تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798204550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی بهترین دستگاه تخمه پزی صنعتی و دستگاه آجیل پزی


واضح آرشیو وب فارسی::


 

در این مقاله بهترین دستگاه تخمه پزی صنعتی معرفی خواهد شد، این دستگاه علاوه بر تفت تخمه به عنوان دستگاه آجیل پزی نیز استفاده می شود.

این روز ها بازار تخمه و آجیل در بازار گرم است و شاهد استفاده زیاد از دستگاه تفت تخمه و آجیل در سوپر مارکت ها و مغازه های کوچک هستیم. استفاده از این دستگاه، روز به روز در کسب و کار مردم بیشتر شده و کسب درآمد بالایی را برای فعالان در حوزه آجیل و خشکبار به ارمغان می آورد .

 

قبل از معرفی دستگاه های تخمه پزی صنعتی ، باید نمایی کلی به این دستگاه ها داشته باشیم. ما آشنایی اولیه با دستگاه پخت و تفت آجیل و خشکبار و یا به اختصار دستگاه تفت حلزونی را در الویت اول قرار داده ایم.

 

 

 

دستگاه تفت  آجیل، خشکبار و تخمه

همانگونه که از اسم دستگاه تفت خشکبار پیداست، این دستگاه برای پخت و تفت دادن محصولاتی مانند خشکبار و آجیل استفاده می شود . 

با تفت دادن مغزهایی مانند پسته، کنجد، تخمه و دیگر خشکبار، طعم و بوی این محصولات بسیار بهتر خواهد شد. این فرایند اهمیت ویژه ای داشته و انجام درست آن بر روی کیفیت محصولات اثرگذار است.

یکی از سازندگان نام آشنا در حوزه ساخت ماشین آلات صنایع غذایی شرکت آراد ماشین است دستگاه تخمه پزی آراد ماشین که با نام دستگاه تخمه پزی حلزونی نام برده می شود، در ظرفیت های صنعتی و برای پخت و بو دادن آجیل و خشکبار و تخمه در حجم های مختلف ساخته می شود. 

 

 

 

دستگاه تخمه پزی 

حالا که با دستگاه های تفت خشکبار آشنا شدید، میرسیم به توضیح درمورد دستگاه تخمه پزی، این دستگاه، ابزاری کاربردی تر و نام آشنا تر است. برای پختن، شورکردن و بو دادن انواع تخمه اعم از تخم کدو  تخمه ژاپنی و تخمه آفتاب گردان استفاده می شود.

از سالیان دور در ایران تفت دادن خشکبار مرسوم بوده و در شب هایی همچون یلدا و شب عید از تخمه و آجیل استفاده می شود. احتمالا از آجیل خام و تفت نداده شده راضی نیستیم، و همیشه خواهان آجیل پخته و تفت داده شده ایم.

 



انواع دستگاه تخمه پزی صنعتی و مغازه ای

برای تفت تخمه معمولا از دو مدل دستگاه استفاده می شود. در ظرفیت های بالا و برای مصارف صنعتی از دستگاه های تفت حلزونی استفاده می شود. 

ازدستگاه های تخمه پزی کوچک عموما در مغازه های خشکبار فروشی استفاده می شود و علاوه بر تفت دادن برای شور کردن تخمه نیز قابل استفاده هستند. 

 

دستگاه های تفت حلزونی در سایزهای کوچک هم ساخته می شود و بنابراین از آن می توان برای ظرفیت های تولید پایین نیز استفاده نمود.(نسبت به مدل های دیگر، قوی تر و بازده فوق العاده ای دارند)

مدل های بسیار زیادی از این دستگاه ها در بازار موجود هستند که انواع مختلفی دارند و امکان ساخت آن به شکل اتوماتیک و غیر اتوماتیک وجود دارد.

دستگاه تخمه پزی که با نام دستگاه بو دهنده تخمه هم شناخته می شود به دلیل قیمت مناسب و بازار کار فوق العاده عالی، توانسته است به جمع دستگاه های پرفروش بپیوندد. به همین علت علاوه بر دستگاه ها و شرکت های مختلف، بسیاری از خواربار فروش ها و حتی افراد عادی اقدام به خرید این دستگاه کرده اند، و از آن کسب درامد می کنند.

 

 

مراحل تفت یا بو دادن تخمه و خشکبار

  • در مرحله اول باید تخمه را خشک کنید (به صورت دستی و یا به صورت مکانیزه) و پس از کامل خشک کردن تخمه ها ، تخمه را توسط دستگاه بالابر به درون مخزن بریزید.
  • در مرحله بعدی باید نسبت به مدل دستگاه مخزن را روی دمای خاصی قرار دهید و تخمه ها را در مرحله تفت دادن رها کنید.(نسبت به مدل دستگاه از 5 تا 15 دقیقه متغیر است)
  • مرحله بعدی دادن طعم دلخواه به تخمه ها می باشد، و محتویات مورد علاقه خود اعم از نمک ، گلپر، آب لیمو و ... را به تخمه ها اضافه میکنید.
  • مرحله چهارم مرحله دوباره خشک کردن است (ممکن است بعد از طعم دهندگی به تخمه ها ، محصولات خیس شوند)
  • مرحله آخر هم نسبت به مدل فروش شما متغیر است و تخمه ها پس از خشک شدن به روش مکانیکی یا دستی درون بسته بندی قرار می گیرند.

 

عوامل اثرگذار بر قیمت دستگاه تخمه پزی

این دستگاه تجهیزاتی و قطعاتی مانند موتور، دینام، لگن اصلی، بدنه، مخزن و غیره دارد. این قطعات ممکن است متناسب با مدل دستگاه متغیر باشند و از نظر جنس تشکیل دهنده، میزان کیفیت، ظرفیت، قدرت کارکرد و موارد مشابه تفاوت هایی داشته باشند؛ برای نمونه، لگن هایی که در دستگاه تفت تخمه آفتابگردان مورد نصب و استفاده قرار می گیرد، از جنس استیل هستن، این در حالی است که ممکن است دستگاهی با مشخصات مشابه ولی مدلی متفاوت از جنس گالوانیزه و یا حلبی برخورد دار باشد.

همچنین علاوه بر تفاوت های فنی و ظرفیتی (ظرفیت تفت دادن از 5 کیلوگرم به بالا می باشد )، قیمت این دستگاه ها هم تفاوت هایی با هم دارند و عرضه کنندگان قیمت های متعددی برای خریداران در نظر گرفته اند. (همچنین با توجه به گفته های قبلی، نوع عملکرد، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک هم بر روی قیمت این دستگاه ها اثر گذار است).

البته قابل ذکر است که هرچقد دستگاه مورد نظر بزرگ تر باشد، به همان نسبت تجهیزات استفاده شده مانند موتور قوی تر بوده و ظرفیت بالاتری را پشتیبانی می کند.

پس در گام اول باید نیاز خود را بسنجید و با توجه به این نیاز دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید.

شرکت آراد ماشین از سازندگان موفق در حوزه ساخت دستگاه ها و ماشین آلات مورد نیاز در خط تولید و بسته بندی آجیل و خشکبار است. 

با توجه به اینکه قیمت دستگاه تخمه پزی ارائه شده در بازار متفاوت است؛ منطقی ترین راه خرید از شرکت های سازنده است. با این کار دیگر واسطه ای در میان نیست و قیمت دستگاه با توجه به کیفیت و کارایی آن به مراتب پایین تر خواهد بود. 

جهت اطلاع از قیمت و مدل های مختلف دستگاه آجیل پزی آراد ماشین به سایت aradmachinery.com مراجعه کنید. 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن