تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797617855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از کدام موادغذایی برای تغذیه دوست داشتنی‌ترین پرندگان زینتی یعنی طوطی‌ها استفاده کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی::



طوطی سانان انواع مختلفی دارند و هر یک به نوعی دارای یک ویژگی جذاب و دوست داشتنی برای پرورش دهندگان خود هستند. اما با وجود تمام این تفاوت‌های ظاهری و رفتاری، اغلب طوطی‌ها به موادغذایی یکسانی علاقه نشان می‌دهند. از این رو اگر نکات اصلی را در رژیم غذایی آنها در نظر بگیرید، تقریباً می‌توانید از موادغذایی مشخصی برای تغذیه تمامی آنها استفاده کنید. اما اصلی‌ترین نکات در تهیه غذای طوطی‌ها چیست و این پرندگان زیبا را باید با چه چیزهایی تغذیه کنیم؟ و این که برای طوطی ها باید از دان پرنده مناسب خودشان استفاده نماییم. برای یافتن پاسخ این سوال، تنها کافی است با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

بدن طوطی‌ها نیز برای تامین انرژی به دانه نیاز دارد!

بسیاری از پرورش دهندگان خانگی تصور می‌کنند چون طوطی‌ها پرندگان عموماً دانه‌خواری نیستند نباید از دان پرنده برای تغذیه آنها استفاده کنند. این در حالی است که یک چهارم از سهمیه غذای طوطی در روز باید حتماً متشکل از انواع دانه باشد. البته این میزان، نهایت مقدار دانه‌ای است که طوطی می‌تواند در طی روز از آن تغذیه کند از این رو بهتر است متشکل از انواع دانه نظیر ارزن، تخم آفتابگردان و تخمه کدو باشد.

در مصرف آجیل زیاده روی نکنید

طوطی‌ها به خوردن انواع آجیل اعم از گردو، پسته، فندق، بادام زمینی و بادام هندی علاقه نشان می‌دهند. این موادغذایی هر چند که باید بخشی از غذای طوطی را تشکیل دهند اما زیاده روی در مصرف آنها می‌تواند خطرناک باشد. چراکه آجیل‌ها حاوی مقدار زیادی چربی هستند که می‌توانند سبب بروز چاقی در پرنده شوند. از این رو بهتر است این موادغذایی به اندازه لازم و نه بیش از حد مجاز، در رژیم غذایی طوطی‌ها لحاظ شوند.

از غلات و حبوبات پخته و بدون ادویه در غذای طوطی خود استفاده کنید

شاید جالب باشد که بدانید شما می‌توانید بخشی از ظرف غذای طوطی خود را از غلات پر کنید. در این میان می‌توانید از گندم، جو، برنج قهوه‌ای، کینوا و حتی ماکارانی بهره بگیرید. البته توجه داشته باشید که این مواد را باید بدون روغن و نمک و به صورت پخته شده در اختیار پرنده خود قرار دهید.

در کنار غلات می‌توانید از حبوباتی نظیر نخود، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا سبز، نخود فرنگی و عدس نیز برای تغذیه پرنده خود کمک بگیرید. البته ناگفته نماند که حبوبات را می‌توانید همانند غلات بپزید و یا برای تنوع بخشیدن به غذای پرنده، از آنها به صورت خیس خورده و جوانه زده استفاده نمایید.

از میوه و سبزیجات تازه غافل نشوید

در میان پرندگان زینتی، طوطی‌ها بیشترین علاقه را به خوردن میوه و سبزیجات از خود نشان می‌دهند. از این رو شما می‌توانید برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن پرنده خود، بخشی از غذای طوطی خود را به میوه و سبزیجات تازه اختصاص دهید. در این میان فراموش نکنید که تا جای ممکن از میوه‌های ارگانیک استفاده نمایید و حتماً میوه و سبزیجات را قبل از مصرف، خوب بشویید و ضدعفونی کنید.

انواع مرکبات، سیب، موز، انگور، انبه، آناناس، نارگیل، هلو و حتی انار از جمله میوه‌های مورد علاقه طوطی‌ها هستند. از میان سبزیجات نیز می‌توانید انواع فلفل دلمه‌ای، مارچوبه، ذرت، قارچ، هویج، کلم، اسفناج، بامیه، گوجه فرنگی، کدو سبز و حتی بادمجان را به عنوان بخشی از غذا در اختیار طوطی خود قرار دهید.



از غذاهای خشک و آماده برای تامین انرژی مورد نیاز پرنده خود استفاده کنید

همانطور که می‌دانید پلت‌ها یا در واقع همان غذاهای خشک و آماده، قسمت مهمی از غذای پرندگان زینتی را تشکیل می‌دهند. توصیه فعلی دامپزشکان پرندگان این است که پلت‌ها باید حداقل یک چهارم رژیم غذایی طوطی را تشکیل دهند. بهترین پلت برای تغذیه طوطی شما آن‌هایی هستند که فاقد قند یا رنگند، زیرا این مواد ممکن است در بدن طوطی اثر تجمعی داشته و در طولانی مدت باعث بیماری و حتی کاهش طول عمر آن شوند. از این رو اگر تصمیم دارید تا از پلت در غذای طوطی خود استفاده نمایید. از سمتی شما می توانید برای خرید دان پرنده برای طوطی خود از دانه مارکت این کار را به راحتی انجام دهید. نکته اینجاست که شما باید حتماً نوع مناسبی از آن را خریداری کنید. فراموش نکنید که برای تهیه انواع پلت تنها کافی است تا سری به وب سایت دانه مارکت بزنید.

دور غذاهای ممنوعه را خط بکشید

به یاد داشته باشید که طوطی شما نباید به هیچ عنوان از غذاهای حاوی ادویه و نمک تغذیه کند. همچنین استفاده از غذاهای سرخ شده در رژیم غذایی این پرنده ممنوع است. موادی مانند الکل، کافئین، شکلات و لبنیات نیز از جمله موادغذایی غیرمجاز در رژیم طوطی‌ها هستند. در نهایت یادآور می‌شویم که برخی از میوه‌ها نظیر آووکادو، استفاده از ساقه یا برگ گوجه فرنگی و همینطور هسته میوه‌هایی نظیر سیب نیز نباید به هیچ عنوان به ظرف غذای طوطی راه پیدا کنند.

در پایان یادآور می‌شویم که برای تهیه انواع دانه و غلات تازه می‌توانید به دانه مارکت، اولین فروشگاه آنلاین ارائه دهنده غلات ارگانیک در کشور مراجعه نمایید. شما در دانه مارکت می‌توانید دانه مورد نیاز برای تغذیه انواع پرنده زینتی خود را با بهترین قیمت خریداری نموده و آن را در اسرع وقت درب منزل خود در سراسر کشور تحویل بگیرید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن