تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797003939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرستار کودک و راهنمای جامع انتخاب پرستار کودک از نگاه زردی کلینیک


واضح آرشیو وب فارسی::


پرستار کودک و راهنمای جامع انتخاب پرستار کودک از نگاه زردی کلینیک

در شرایطی که شرکت‌های مختلفی اقدام به ارائه خدمات استخدام پرستار کودک ، پرستار سالمند و اجاره دستگاه زردی نوزاد می‌کنند ممکن است یک سؤال همیشه برای مشتریان ایجاد شود که چگونه باید از بالاترین کیفیت و انتخابی مطمئن حصول اطمینان کنیم؟

بالاخره مانند هر شغلی پرستاری کودک نیز حساسیت‌های مختص به خود را دارد که قصد بررسی تعدادی از آن ها را داریم. موضوع مهم این است که پرستاران کودک در واقع نقش مهمی در روند تربیتی فرزند شما دارند و اگر به طور مداوم از این خدمات استفاده می‌کنید باید نسبت به انتخاب پرستار کاملاً بااحتیاط عمل کنید.

شروط اساسی در انتخاب پرستار کودک در خانه

به جهت استخدام پرستار کودک شما باید غربالگری‌های لازم را نسبت به افرادی که برای این شغل انتخاب می‌کنید داشته باشید.

اولین مسئله اشتیاق پرستارها به انجام این کار است. موضوعی که شاید در ابتدا ساده به نظر برسد. اما والدین از پرستار کودک خود انتظار دارند که با فرزندشان تعامل داشته، به بازی و سرگرم‌کردن او در مدت‌زمان و مراقبت مداوم و دلسوزانه بپردازد و از طرفی دقیقاً همان حسی را به فرزند داشته باشد که والدین در قبال او دارند.

در واقع پرستار کودک شما هر چه شخصیتی باهوش‌تر، سرزنده‌تر و کنجکاوتر و باسوادر باشد در پروسه کلی نگه‌داری و تربیت فرزند نیز تأثیرگذارتر و موفق‌تر خواهد بود.

قطعاً شما نمی‌خواهید که کودکتان در کل مدت زمانی که با پرستار است در جلوی تلویزیون و یا لوازم بازی قرار گیرد. به‌هرحال آن ها به صحبت هرچند کم در این سن و فراگیری کلمات جدید نیاز دارند. پس پرستاری را انتخاب کنید که تعامل خوبی با فرزند داشته و حداقل برای مدتی رفتارهای اوا را زیر نظر بگیرید.

انتخاب پرستار مسئولیت‌پذیر

در محوریت موضوع انتخاب پرستار کودک مسئولیت‌پذیر باید به مسئولیت‌های او در قبال فرزندتان واقف باشید.

بسته به سن‌وسال فرزند شما، پرستار قطعاً مسئولیت‌های بسیاری خواهد داشت که در ادامه به معرفی تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت:

موضوع اول حفظ سلامت و تغذیه کودک است. مسئله‌ای که در مورد نوزادان بسیار جدی‌تر است. اطمینان از ایمنی کودک در شرایطی که قرار می‌گیرد.

تهیه وعده‌های غذایی و همین‌طور میان وعده‌ها در صورت نیاز متناسب با دستور پزشک، کمک به انجام فعالیت‌های روزانه و رفع نیازها از جمله اساسی‌ترین و اولیه‌ترین مواردی است که پرستار کودک باید نسبت به آن‌ها مسئول و متعهد باشد.


پرستار کودک و راهنمای جامع انتخاب پرستار کودک از نگاه زردی کلینیک

تعهد کاری

تعویض به‌موقع پوشک و نظافت فردی کودک در واقع یک مسئله کاملاً مهم برای جلوگیری از به‌وجودآمدن انواع امراض پوستی و مشکلات و بیماری‌هایی است که ممکن است گریبان فرزند شما را بگیرد.

تعهد در قبال مسئولیت پرستاری از کودکان، یکی از اصول اولیه و مهم پرستارانی است که با زردی کلینیک همکاری می‌کنند.

بازهم در بحث انتخاب و استخدام پرستار کودک در منزل شما باید به موضوع استحمام و نظافت فرزند و یا نوزادتان حساس باشید. خوابیدن در زمان مناسب بخش مهمی از پروسه رشد فرزند شما تا سنین 2 سال است.

اگر فرزند شما عادات غذایی خاصی دارد یا این که در زمانی مقرر باید به خواب برود، حتماً آن ها را با پرستار کودک در میان بگذارید و نسبت به این قبیل موارد با دید بازتری تصمیم بگیرید.

حفاظت فیزیکی از کودکان

بالاخره کودکان و بخصوص در سنین زیر 5 سال در طول روز ممکن است در موقعیت‌های مختلفی قرار بگیرند و خطراتی آن ها را درگیر کند. سیم‌ها و پریز برق، ابزار آشپزخانه و ... مسئله ایمنی کودک در این وضعیت تازه رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

اصلی‌ترین دلیل استخدام پرستار اطمینان از سلامت کودک است. او ممکن است لوازمی را در خانه یافته که حتی نسبت به بلعیدن آن اقدام کند. از طرفی درگیرشدن کودک با لوازم برقی و دیگر مسائل باید توسط پرستار به‌خوبی حفاظت شود.

درصورتی‌که پرستار شما مسئولیت و وظیفه تهیه غذا را بر عهده دارد. در این مدت باید کودک همواره در دید رأس او باشد.

استحمام و لباس پوشیدن کودک نیز بازهم در بین حساس‌ترین مسائل قرار می‌گیرد. سعی کنید نسبت به آن به‌خوبی پرستار را توجیه کنید. بسیاری از افراد به‌خوبی نیاموخته‌اند که یک چگونه کودک زیر 2 سال استحمام می‌شود و یا مسئله لباس بر تن کردن او نیز باید با تکنیک و شرایطی خاص انجام گردد.

توانایی در ایجاد آرامش برای کودک

موضوع ایجاد آرامش برای کودکان از دو بعد کلی بررسی می‌شود. نخست این که فرزندتان زیر رنج سنی خاص است و ممکن است دچار بی‌قراری‌های معمول روزانه گردد. در این وضعیت باید پرستار به‌خوبی بررسی کند که آیا نیاز او فیزیکی است یا خیر؟ بالاخره دور بودن نوزاد از مادر مسئله مهمی است که باید جدی گرفته شود. گاه نیاز است که صرفاً کودک آرام شود.

پرستار خوب باید بتواند نقش یک مادر نمونه را برای فرزندتان بازی کند و درعین‌حال نسبت به تغذیه و ایجاد محیطی بهداشتی برای زندگی کودک حساس باشد.

تنظیم قرارداد پرستاری کودک در خانه

علاوه بر پرستاری کودک، اگر قصد استخدام پرستار سالمند در منزل را دارید یا مسئله شما تهیه و اجاره دستگاه زردی نوزاد است. سعی کنید با شرکت موردنظر حتماً در قبال وظایف و خدماتی که قرار است ارائه دهد و این که تا چه حدی دامنه مسئولیتش را فرا خواهد گرفت، یک قرارداد دقیق و مطابق استاندارد تنظیم کنید.

در قرارداد مواردی چون انجام امور شخصی نوزاد و کودک، نظارت بر امور نظافتی کودکان بزرگ‌تر و مواردی چون تعویض البسه، پوشاک و حمام کردن و شستشوی بدن کودک را قید کنید.

به‌هرحال کودکان نیاز به بازی و سرگرمی خواهند داشت و پرستار وقتی متعهد می‌شود که این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد باید نسبت به‌تمامی آن ها کاملاً دقیق عمل کند.


پرستار کودک و راهنمای جامع انتخاب پرستار کودک از نگاه زردی کلینیک

مسائل تربیتی و آموزشی در انتخاب پرستار بچه

پرستار بچه‌ها باید مهارت‌های لازم در خصوص آموزش‌های مرتبط با یادگیری کودک، آموختن آداب معاشرت و مهارت‌های خودیاری را به طور دقیق داشته باشد. بخصوص اگر کودک شما در آستانه آموختن زبان و تکلم است.

از رنج سنی که کودک می‌آموزد سخن بگوید بهتر است که نسبت به آموزش و مواردی چون شعرخوانی و فراگیری کلمات جدید و تلفظ صحیح آن ها نیز حساس باشید. در نتیجه وقتی شما نیستید پرستار کودک در خانه در این قبال مسئولیت مهمی خواهد داشت.

آموزش‌های مختص به نقاشی و یادگیری اولیه حروف الفبا و حتی زبان از جمله مواردی است که در صورت نیاز باید به‌عنوان فعالیت‌های اضافه در قردادنامه پرستار کودک در منزل ذکر گرد. در غیر این صورت شما از نظر حقوقی نمی‌توانید نسبت به این موارد مدعی باشید.

لطفاً این قرارداد را دوطرفه تنظیم کرده و نسبت به معتبرسازی آن نیز اقدام کنید. در خصوص زردی کلینیک تمامی این موارد تحت‌نظر و مسئولیت مؤسسه انجام می‌گردد.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن