تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 4 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823927259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان برای ساختن کف


واضح آرشیو وب فارسی::

کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان در مقاوم سازی کف و کفسازی صنعتی کاربرد زیادی دارند که در ادامه به خرید و فروش و تفاوت های کفپوش اپوکسی و پلی یورتان می پردازیم.

کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان برای مقاوم سازی کف در مکان هایی که نیاز به مقاومت بالا دارد استفاده می شوند. این کفپوش ها می توانند در کفسازی صنعتی، پارکینگ ها، مصارف خانگی، بیمارستان ها و ... استفاده شوند.

کفپوش اپوکسی چیست؟

وقتی نوبت به انتخاب سیستم های جدید کفپوش برای مصارف صنعتی، پوشش کف گاراژ یا هر سطح دیگری حتی در فضای باز می رسد، کفپوش های اپوکسی به دلایل زیادی از سایر گزینه های کفپوش متمایز می شوند. کفپوش اپوکسی که به عنوان کفپوش رزینی نیز شناخته می شود، بسیار بادوام، قابل تنظیم، پایدار و تزئینی برای هر سطحی است.

چیزی که بیشتر برای کفپوش اپوکسی جذاب است مقاومت در برابر سایش زیاد است که آن را با عمر طولانی مدت، مناسب ترین گزینه برای کفپوش می کند. اگر کفپوش رزین اپوکسی را در نظر دارید، در ادامه توضیحاتی درباره کفپوش اپوکسی، انواع مختلف رزین اپوکسی و محل استفاده از سیستم های کفپوش اپوکسی ارائه شده است.

جنبه اصلی کفپوش اپوکسی این است که از نظر شیمیایی با رنگ های معمولی کف متمایز است. کفپوش رزینی شامل یک سیستم اپوکسی دو قسمتی است یعنی ترکیبی از رزین های پلیمری و سخت کننده ها (هاردنر) است که درست مانند چسب اپوکسی، هنگامی که رزین اپوکسی و سخت کننده به درستی مخلوط می شوند به یکدیگر واکنش می دهند و در نتیجه یک پیوند شیمیایی ایجاد می شود. پیوند شیمیایی جدید یک ماده سفت ایجاد می کند که با دوام و مقاوم در برابر تخریب است و به طور فوق العاده ای به کف می چسبد.


اپوکسی

 

تصویری از کفپوش اپوکسی

انواع کفپوش اپوکسی و مکان استفاده از آن ها

کفپوش های اپوکسی خود تراز شونده برای اعمال روی سطوح بتنی جدید، قدیمی، ترک خورده یا آسیب دیده استفاده می شود تا بافتی صاف، بادوام و یکدست در سطح کف ایجاد شود. کفپوش های اپوکسی خود تراز شونده نه تنها ظاهری درخشان و یکپارچه را ارائه می دهند، بلکه دارای رنگهای مختلف هستند که برای فضاهای تجاری، صنعتی و مسکونی جذاب است.

کفپوش پلی یورتان چیست؟

از کفپوش پلی یورتان می توان در کفسازی کارگاه ها و کارخانه ها، سطوحی که در معرض ضربه هستند، کفپوش سالن های ورزشی، انبار، بیمارستان و درمانگاه‌ها، مراکز تجاری و فروشگاه ها همچنین کفپوش پارکینگ‌ ها و منازل می توان استفاده کرد. آیا به دنبال مکانی هستید که هم تزئینی باشد و هم کاربردی؟

کفپوش های پلی یورتان کاربردی و زیبا هستند. بنابراین عمدتا در مکان های خصوصی استفاده می شود. در مقایسه با کفپوش های اپوکسی، آنها برای گرمایش از کف بسیار مناسب هستند. علاوه بر این، این طبقه را می توان روی اکثر طبقات موجود اعمال کرد. این کفپوش ها چندین برابر محکم تر از کفپوش های چوبی، کفپوش لمینت یا کاشی هستند، اما مطمئناً به دلیل خاصیت ارتجاعی بیشتر، راحتی بیشتری در راه رفتن ارائه می دهند. کفپوش های پلی یورتان در رنگهای مختلف و زیبا موجود است.


کفپوش پلی یورتان و کاربردهای آن

 

کفپوش پلی یورتان و کاربردهای آن

تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان در مقابل موادهای شیمیایی گوناگون، واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند و در اجرا نیز باهم فرق می کنند. همچنین کفپوش پلی یورتان انعطاف پذیرتر از کفپوش اپوکسی می باشد. اگر به دنبال یک کفپوش هستید و بین کفپوش اپوکسی و پلی یورتان شک دارید، در ادامه تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان را توضیح می دهیم تا بتوانید انتخابی آگاهانه تر داشته باشید.

کفپوش اپوکسی سخت تر است

هم کفپوش اپوکسی و هم پلی یورتان بر روی یک لایه زیرین ریخته می شوند و نتیجه آن یک سطح بدون درز است که از لایه های مختلف تشکیل شده است. کفپوش اپوکسی معمولاً از سه لایه تشکیل شده است، یعنی:

  • یک لایه اولیه یا پرایمر
  • یک لایه میانی خود تراز شونده
  • لایه رویه و پایانی

لایه ضد خراش رویی در بسترهای متخلخل مانند لایه ماسه سیمان یا اگر سطح زیرین آن کمتر باشد استفاده می شود. در فضاهای صنعتی، ممکن است بتوان پایان کار را حذف کرد.

تفاوت اصلی بین این لایه ها در سختی رزین مصنوعی آن نهفته است: رزین اپوکسی سخت تر از رزین پلی اورتان است. بنابراین کفپوش های اپوکسی برای استفاده های سنگین مانند تردد لیفتراک در انبارها و کارگاه ها مناسب است. کفپوش های پلی اورتان نرم و کشسان هستند. به همین دلیل، این طبقه ها اغلب در ادارات و خانه ها استفاده می شود.

مقاومت بیشتر در برابر خراش در کفپوش پلی یورتان انعطاف پذیر

حساسیت خراش در اپوکسی بیشتر از پلی اورتان است. عموماً کفپوش های سخت، سریعتر از کفپوش های نرم خراشیده می شوند. بنابراین هنگام استفاده شدید از این لایه ها ظاهری مات به خود می گیرد. کفپوش های پلی اورتان نیمه انعطاف پذیر هستند، به طوری که ماسه، سنگ های کوچک و سایر کثیفی های روی این کف باعث ایجاد خط و خش نمی شود.

کفپوش های اپوکسی مقاومت شیمیایی بالاتری دارند

کف انبارها و امکانات تولید مستلزم قوی ترین خواص ممکن است. اگر مقاومت شیمیایی برای کار در محل کسب و کار صنعتی شما ضروری است، به زودی به کف اپوکسی خواهید رسید. این طبقه بهتر از پلی اورتان در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مقاومت می کند. در عمل، در صورت ریختن پیش بینی نشده، مواد تهاجمی به سرعت روی زمین تأثیر نمی گذارند.

جلوگیری از ترک خوردگی و گرمایش از کف

کفپوش ها دارای استانداردهایی با کیفیت بالا هستند و بنابراین هرگز خود به خود ترک نخواهند خورد. به دلیل این ویژگی، کفپوش های اپوکسی و پلی اورتان می توانند با گرمایش از کف به خوبی کار کنند. با این حال، اگر ترک هایی در کف ممکن است ایجاد شود، انتخاب پلی اورتان عاقلانه تر است. زیرا به دلیل انعطاف پذیری و مقاومت در برابر نیروهای انقباض و انبساط است و تا حدودی از ترک خوردگی جلوگیری می کند.

کفپوش های خود تراز شونده برای هر کاربرد

کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان خود تراز شونده سال ها دوام می آورند و به خوبی به بستر می چسبند. هر دو کفپوش را می توان در اکثر رنگ های مختلف و همچنین در نمای بتنی یا پراکنده با تکه های مختلف ساخت.

برای محافظت مطلوب، توصیه می شود که کف را با یک پوشش نهایی یا پوشش پایان دهید. به این ترتیب می توان خواص خاصی مانند مقاومت در برابر خراش و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش را بهبود بخشید.



 

کلینیک بتن ایران

خرید کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان با کیفیت بالا

کلینیک بتن ایران تولید کننده انواع محصولات شیمیایی ساختمان می باشد که می توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه انواع محصولات مورد نظر خود مانند انواع گروت، انواع افزودنی های بتن، واتراستاپ ها، ماستیک و درزگیر بتن و... را با هزینه و کیفیت مناسب خریداری کنید.

برای خرید هر یک از این محصولات و دیگر محصولات سازه ای، می توانید به وب سایت کلینیک بتن ایران (www.clinicbeton.ir) مراجعه کنید.

کلینیک بتن ایران با هدف ارائه خدمات تخصصی و راه اندازی و ایجاد پایگاهی علمی و پژوهشی در زمینه بتن و در سطح کشور، تاسیس و همواره سعی نموده است با ارائه خدمات مشاوره ای به مهندسین و شرکتهای فعال، در قالب تلاش برای شناخت راهکارهای ارتقا سطح کیفی پروژه های مختلف در سطح کشور گام بردارد. بدین منظور با ایجاد پیوند با اساتید برجسته کشوری و ایجاد سهولت در دست یابی مهندسین محترم به علوم پایه و روز مرتبط با بتن، به تحقق این امر می اندیشد.

کلینیک بتن ایران در زمینه تولید مواد شیمیایی ساختمان، خدمات مهندسی مرتبط با سازه های بتنی صنعتی و خدمات آزمایشگاهی مخرب و غیر مخرب بتن فعالیت دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1493]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن