تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797015557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکاتی شگفت انگیز برای سبک زندگی سالم و آرامش


واضح آرشیو وب فارسی::

 

در زندگی هیچ چیز با ارزش تر از آرامش نیست. این حرف یک ادعا نیست، تجربه‌ی میلیون ها آدم است که پس از گذشت چند دهه از زندگی به این نتیجه رسیده اند.

برای رسیدن به آرامش، چاره  ای جز انتخاب سبک زندگی سالم نداریم. زندگی سالم به معنی، روح سالم، ذهن سالم، جسم سالم و حال خوب است. زندگی مانند یک مسیر طولانی است. هر کدام از آدمها با یک ماشین در حال طی کردن این جاده هستند.

قطعا اگر در طول این مسیر، توجهی به ماشین خود نداشته باشید، در میانه راه خراب می‌شود. خرابی ماشین، باعث می‌شود، جاده، مسیر و هدف را از یاد ببرید. رفتارهای ما در زندگی، مانند توجه کردن به ماشین است، اگر می‌خواهیم سالم به مقصد برسیم، باید سالم زندگی کنیم. اما چگونه؟

اهمیت انتخاب سبک زندگی سالم چیست؟



برخی از افراد هستند که با گفتن جمله‌ی "آخرش که چی؟" بهانه‌ای برای سبک زندگی اشتباه خود جور می‌کنند. شاید این حرف در ظاهر ساده باشد، اما بسیار سمی و مهلک است. شاید خطرناک‌تر از همه‌ی سم ها در جهان، سم جملات این چنینی باشد. این جملات نه تنها روح و ذهن شما را مسموم می‌کنند، بلکه لذت داشتن یک زندگی خوب را از شما می‌گیرند. سبک زندگی سالم، با کنار زدن این امواج منفی شما را در مسیری روشن قرار می‌دهد. مسیری که نه تنها مقصدی زیبا در پایان آن است، بلکه خود مسیر هم بسیار زیبا و لذت بخش است.

اگر می‌خواهید در زندگی اسیر چنگال استرس ها نشوید. اگر می‌خواهید ارتباط خوبی با خانواده، همسر، فرزندان و اطرافیان خود داشته باشید. اگر می‌خواهید در فعالیت های خود موفق شوید. داشتن زندگی سالم تنها راه شماست. اهمیت انتخاب این روش را، می‌توانید در تمام فعالیت های زندگی خود ببینید. پس به کلامی ساده‌تر، اگر می‌خواهید واقعا زندگی کنید، باید سالم زندگی کنید.

سبک زندگی سالم چیست؟

تا اینجا به خوبی متوجه شدیم که داشتن زندگی سالم چقدر اهمیت دارد. شاید در طول زندگی این کلمه را هم زیاد شنیده باشیم. حتی شاید بسیاری از شما به آن معتقد باشید اما نمی‌دانید باید چه کنید. این سؤال مطرح می‌شود که، واقعا سبک زندگی سالم چیست؟ به صورت ساده و خودمانی، زندگی سالم، به مجموعه رفتارها، کنش ها، واکنش ها و رژیم غذایی می‌گویند، که کلیه نکات مضر، امواج منفی و ضد سلامت بدن را از ما دور می‌کند. درست متوجه شدید، زندگی سالم فقط خوردن غذاهای سالم مانند سبزیجات نیست.

در زندگی سالم، شما باید برای حرف زدن های خود، حرف هایی که می‌شنوید، عادت ها و فعالیت های روزانه، نوع خورد و خوراک، برخوردها، رفتارها هنگام شرایط مختلف و... برنامه و چارچوب داشته باشید. با این تعریف، زندگی سالم دیگر به داشتن بدن سالم منتهی نمی‌شود. شما می‌توانید برخی از اعضای بدن خود را از دست داده باشید، اما باز هم زندگی سالم داشته باشید. داشتن زندگی خوب، به معنای رسیدن به آرامش است. فرقی نمی‌کند چه مقدار پول دارید و کجا زندگی می‌کنید، تا زمانی که خوب زندگی نکنید رنگ آرامش را نخواهید دید.

چگونه زندگی سالم داشته باشیم؟



جالب است بدانید، سبک زندگی سالم امروزه به عنوان یه موضوع مهم در جهان شناخته شده است. سازمان جهانی بهداشت با کمک دانشگاه های بزرگ جهان و استفاده از دانشمندان روانشناسی و پزشک های تجربی، سالهای سال روی این قضیه تحقیق کرده اند. نتیجه این تلاش ها و تحقیق ها، ایجاد یک سازمان بود. سازمان بین المللی زندگی سالم و شاد. این سازمان تلاش می‌کند سبک زندگی مفید و سالم را در جهان تبلیغ کند. این سبک از زندگی در ابعاد مختلفی مورد بحث قرار می‌گیرد به عنوان مثال:

  • تغذیه سالم

یکی از مهمترین قسمت های سبک زندگی مفید و سالم، توجه به تغذیه است. بدن مانند یک ماشین هوشمند است که برای ادامه حیات خود به سوخت نیاز دارد. سوخت بدن از طریق دستگاه گوارش و با خوردن خوراکی های مختلف تامین می‌شود. اگر سوخت نامناسب داشته باشیم، قطعا بدن هم بهترین عملکرد خود را به شما نشان نخواهد داد. البته داشتن تغذیه سالم به معنای گیاهخوار شدن نیست. این یک باور غلط است. تغذیه سالم یعنی درست غذا خوردن و هر چیزی را به اندازه خوردن. باید به اندازه نیازهای بدنتان از هر مواد معدنی و مغذی مصرف کنید. پرخوری نکنید، وعده های غذایی را تقسیم کنید. مراقب مزاج های سرد و گرم باشید.

  • خواب سالم 

خواب هم مگر سالم و مضر دارد؟ بله! خواب یکی از قسمت های فوق‌العاده مهم در سبک زندگی سالم است. اگر می‌خواهید از تمام توان خود استفاده کنید، باید خواب سالم و مفید داشته باشید. خواب مضر خوابی است که در آن هیچ‌گاه بدن شما ریکاوری نمی‌شود. مثل دیر خوابیدن، غروب ها خوابیدن، خوابیدن در مکانی شلوغ و ناآرام. البته این که می‌گویند، هرکس باید 8 ساعت در شب بخوابد، واقعیت ندارد. بدن انسان برای مطابقت پذیری طراحی شده است. پس ابتدا به خود توجه کنید، الگوی خواب منظمی را انتخاب کنید و از آن پیروی کنید. نباید یک شب 4 ساعت بخوابید و شب بعدی 10 ساعت. نظم در خواب بسیار مهم است. خواب سالم، مانند ساعت زندگی شما را نظم می‌بخشدو

  • فعالیت بدنی و ورزش

ورزش، رمز داشتن یک زندگی سرحال و شاداب است. روزانه 20 الی 30 دقیقه پیاده‌روی، متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهد. هورمون های تولید شده پس از ورزش کردن باعث افزایش توان شما، دفع امواج منفی و همچنین رفع استرس و اضطراب می‌شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که ورزش روزانه دارند، تصمیمات بهتری در زندگی می‌گیرند. برای ورزش کردن، رفتن به باشگاه و یا انجام ورزش حرفه ای لازم نیست. صبح خود را با حرکات کششی آغاز کنید، در طول روز سعی کنید 20 دقیقه پیاده‌روی کنید و قبل از خواب هم با حرکات کششی و مدیتیشن به استقبال شب بروید.

  • افراد منفی را حذف کنید

سبک زندگی سالم، یعنی توجه به روح و جسم شما به صورت همزمان. افرادی که دارای امواج منفی، ناامیدی و افکار مضر هستند، یک مانع بزرگ در زندگی شما محسوب می‌‌شوند. این افراد می‌توانند کلیه انرژی شما را برای طی کردن مسیر موفقیت از بین ببرند. نترسید و بدون لحظه ای تعلل این افراد را از زندگی خود حذف کنید تا سم زدایی شوید.

  • شکرگزار باشید

زندگی همیشه دارای پستی ها و بلندی های بسیار است. در زندگی ما چیزهایی وجود دارند که کمتر به آنها توجه می‌کنیم، اما مهمترین نکات زندگی ما هستند. قلب می‌تپد، نفس می‌کشید، رو به جلو حرکت می‌کنید و... سبک زندگی سالم می‌گوید به جای توجه به نداشته ها، برای داشته هایت شکرگزار باش. شکرگزاری نوعی منتقل کردن انرژی مثبت به روند زندگی است. هر روز در ابتدای روز، بابت چیزهایی که دارید و اهدافی که قرار است دنبال کنید، شکرگزار باشید بگذارید حال خوب از کائنات به سمت شما جذب شود. پس از مدتی می‌توانید تاثیر این کار را در زندگی به وضوح ببینید.

  • مطالعه مفید

مطالعه کردن بخش مهمی از سبک زندگی سالم را در بر می‌گیرد. زمانی که کتابی را می‌خوانید در واقع دریچه ذهن خود را روی کلمات آن باز می‌کنید. کتاب باعث گسترش دید شما و تقویت ذهن شما می‌شود. با عمیق شدن تفکرات، علاوه بر اینکه حافظه و تمرکز شما بهبود پیدا می‌کند، مغز شما نیز رشد می‌کند. این کار باعث می‌شود بهترین تصمیمات را در سخت‌ترین شرایط بگیرید و از استرس و اضطراب دور باشید.

آرامش و زندگی سالم را در انتظار شما

اگر فکر می‌کنید برنامه ریزی کردن برای داشتن زندگی سالم و منظم سخت است. اگر مشکلاتی دارید که فکر می‌کنید موانع آرامش در زندگی شما هستند، نگران نباشید. ما می‌توانیم پل رسیدن شما به دنیای آرامش و موفقیت باشید. مشاوران ما در سایت متا راز به شما کمک خواهند کرد که مطابق با شرایط خود، بهترین راه برای داشتن زندگی بهتر پیدا کنید. متا راز در پیدا کردن رازهای موفقیت زندگی شما، در کنارتان خواهد بود.

لینک منبع

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2455]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن