولی ماندگاری طولانی مدت آب درون مخزن موجب عوض شدن بو، رنگ و طعم آب می شود. به همین دلیل فیلتر پست کربن بعد از مخزن نصب می شود.

کربن اکتیو در یخچال ها

 بسیاری از یخچال ها دارای فیلتر تصفیه آب می باشند. فیلترهای یخچال از کربن اکتیو ساخته شده اند و کلر آزاد، بو، رنگ و طعم نامطبوع آب را حذف می کنند. فیلترهای کربنی یخچال به طور متوسط هر 6 الی 1 سال یک بار باید تعویض شوند. نصب فیلتر تصفیه آب در مسیر ورودی آب به یخچال برای جلوگیری از ایجاد رسوب در سیستم آبرسانی و همچنین تولید آب سالم اهمیت زیادی دارد. یخچال ها دارای فیلترهای داخلی و خارجی می باشند. فیلتر داخلی بر روی بسیاری از یخچال های جدید نصب است، فیلتر خارجی نیز در صورت درخواست مصرف کننده در مسیر آب ورودی نصب می شود. 

کربن اکتیو در صنعت تصفیه آب

 کربن اکتیو برای تصفیه آب مورد استفاده صنایع مختلف و همچنین تصفیه فاضلاب کاربرد دارد. این ماده قیمت مناسبی دارد و به خوبی می تواند کلر و برخی از آلاینده های موجود در آب را حذف کند. کربن فعال به همراه دیگر روش های تصفیه آب مثل اولترافیلتراسیون و اسمز معکوس استفاده می شود. می توان گفت کربن فعال جز جدایی ناپذیر تصفیه آب می باشد. 

کربن اکتیو برای آکواریوم ها 

از کربن اکتیو برای تصفیه آب آکواریوم ها و استخرهای پرورش ماهی نیز استفاده می شود. کربن فعال در آکواریوم ها سه کاربرد مهم دارد. مورد اول حذف آلودگی های موجود در آب است، کلر موجود در آب برای آبزیان و ماهی ها بسیار مضر است و آب کلردار موجب مرگ آن ها می شود. کربن فعال به خوبی کلر موجود در آب را حذف می کند. همچنین کربن فعال آب آکواریوم را شفاف و تمیز می کند. شفاف بودن آب آکواریوم برای زیبایی آن اهمیت زیادی دارد. کاربرد سوم کربن فعال در آکواریوم ها حذف بو نامطبوع آب می باشد. بو نامطبوع آب آکواریوم برای بسیاری از افراد ناخوشایند است، این مشکل با استفاده از کربن فعال حل می شود. 

وبسایت تصفیه آب آبین یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش کربن اکتیو و فیلترهای کربنی می باشد. این فروشگاه امکان دریافت مشاوره رایگان را برای تمامی افراد فراهم کرده است. در صورت نیاز به دریافت مشاوره با شماره 02122228116 تماس گرفته و با متخصصان و مشاوران در ارتباط باشید. 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1600]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن