تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797951332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات مهم و اساسی در انتخاب تابلو دکوراتیو


واضح آرشیو وب فارسی::



دکوراسیون مدرن و امروزی نیازمند عناصر تزئینی و دکوری است. یکی از وسایل مورد نیاز که برای تزئین دیوار به کار می‌رود، تابلو است. نحوه‌ی چیدمان، ارتفاع نصب، ابعاد و اندازه و طرح آن همگی باید طبق اصول و روش خاصی انتخاب شوند. استفاده از یک تابلو دیواری بزرگ در یک فضای کوچک جلوه‌ی چندان زیبایی نخواهد داشت. به همین دلیل برای این کار، طراحان و معماران داخلی دارای ایده‌های خلاقانه ای هستند. نوآوری در انتخاب و نصب یک وسیله‌ی دکوری و هنری مانند تابلو دکوراتیو، می‌تواند هنر یک طراح را نشان دهد. در گذشته برای نصب دکوری، ایده‌ی خاصی مد نظر نبود. اما امروزه حتی برای مکان‌های اداری و تجاری مانند محل کسب کار نیز از ایده‌ی قبلی برای چیدمان استفاده می‌شود. چیدمان معمولا باید طبق استانداردهای روز طراحی شود. گاهی از سبک‌هایی مانند سنتی و کلاسیک نیز برای این کار، استفاده می‌شود. طرح تابلوها با یکدیگر از نظر سبک و شیوه‌ی طراحی تفاوت دارند. بنابراین این موضوع را باید در هنگام خرید تابلو مد نظر قرار داد. تناسب و هماهنگی طرح تابلو با دکوراسیون می‌تواند منجر به ایجاد یک فضای متعادل شود. تعادل خود موجب ایجاد نظم و هماهنگی بیشتر می‌شود. این عامل در چیدمان فنگ شویی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

 

خرید تابلو چاپی روی بوم

با توجه به بالا رفتن هزینه‌های طراحی و ساخت یک ساختمان، امروزه طراحان به دنبال راهی برای کم کردن میزان این هزینه‌ها هستند. با پیشرفت تکنولوژی نیز روش‌های متعددی برای تولید اشیاء دکوری ارزان فراهم شد. به عنوان مثال تابلو چاپی به عنوان یک المان تزئینی در عصر حاضر رواج پیدا کرد. بر خلاف گذشته کمتر کسی برای تزئین و پوشش یک دیوار از تابلو دیواری دست‌ساز استفاده می‌کند. علاوه بر داشتن هزینه بالا برای خرید تابلو کار دست، تنوع این نوع آثار نیز بسیار کم‌تر از نوع چاپی است. علاوه بر عکس، از نقاشی و طراح‌های گرافیکی نیز می‌توان برای چاپ روی بوم، استفاده کرد. طبیعتا به همین دلیل تنوع آثار نقاشی چاپی روی بوم، بیشتر خواهد شد. تابلوهای مفهومی، انتزاعی، سنتی، کلاسیک، مدرن، فانتزی و کودک همگی با استفاده از این روش ارائه می‎‌شوند. گاهی آثار نقاشان معروف نیز به عنوان یک اثر هنری چاپی، کاربرد دارد. برای تمامی شیوه‌های مورد استفاده در طراحی ساختمان، یک تابلو دکوراتیو با سبک خاص وجود دارد. شاید بتوان گفت میزان فروش تابلو چاپی از سایر انواع تابلوهای دیواری، بیشتر شده است. حتی طراحان نیز تمایل به استفاده از این روش برای دیزاین فضا دارند.

نکات مهم در انتخاب تابلوهای دیواری چند تکه

در طراحی تابلو، گاهی هنرمند تصمیم می‌گیرد از چند تکه بوم برای نمایش یک طرح استفاده کند. به همین دلیل معمولا کل طرح به صورت پیوسته روی 3 یا 4 عدد بوم با اندازه‌ های متنوع یا ثابت، طراحی می‌شود. معمولا موضوع به کار رفته در انواع تابلو دیواری چند تکه، مشترک است. گاهی نیز بخشی از طرح یک بوم نقاشی در بوم دیگر طراحی می‌شود. در انتخاب و خرید تابلو چند تکه، نکات مهمی وجود دارد. اگر فضا و چیدمان کوچک و شلوغ است، به شما توصیه می‌کنیم که از این روش برای دیزاین دیوار استفاده نکنید. زیرا چنین طرحی موجب آشفتگی و بی نظمی در فضا خواهد شد. در واقع این دکوری تزئینی برای فضایی که با استفاده از سبک مدرن و به صورت ساده طراحی شد است، مناسب تر است. انتخاب ابعاد نیز به عنوان دومین نکته در خرید تابلو دکوراتیو چند تکه می‌تواند مهم باشد. ابعاد هر سه تابلو می‌تواند یکسان و یا با یکدیگر متفاوت باشد. در واقع این موضوع تا حدودی سلیقه ای است. طراح می‌تواند اندازه ی مورد نظر را مشخص کند. قیمت تابلو سه تکه با دیگر آثار چاپی، تفاوت چندانی ندارد.

خرید تابلو جدید و شیک به روش آنلاین

احتمالا تا کنون از روش‌های آنلاین و اینترنتی برای خرید استفاده کرده اید. خرید کتاب، پوشاک، مواد غذایی و ... همگی امروزه با استفاده از اینترنت، قابل انجام است. بنابراین از این روش برای تهیه‌ی تابلو دیواری نیز می‌توان استفاده کرد. در این شیوه‌، تمامی مشخصات و ویژگی‌های اثر نقاشی در سایت در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. یک تابلو مدرن و شیک را می‌توانید در مدت زمان کمتری با استفاده از این روش، خریداری کنید. معمولا با استفاده از اینترنت می‌توانید به محصولات بیشتری دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال در گذشته، ممکن بود برای خرید یک وسیله، مسافت زیادی را طی کنید. اما با وجود سایت اینترنتی دیگر نیاز به این کار نیست. شما در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید، تابلو دکوراتیو مورد نظر خود با ابعاد و اندازه‌ی مشخص را سفارش دهید. انتخاب ابعاد و سایز تابلو باید بر طبق ابعاد و وسعت فضای مورد نظر انجام شود. در غیر این صورت بوم نقاشی خریداری شده با فضا تناسبی نخواهد داشت. یکی از روش‌های انتخاب نقاشی و طرح مناسب، استفاده از مجلات طراحی دکوراسیون داخلی است. انواع طرح‌های شیک و جدید در این مجلات وجود دارند. شما می‌توانید تابلو را با ایده از این طرح‌ها انتخاب کنید.

انواع تابلو خط نستعلیق

یکی از انواع طرح‌های پرطرفدار که روی بوم نقاشی چاپ می‌شود، خط و نقاشی است. این دو عنصر به صورت ترکیبی روی بوم چاپ می‌شوند. در نتیجه یک اثر هنری تلفیقی با نام تابلو خط، ایجاد می‌شود. به طوری که هم در طراحی مدرن و هم کلاسیک می‌توان از آن استفاده کرد. این نوع طرح که در انواع تابلو دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد، با سلیقه‌ی ایرانی هماهنگی دارد. به همین دلیل افراد زیادی از این نوع نقاشی استقبال می‌کنند. خط نستعلیق یکی از زیباترین خطوط به کار رفته در خوشنویسی ایرانی است. هنرمندان بسیار زیادی در جهت تکامل این شیوه، تلاش بسیار زیادی کرده اند. نقاشی نیز که از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است. بنابراین یک تابلو خط نقاشی می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای دیزاین دیوار باشد. انواع مختلفی از این نوع آثار هنری به چاپ می‌رسد. گاهی از خط به صورت مفهومی در اثر استفاده می‌شود. در این صورت تنها هدف از اجرای آن، رساندن پیام نوشته نیست. بلکه زیبایی خطوط و روش به کارگیری آن نیز مد نظر است. در برخی مواقع نیز از طرح‌های سنتی مانند اسلیمی در این تابلو دکوراتیو استفاده می‌شود. تمامی طرح‌ها به صورت چاپی، ارائه می‌شوند.



 

مزایای نصب تابلو دیواری در اتاق کودک

استفاده از تابلو برای دیزاین اتاق کودک در گذشته چندان مرسوم نبود. شاید در برخی مواقع اتاق کودک فاقد اشیاء تزئینی بود. اما در معماری مدرن برای این اتاق نیز، طراحی خاصی در نظر گرفته شده است. این طراحی باید متناسب با سن و جنسیت کودک انجام شود. به عنوان مثال برای یک کودک دختر در سنین پایین از طرح شخصیت‌های کارتونی دخترانه برای چاپ روی بوم نقاشی، استفاده می‌شود. از دیدگاه روانشناسی، اهمیت به دیزاین اتاق کودکان و نصب تابلو در آن می‌تواند روی رشد خلاقیت و ذهن کودک تاثیرگذار باشد. این موضوع از همان سنین کودکی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. بسیاری از والدین حتی قبل از به دنیا آمدن فرزند، اتاق وی را طراحی می‌کنند. البته می‌توانید برای این کار از افرادی که در زمینه‌ی دیزاین فضای داخلی تجربه دارند، کمک بگیرید. با خرید تابلو کودک می‌توانید یک فضای کودکانه برای وی ایجاد کنید. گاهی تابلو دیواری می‌تواند جنبه‌ی آموزشی نیز داشته باشد. مثلا تابلو نقشه‌ی جهان یکی از این نوع طرح‌ها محسوب می‌شود. به این ترتیب کودک از سنین کم می‌تواند مطالب آموزشی را نیز فرا بگیرد. میزان فروش تابلو بستگی به نوع طرح چاپ شده دارد.

https://decor-office.com/






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2637]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن