تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797776527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسباب بازی و نقش آن در رشد مهارت های مورد نیاز کودکان


واضح آرشیو وب فارسی::

معمولاً والدین بازی کردن کودکان را تنها برای تفریح و سرگرمی در نظر می‌گیرند و از تأثیرات عمیق و مهم آن‌ها بر شخصیت کودکان، تمایلات و انتخاب‌های آینده آن‌ها آگاه نیستند. اسباب‌ بازی‌ها به عنوان ابزارهای بازی، نقش کلیدی در این تأثیرات دارند. با بازی کردن با اسباب بازی ، کودکان در مورد خودشان، جهان و محیط اطرافشان و همچنین اطرافیانشان اطلاعات بسیاری کسب می‌کنند که در رشد شخصیتی و جسمی آن‌ها تأثیری به سزایی دارند. در ادامه در مورد مهارت‌هایی که کودکان تنها به وسیله بازی با اسباب بازی‌ها کسب می‌کنند صحبت خواهیم کرد.



  • افزایش مهارت خلاقیت

یکی از مهارت‌هایی که کودکان به آن احتیاج پیدا خواهند کرد خلاقیت است. برخی تصور می‌کنند خلاقیت امری غریزی و غیرقابل کسب است در صورتی که خلاقیت را می‌توان پرورش داد و بهبود بخشید. یکی از مسائلی که خلاقیت کودکان را بهبود می‌بخشد بازی با اسباب بازی است.

به عنوان مثال بازی با ابزارهای ساخت قلعه‌های شنی را در نظر بگیرید. کودکان با شکل دادن به شن‌ها و قرار دادن آن‌ها بر رو و کنار یکدیگر طرح‌های جدید و جالبی می‌سازند و با خود فکر می‌کنند که با قرار دادن کدام طرح‌ها و قالب‌ها کنار یکدیگر می‌توان قلعه بهتری ساخت. این امر سبب افزایش خلاقیت آن‌ها شده و در اموری مانند تحصیل و حتی آینده کاری آن‌ها، تأثیرگذار است.

  • افزایش مهارت و قدرت تحلیل

یکی از مسائلی که سبب می‌شود برخی افراد در رویارویی با مشکلات زندگیشان شکست بخورند و یا عکس العمل صحیحی از خود نشان ندهند اشکال در تحلیل مسائل و مشکلات است. اسباب بازی‌ها با قرار دادن کودکان در شرایط جدید و رو به رو کردن آن‌ها با چالش‌های متنوع، توانایی تحلیل آن‌ها را بهبود می‌بخشند و به آن‌ها یاد می‌دهند یک مسئله را چگونه باید تحلیل کرد و به آن پاسخ داد تا به نتیجه مطلوب رسید.

حل مسئله یک مهارت مهم و اساسی است. نه تنها در دروس پایه‌ مانند ریاضی به کمک کودکان می‌آید بلکه در حل مسائل پیچیده زندگی که بسیار حیاتی‌تر از مسائل درسی ریاضی هستند نیز به کمک کودکان در تمامی دوره‌های زندگی آن‌ها می‌آید. اسباب بازی فکری از آن دسته اسباب بازی‌هایی است که می‌تواند سبب بهبود مهارت حل مسئله در کودکان شود.

به عنوان مثال بازی فکری جنگا را در نظر بگیرید؛ کودک در هر مرحله باید با چینش متفاوت چوب‌ها که توسط هم بازیانش ایجاد شده رو به رو شود و تکه چوبی را بیرون بکشد و در عین حال سبب ریختن کل چوب‌ها و تمام شدن بازی نشود. رویارویی با شرایط جدید علاوه بر افزایش توانایی تحلیل و حل مسئله، سبب افزایش عزت نفس کودک نیز می‌شود.

  • تقویت مهارت اجتماعی شدن

اجتماعی شدن را به حق می‌توان یک مهارت حیاتی دانست. اگر نگاهی به دور و اطراف خود بیاندازید حتماً افرادی در می‌یابید که در جمع‌ها حضور نمی‌یابند؛ هنگام صحبت، شوخی و خنده یک گوشه تنها می‌نشینند و همیشه غمگین هستند. اگر کسی از کودکی آن‌ها خبر داشته باشد احتمالاً چنین تصویری را به یاد دارد: کودکی تک فرزند که والدینش به بازی نکردن او اهمیتی نمی‌داده‌اند و همان زمان نیز در اجتماع کودکان و بازی‌های آن‌ها سهیم نبوده است.



یکی از راه‌های سوق دادن کودکان به یکدیگر، بازی‌های کردن آن‌ها است. در واقع بازی کردن را می‌توان زبان ارتباطی کودکان با یکدیگر دانست که وجه‌های مختلف آن سبب رشد مهارت اجتماعی شدن کودک و جور شدن آن‌ها با یکدیگر می‌شود.

  • افزایش مهارت صبر و تاب آوری

صبر و تاب آوری مسائل بسیار مهمی هستند. افرادی که در کودکی با اسباب بازی‌های مختلفی بازی کرده‌اند و پای آن‌ها وقت گذاشته‌اند؛ خودآگاه و ناخودآگاه می‌دانند که رسیدن به یک نتیجه مطلوب، نیازمند تلاش و صبر است و هیچ راهی را یک شبه نمی‌توان طی کرد. همین امر سبب می‌شود در بزرگسالی صبر بیشتری داشته باشند و همچنین در حین سختی‌های رسیدن به هدف خود، تاب بیاورند. آن‌ها با تجربه‌ شکست و دوباره سر پا شدن آشنا هستند و می‌دانند آزمایش و خطا یک شیوه کوتاه مدت برای رسیدن به مقصود نیست؛ اما شیوه کارآمدی است.

  • بهبود مهارت برنامه ریزی و سیاست گذاری

مثال خوب این مهارت، بازی مونوپولی است. این بازی به این شکل است که همه افراد در ابتدا مقداری پول دریافت می‌کنند و مهره‌های خود را به پیش می‌برند در مسیر خود در هر خانه‌ای می‌نشینند؛ اگر خانه صاحبی نداشته باشد می‌توانند آن را بخرند و اگر صاحبی داشته باشد، باید قیمت خانه +۱۰۰ دلار اضافه‌تر به صاحب آن پرداخت کنند. تصمیم این که کدام خانه‌ها ارزش بیشتری دارند و کدام خانه‌ها تصمیم خوبی برای خرید نیستند می‌تواند نتیجه بازی را به نفع دیگر بازیکننان تغییر دهد. در واقع اگر بازیکنی سیاستی در این باره نداشته باشد و اصطلاحاً روی هوا و غریزه بازی کند، ممکن است در انتها کم‌ترین پول را داشته باشد و بازنده بازی شود.

این بازی به کودکان یاد می‌دهد که بدون سیاست و برنامه، درون هیچ مسئله‌ای پا نگذارند و همیشه برای سرمایه خود با برنامه عمل کنند تا متحمل ضرر نشوند!

  • تقویت مهارت‌های جسمی

همان طور که می‌دانید بازی‌ها تنها به اسباب بازی‌های فکری ختم نمی‌شود و بازی شکل و انواع گوناگونی دارد. توپ را می‌توان ساده‌ترین اسباب بازی دانست که تقریباً همه بچه‌ها با آن آشنایی دارند. بازی کردن با توپ، دویدن به دنبالش و پرت کردن آن‌ها همگی در افزایش مهارت‌های جسمی نظیر دویدن و پرتاب کردن نقش دارند و آمادگی جسمانی آن‌ها را بیشتر می‌کند. همچنین این اسباب بازی‌ها می‌توانند آینده کودک را تغییر دهند و سبب شوند برخی به استعداد خود در فوتبال،  والیبال و بسکتبال پی ببرند و بازیکنی معروف در این دست حوزه‌های ورزشی تبدیل شوند!



یکی از آشناترین صحنه‌های کودکی دختر بچه‌ها، بغل کردن عروسک‌هایشان است و نقش مادر بازی کردن برای آن‌هاست. همین بازی ساده سبب می‌شود آن‌ها با نحوه آغوش گرفتن کودکان آشنا شوند و به همین دلیل است که اگر به دو نوجوان دختر و پسر، کودکی برای بغل کردن بدهید، نوجوان دختر بهتر می‌داند که چگونه آن را در آغوش بگیرد.

برای کودک خود از رنگ به رنگ، اسباب بازی خریداری کنید!

حتماً تا به حال پیش آمده که از فروشگاهی بدون هیچ دلیل خاصی و گاهاً به به دلیل کمبود وقت یک اسباب بازی خریداری کنید و این در حالی است که حتی شیوه بازی کردن با آن را نمی‌دانید! اما یک ویژگی خرید اینترنتی این است که می‌توانید با صبر و حوصله در هر زمانی که می‌خواهید تمامی گزینه‌های پیش رو را بررسی کرده و بهترین خرید را برای خود رقم بزنید. در فروشگاه رنگ به رنگ توضیحات مفید مربوط به هر اسباب بازی نوشته شده است و همچنین شیوه بازی با آن نیز ذکر شده است. محصولات این فروشگاه از کیفیت بالایی در زمینه‌ی پرورش استعداد و مهارت برخوردار هستند و کودک شما را در مسیر یادگیری مهار‌ت‌های زندگیشان یاری می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید از رنگ به رنگ، به نشانی اینترنتی http://rangberang.co مراجعه نمایید‌






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4077]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن