تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797036383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موکت به عنوان یک کفپوش اقتصادی در دکوراسیون داخلی


واضح آرشیو وب فارسی::



موکت کفپوشی است که از سالیان پیش مورد استفاده در مکان های مختلف قرار گرفته و بعنوان یک کفپوش ارزان نسبت به فرش در فضای داخلی خانه کاربرد زیادی داشت. این محصول با توجه به معماری و مصالح قدیمی بعنوان یک عایق گرمایی بر روی سایر کفپوش های سخت مانند موزاییک، بتن و سیمان گزینه مناسبی از نظر قیمت بود. بعدها با پیشرفت صنعت معماری و روی کار آمدن پارکت، لمینت، بامبو، پی وی سی و سنگ های تزئینی نقش موکت بعنوان کفپوش کمرنگ تر شد. از نظر عایق گرمایی هیچ کفپوشی به پای فرش نمی رسد اما با توجه به قیمت آن استفاده از فرش در هر مکانی مقرون به صرفه نیست. با پیشرفت صنعت نساجی و تکنولوژی نسل جدیدی از موکت به بازار عرضه شد که علاوه بر لطافت و زیبایی استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه است.

انواع موکت

در گذشته انواع گوناگونی از موکت از جمله موکت کبریتی، موکت های طرح دار و ساده همچنین موکت های پرز دار به صورت رول در بازار موجود بوده و هست. با پیشرفت تکنولوژی و خلاقیت دکوراتیوکاران و طراحان نسل جدیدی از موکت ها به بازار عرضه شده است که در کوتاهترین زمان جای خود را بین مشتریان باز کرده و مورد استقبال بی نظیر در بین مردم قرار گرفته است. موکت تایل یا موکت مدولار نسل جدیدی از موکت است که در طرح ها و رنگ های مختلف طوری طراحی شده است که هر طیف از سلیقه را راضی نگه می دارد و مطابق با هر دکوراسیونی می تواند هماهنگ شود. این نوع موکت جایگزین مناسبی برای موکت های رولی است که به شکل اشکال هندسی، مربع، مستطیل، مثلث، شش گوش و ... در بازار عرضه می شود.

بر اساس کاربرد، طرح و ابعاد انواع مختلف از

  • موکت تایل اداری
  • موکت تایل رولی
  • موکت تایل ترافیکی
  • موکت تایل هتلی
  • موکت تایل ساده و طرح دار
  • موکت تایل چمن مصنوعی

موجود است که هر کدام کارایی خاص خود را دارند و برای فضا و مکان خاصی مناسب هستند.

مزایای استفاده از موکت بعنوان کفپوش

نزدیکترین گزینه بعنوان کفپوش که ویژگی های فرش را داشته باشد و مقرون به صرفه باشد موکت است. از بین موکت ها که بصورت موکت تایل و موکت رولی موجود است، موکت تایل ویژگی های خاصی دارد که بسیار مقرون به صرفه است و طرفداران زیادی دارد. از مهمترین دلایل استفاده از موکت تایل بعنوان کفپوش عبارتند از

  • تنوع در طرح و رنگ، زیبایی خاصی به محیط پیرامون می دهد و مطابق هر سلیقه ای است.
  • براحتی تمیز می شود با جاروبرقی و انواع مکنده ها بسرعت می توان گرد و غبار و ذرات ریز را جمع کرد و با انواع شوینده ها مخصوصا شامپو فرش قابل شستشو است.
  • ضد چروک است. از نرمی و لطافت بالایی برخوردار است.
  • عایق گرمایی و سرمایی است. بنابراین با تعادل گرمایی که دارد باعث بهینه سازی انرژی می شود.
  • خاصیت آکوستیکی و عایق صوتی بودن ویژگی خاصی است که در محیط هایی که نیاز به فضای آرام و دنج است باعث آرامش و ایجاد تمرکز می شود.
  • خاصیت آنتی استاتیک از ویژگی های این نوع موکت است که بخصوص در مکان هایی که بدن در تماس مستقیم با موکت است، الکتریسیته ساکن ایجاد نمی کند.
  • خاصیت ترمیم موضعی دارد. زمانی که هر قسمتی از موکت دچار آسیب، بریدگی و یا سوختگی شود نیاز به تعویض کل موکت نیست و براحتی قطعه فرسوده و آسیب دیده را می توان تعویض کرد.
  • نصب ساده و راحتی دارد و نیاز به زیرسازی نیست. کافی است سطح کار کاملا تمیز باشد و سپس کار را نصب کرد.

کاربرد موکت

استفاده از موکت مخصوصا موکت تایلی در حجم وسیعی از کار و در مکان هایی با ابعاد زیاد مقرون به صرفه است. موکت در مکان های پر رفت و آمد، راهروهای اماکن عمومی، هتل ها، کافی شاپ و رستوران ها با توجه به طرح های گوناگون مناسب است. بیشترین موارد استفاده از موکت تایل عبارتند از:

محیط اداری و سالن کنفرانس: موکت اداری در طرح ها و رنگ های مختلف به خاطر خاصیت آکوستیکی برای فضاهایی که آلودگی صوتی زیاد است و نیاز به فضای آرام است گزینه مناسبی است.

فضای داخلی خانه: اتاق کودک، اتاق خواب ها، نشیمن و هر قسمت از فضای خانه را می توان با انواع موکت ها با طرح های گوناگون پوشاند. بخصوص موکت هایی با پرز بلند که در رنگ هایی همگام با طبیعت طراحی شده است می تواند تداعی طبیعت برای کودکان باشد و حس شادابی را به کودکان می دهد.

هتل ها : دکوراسیون داخلی و زیباسازی هتل یکی از مهمترین المان ها در جذب مشتری است. کفپوش هتل در عین زیبایی و شیک بودن با توجه به تردد زیاد و رفت و آمدی که در این مکان است باید خاص باشد. موکت هتلی با توجه به طرح ها و رنگ های خاصی که دارد قابلیت طراحی با هر دکوراسیونی را دارد. از ویژگی این نوع موکت مقاومت بالای آن است که برای سالیان سال قابل استفاده است.

مهدکودک و مکان های آموزشی: در مهدکودک ها که کودکان زمان بسیاری را در آن سپری می کنند و تماس مستقیم با آن دارند باید محصولی استفاده شود که آلرژی زا نباشد و عاری از هرگونه باکتری و میکروب باشد. از طرفی نظافت کفپوش و شستشو آن بسیار مهم است.

قیمت موکت

عوامل گوناگونی از قبیل طرح، رنگ، بلندی الیاف،جنس الیاف، وزن ظاهری و گارانتی کالا بر قیمت موکت تاثیر گذار است. جنس الیاف موکت تایل معمولا از

  • پلی آمید
  • پلی استر
  • پلی پروپیلن
  • الیاف پشم

تشکیل شده است و تاثیر زیادی بر قیمت موکت دارد. بنابراین قبل از خرید موکت کاربرد و خواسته ای که از محصول مورد نظر خود را دارید مشخص کنید تا با آگاهی کامل جنس مورد نظر مطابق با خاصه خود را تهیه کنید. برای خرید مقرون بصرفه و آسودگی از نظر داشتن کالا مرغوب که کلیه استاندارد های کیفیت و بهداشت را داشته باشد، موکت مورد نظر خود را از مراکزی که بصورت تخصصی در زمینه موکت فعالیت دارند تهیه کنید. سونارفلورز یکی از بزرگترین وارد کننده های انواع موکت تایل بوده و شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن